Research Article
BibTex RIS Cite

Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları

Year 2021, Volume: 22 Issue: 2, 953 - 987, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.901997

Abstract

Çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme değerlendirme amaçlı gerçekleştirdikleri faaliyetleri belirlemek ve bu amaçla geliştirilecek bir Web 2.0 aracına ilişkin ihtiyaçlarını tespit etmektir. Araştırmada, alan taraması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 245 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma kapsamında veriler “Sınıf Öğretmenlerinin Çevrimiçi Ölçme Değerlendirme Araçlarına Yönelik Düşüncelerini Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Çalışma kapsamında elde edilen nicel veriler frekans ve yüzdelerle sunulmuş, nitel veriler ise içerik analizine tabi tutulmuştur. İçerik analizi sonucunda kodlar kategorileştirilmiş ve temalar oluşturulmuştur. Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim döneminde ölçme değerlendirme etkinlikleri için EBA sınav, Web 2.0 araçlarını kullandıkları, duyuru amaçlı daha çok Whatsapp’ı tercih ettikleri görülmüştür. Ayrıca sınıf öğretmenlerinin internet bağlantısı, bilgisayar eksikliği gibi teknik eksiklikler veya öğrenci katılımının sağlanamaması gibi öğrenci kaynaklı eksikliklerle karşılaştıkları belirlenmiştir. Benzer olarak ölçme değerlendirme yapabilmek için öğrenci kaynaklı ihtiyaçların giderilmesi ön plana çıkmıştır. Ölçme değerlendirme amacıyla tasarlanacak Web 2.0 aracında sınıf öğretmenleri tüm soru türlerine yer verilmesini istemiş olup, bu araçta Türkçe dil desteği, öğrenci sonuçlarını anında görebilme, soru havuzuna erişim ve kişisel soru havuzu oluşturabilme en çok istenilen özellikler arasında yer almıştır. Uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerine uzaktan ölçme değerlendirme bazında ihtiyaç duydukları eğitim desteği için çevrimiçi eğitim programları hizmete sunulabilir. Ayrıca etkili bir öğrenme sürecinin yönetilebileceği ve öğrenci gelişiminin denetlenebileceği bir ölçme ve değerlendirme platformunun acil durum ihtiyacı olarak geliştirilmesi önerilebilir.

Supporting Institution

TÜBİTAK

Project Number

120K197

Thanks

Bu çalışma TÜBİTAK projesi kapsamında toplanan verilerin bir kısmı ile desteklenen Doç. Dr. Zeynep TATLI’nın danışmanlığında, üçüncü yazarın yüksek lisans tezinden üretilmiştir. Yazarlar desteğinden dolayı ilgili kuruma ve tüm proje ekibine teşekkür eder. Çalışmanın etik kurul izni bulunmaktadır.

References

  • Acar, S., Peker, B., & Küçükgençay, N. (2021) Çeşitli branşlardaki ortaokul öğretmenlerinin online eğitim platformları hakkındaki görüşleri. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences 6(27),901-925.
Year 2021, Volume: 22 Issue: 2, 953 - 987, 31.08.2021
https://doi.org/10.17679/inuefd.901997

Abstract

Project Number

120K197

References

  • Acar, S., Peker, B., & Küçükgençay, N. (2021) Çeşitli branşlardaki ortaokul öğretmenlerinin online eğitim platformları hakkındaki görüşleri. Journal Of Social, Humanities and Administrative Sciences 6(27),901-925.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Zeynep Tatlı 0000-0001-9503-3048

Sibel Er Nas 0000-0002-5970-2811

Şeyma Turan 0000-0001-5930-0495

Havva Yaman 0000-0003-2952-2075

Project Number 120K197
Publication Date August 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 22 Issue: 2

Cite

APA Tatlı, Z., Er Nas, S., Turan, Ş., Yaman, H. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 953-987. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997
AMA Tatlı Z, Er Nas S, Turan Ş, Yaman H. Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. INUEFD. August 2021;22(2):953-987. doi:10.17679/inuefd.901997
Chicago Tatlı, Zeynep, Sibel Er Nas, Şeyma Turan, and Havva Yaman. “Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri Ve İhtiyaçları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22, no. 2 (August 2021): 953-87. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997.
EndNote Tatlı Z, Er Nas S, Turan Ş, Yaman H (August 1, 2021) Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22 2 953–987.
IEEE Z. Tatlı, S. Er Nas, Ş. Turan, and H. Yaman, “Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları”, INUEFD, vol. 22, no. 2, pp. 953–987, 2021, doi: 10.17679/inuefd.901997.
ISNAD Tatlı, Zeynep et al. “Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri Ve İhtiyaçları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 22/2 (August 2021), 953-987. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997.
JAMA Tatlı Z, Er Nas S, Turan Ş, Yaman H. Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. INUEFD. 2021;22:953–987.
MLA Tatlı, Zeynep et al. “Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri Ve İhtiyaçları”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol. 22, no. 2, 2021, pp. 953-87, doi:10.17679/inuefd.901997.
Vancouver Tatlı Z, Er Nas S, Turan Ş, Yaman H. Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Eğitimdeki Ölçme-Değerlendirme Süreçleri ve İhtiyaçları. INUEFD. 2021;22(2):953-87.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.