İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yardımseverlik değerine yönelik algı ve tecrübelerinin incelenmesini amaçlayan bu çalışmada yardımseverlik değerine yüklenilen anlam, yardımsever öğrencilerin yetişmesi için kullanılan teknik ve etkinlikler incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 yılında Ağrı ilinde bir ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 15 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve Ağrı merkezde 4. sınıfların öğretmeni olarak görev yapan 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Öğrenciler ve öğretmenlerden elde edilen verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Veriler ayrı ayrı olacak şekilde analiz edilmiştir. Aştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: öğrencilerle yapılan görüşmeler sonrasında yardımseverliği yaşlılara, anne-babaya, hayvanlara yardım etme ve komşuya ikramda bulunma şeklinde açıkladıkları görülmüştür. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde ise öğrencilerin yardımseverlik değerini kavramaları için ebeveynlerinin ve kendilerinin öğrencilere model olması gerektiğini, sınıf ortamındaki ve toplumdaki deneyimlerinin yardımsever bireyler olmalarında etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler yardımsever bir öğrenci yetiştirmek için drama ve rol oynama tekniğini kullandıklarını, okulda değerler eğitimi panosu hazırladıklarını, masal ve videolarla derslerini desteklediklerini belirtmişlerdir.
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin yardımseverlik değerine yönelik algı ve tecrübelerinin incelenmesini amaçlayan bu çalışmada yardımseverlik değerine yüklenilen anlam, yardımsever öğrencilerin yetişmesi için kullanılan teknik ve etkinlikler incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 yılında Ağrı ilinde bir ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 15 ilkokul 4. sınıf öğrencisi ve Ağrı merkezde 4. sınıfların öğretmeni olarak görev yapan 9 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Öğrenciler ve öğretmenlerden elde edilen verilerin analizinde tematik analiz kullanılmıştır. Veriler ayrı ayrı olacak şekilde analiz edilmiştir. Aştırmadan elde edilen sonuçlardan bazıları şöyledir: öğrencilerle yapılan görüşmeler sonrasında yardımseverliği yaşlılara, anne-babaya, hayvanlara yardım etme ve komşuya ikramda bulunma şeklinde açıkladıkları görülmüştür. Öğretmenlerle yapılan görüşmelerde ise öğrencilerin yardımseverlik değerini kavramaları için ebeveynlerinin ve kendilerinin öğrencilere model olması gerektiğini, sınıf ortamındaki ve toplumdaki deneyimlerinin yardımsever bireyler olmalarında etkili olduğunu ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler yardımsever bir öğrenci yetiştirmek için drama ve rol oynama tekniğini kullandıklarını, okulda değerler eğitimi panosu hazırladıklarını, masal ve videolarla derslerini desteklediklerini belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | December 18, 2022 |
Publication Date | December 21, 2022 |
Submission Date | September 1, 2022 |
Acceptance Date | December 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Dear Authors;
We would like to inform you that ORCID, which includes 16 digit number will be requested from the authors for the studies to be published in JCER. It is important to be
sensitive on this issue.
Best regards...