Research Article
BibTex RIS Cite

EXAMINATION OF TRENDS IN RESEARCH IN THE FIELD OF COMPUTER-SUPPORTED COLLABORATIVE LEARNING: A CONTENT ANALYSIS STUDY

Year 2023, Volume: 13 Issue: 1, 134 - 160, 25.01.2023
https://doi.org/10.17943/etku.1113422

Abstract

References

  • Abdu, R., & Schwarz, B. (2020). Split up, but stay together: Collaboration and cooperation in mathematical problem solving. Instructional Science, 48(3), 313-336.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ARAŞTIRMALARDAKİ EĞİLİMLERİN İNCELENMESİ: BİR İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Year 2023, Volume: 13 Issue: 1, 134 - 160, 25.01.2023
https://doi.org/10.17943/etku.1113422

Abstract

Bu araştırmada bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme konusu üzerine yayınlanmış makalelerin belirli kriterlere göre içerik analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı bu alanda yayınlanmış makaleleri yıllara, ülkelere, tercih edilen yöntemlere, katılımcı düzeylerine, gruplardaki katılımcı sayılarına, araştırmanın uygulanmasında geçen süreye, araştırmanın bağımlı ve bağımsız değişkenlerine, araştırmada kullanılan öğrenme ortamına ve araştırmanın yapıldığı disiplin alanına yönelik olarak incelemektir. Araştırmada içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Web of Science veri tabanında ‘CSCL’, ‘Computer Supported Collaborative Learning’, ‘Computer Support for Collaborative Learning’, ‘Computer Assisted Collaborative Learning’, ‘Web‐Based Collaborative Learning’, ‘Technology Supported Collaborative Learning’ anahtar kelimeleri ile arama yapılmış ve araştırmanın amacına uygun olan 148 makale araştırma kapsamında incelenmiştir. Araştırmada en fazla makalenin 2021 yılında yayınlandığı, araştırmacıların çalışmalarında nicel yöntemleri daha çok tercih ettiği, araştırmaların çoğunlukla lisans öğrencileri üzerinde gerçekleştirildiği, araştırmalarda bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme gruplarının çoğunlukla 2-3 öğrenciden oluşturulduğu görülmüştür. Makalelerin en fazla Amerika Birleşik Devletleri ve Çin’de hazırlandığı, verilerin ortalama 3 ile 6 ay arasında toplandığı görülmüştür. Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamı olarak en fazla Moodle öğrenme yönetim sistemi ve eklentilerinin kullanıldığı görülmektedir. Makalelerde akademik başarı ve performansın en çok araştırılan değişkenler olduğu görülmüştür. Araştırmaların genel sonuçları göz önünde bulundurulduğunda bilgisayar destekli işbirlikli öğrenmenin akademik başarı ve performansı, motivasyonu, grup farkındalığını, öğrenmeye karşı tutum ve algıyı olumlu yönde arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Abdu, R., & Schwarz, B. (2020). Split up, but stay together: Collaboration and cooperation in mathematical problem solving. Instructional Science, 48(3), 313-336.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Betül Düzenli Çil 0000-0001-6342-8627

Ramazan Yılmaz 0000-0002-2041-1750

Early Pub Date January 25, 2023
Publication Date January 25, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Düzenli Çil, B., & Yılmaz, R. (2023). BİLGİSAYAR DESTEKLİ İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME ALANINDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ARAŞTIRMALARDAKİ EĞİLİMLERİN İNCELENMESİ: BİR İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Eğitim Teknolojisi Kuram Ve Uygulama, 13(1), 134-160. https://doi.org/10.17943/etku.1113422