BibTex RIS Cite

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYARLA İLGİLİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ

Year 2006, Volume: 30 Issue: 30, 278 - 287, 01.06.2006

References

  • Akkoyunlu, B., Orhan, F., (2003). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Bölümü (Böte) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz-Yeter- lik İnancı İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki, http:/lwww.tojet.sakarya.edu.tr/archivel-v2i3/akkoyunlu.htm [ Eylül 20, 2004].
  • Alkan. C., (1997). Eğitim Teknolojisi, Anı Yay., Ankara.
  • Arani, 0. K. (2001). Researching computer self-efŞcacy, International Education Journal, 2(4), 17-25.
  • Aşkar, P., Umay, A., (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla ilgili Öz—Yeterlik Algısı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 ,1-8.
  • Bandura, A., (1977). Self-EfŞcacy: Toward A Unifying Theory Of Behavioral Change. Psychogical Review, 84(2) 191-215.
  • Bandura, A., (1994). Self-efficacy. ln V.S. Ramachaudran(Ed .), Encyclopedia of Human Behavior, Vol.4, 71-81 , Newyorszcademic PreS.
  • Compeau, D.R., Higgins, C.A., (1995). Computer Self-EfŞcacy: Development Of A Maesure And Initial Test. Mis Quarterly, 19(2), 189—21 1.
  • Decker, C. A., (1998). Training Transfer: Perceptions of Computer Use Self-EfŞcacy Among University Employees, Journal of Vocational and Technical Education, 14(_ 2), 1-14.
  • Enochs L. G., and Riggs. I. M., (1990). Further Development of an Elementary Science Teaching EfŞcacy Belief Instrument: A Preservice Elementary Scale, School Science and Mathematics. 90(8), 694—706.
  • Hu, P.] H., Clark, T.H.K., Ma, W.W., (2003). Examining Technology Acceptance By School Teachers: A Longitudinal Study, Infor- mation&Management. 41 , 227-241.
  • Karsten, R., Roth, R., (1998). Computer Self-EfŞcacy: A Practical Indicator Of Student Computer Competency In Introductory Is Courses, Informing Science, l(3), 61-68.
  • Kocasaraç, H., (2004). Bilgisayarla öğretim ve öğretmen yetiştirme, http://www.ef.sakarya.edu.tr/sayfa/semp2004/pdf/pdfl-32.pdf [ Mart II, 2005].
  • Kurbanoğlu, S., Akkoyunlu, B., (2002). Öğretmen Adaylarına Uygulanan Bilgi Okuryazarlığı Programının Etkililiği Ve Bilgi Okuryazarlığı Becerileri İle Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Arasındaki İlişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22. 98-105.
  • Lopez, D.A., Manson, D.P., (1997). A Study Of Individual Computer Self-efŞcacy And Perceived UsefulneS Of The Empowered Desktop Information System, The Ca Poly Pomona Journal of Interdisciplinary Studies. 10, Fall. 83-92.
  • Riggs, I. M., and Enochs L. G., (1990). Toward The Development of an Elementary Teacher’s Science Teaching EfŞcacy Belief Instrument, Science Education, 74(6), 625—637.
  • Vural, H.F., (1999). İnternet Öğretiminde Bireysel Çalışma Ve Grupla Öğrenme Yöntemlerinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi , Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Yüksek Lisans Tezi.
  • YÖK, (1999). Türkiye 'de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
Year 2006, Volume: 30 Issue: 30, 278 - 287, 01.06.2006

References

  • Akkoyunlu, B., Orhan, F., (2003). Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Bölümü (Böte) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz-Yeter- lik İnancı İle Demografik Özellikleri Arasındaki İlişki, http:/lwww.tojet.sakarya.edu.tr/archivel-v2i3/akkoyunlu.htm [ Eylül 20, 2004].
  • Alkan. C., (1997). Eğitim Teknolojisi, Anı Yay., Ankara.
  • Arani, 0. K. (2001). Researching computer self-efŞcacy, International Education Journal, 2(4), 17-25.
  • Aşkar, P., Umay, A., (2001). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilgisayarla ilgili Öz—Yeterlik Algısı, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21 ,1-8.
  • Bandura, A., (1977). Self-EfŞcacy: Toward A Unifying Theory Of Behavioral Change. Psychogical Review, 84(2) 191-215.
  • Bandura, A., (1994). Self-efficacy. ln V.S. Ramachaudran(Ed .), Encyclopedia of Human Behavior, Vol.4, 71-81 , Newyorszcademic PreS.
  • Compeau, D.R., Higgins, C.A., (1995). Computer Self-EfŞcacy: Development Of A Maesure And Initial Test. Mis Quarterly, 19(2), 189—21 1.
  • Decker, C. A., (1998). Training Transfer: Perceptions of Computer Use Self-EfŞcacy Among University Employees, Journal of Vocational and Technical Education, 14(_ 2), 1-14.
  • Enochs L. G., and Riggs. I. M., (1990). Further Development of an Elementary Science Teaching EfŞcacy Belief Instrument: A Preservice Elementary Scale, School Science and Mathematics. 90(8), 694—706.
  • Hu, P.] H., Clark, T.H.K., Ma, W.W., (2003). Examining Technology Acceptance By School Teachers: A Longitudinal Study, Infor- mation&Management. 41 , 227-241.
  • Karsten, R., Roth, R., (1998). Computer Self-EfŞcacy: A Practical Indicator Of Student Computer Competency In Introductory Is Courses, Informing Science, l(3), 61-68.
  • Kocasaraç, H., (2004). Bilgisayarla öğretim ve öğretmen yetiştirme, http://www.ef.sakarya.edu.tr/sayfa/semp2004/pdf/pdfl-32.pdf [ Mart II, 2005].
  • Kurbanoğlu, S., Akkoyunlu, B., (2002). Öğretmen Adaylarına Uygulanan Bilgi Okuryazarlığı Programının Etkililiği Ve Bilgi Okuryazarlığı Becerileri İle Bilgisayar Öz-Yeterlik Algısı Arasındaki İlişki, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22. 98-105.
  • Lopez, D.A., Manson, D.P., (1997). A Study Of Individual Computer Self-efŞcacy And Perceived UsefulneS Of The Empowered Desktop Information System, The Ca Poly Pomona Journal of Interdisciplinary Studies. 10, Fall. 83-92.
  • Riggs, I. M., and Enochs L. G., (1990). Toward The Development of an Elementary Teacher’s Science Teaching EfŞcacy Belief Instrument, Science Education, 74(6), 625—637.
  • Vural, H.F., (1999). İnternet Öğretiminde Bireysel Çalışma Ve Grupla Öğrenme Yöntemlerinin Etkililiğinin Değerlendirilmesi , Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, Yüksek Lisans Tezi.
  • YÖK, (1999). Türkiye 'de Öğretmen Eğitiminde Standartlar ve Akreditasyon. YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Miraç Yılmaz This is me

Cem Gerçek This is me

Pinar Köseoğlu This is me

Haluk Soran This is me

Publication Date June 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 30 Issue: 30

Cite

APA Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P., Soran, H. (2006). HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ BİYOLOJİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLGİSAYARLA İLGİLİ ÖZ-YETERLİK İNANÇLARININ İNCELENMESİ. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(30), 278-287.