BibTex RIS Cite

Ana dili İngilizce olmayan öğretmenlerin dilsel güvensizliğinin öğrencilerin üretken becerisi üzerindeki etkisi

Year 2017, Volume: 13 Issue: 1, 379 - 398, 01.06.2017

Abstract

Anadili İngilizce olan ve anadili İngilizce olmayan öğretmenlerin arasındaki fark kaynakta anadili İngilizce olan
İngilizce öğretmenlerinin lehine rapor edilmiştir. Bu çalışma, anadili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin
dilsel güvensizliklerini test eder ve bu güvensizliğin öğrenciler üzerindeki etkisini SPSS yazılımı kullanarak
araştırır. Bu araştırma çalışmasına katılan on sekiz öğretmen farklı ülkelerden gelmiş ve hepsi Ankara'da bir dil
enstitüsünde çalışır. Bu çalışmaya katılan 300 öğrencilerin seviyeleri orta, ortanın üstü ve gelişmiştir.
Öğretmenin dilsel güvensizliğiyle ilgili veri, anketlerle, görüşmelerle ve yeterlilik sınavlarıyla elde edilmiştir.
PEARSON Correlation ve ANOVA testleri kullanılmış ve sonuçlar, dilsel güvensizlik ve cinsiyet arasında
önemli bir ilişki olmadığını ve anadili İngilizce olmayan kadın ve erkek İngilizce öğretmenlerinin dilsel
güvensizliği aynı derecede hissetmenin muhtemel olduğunu gösteriyor. Öğrencinin üretken becerilerinde, anadili
İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerin dilsel güvensizliği ve öğrencinin yazma ve konuşma notları arasında
dikkate değer bir ilişki bulunmamıştır.

The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills

Year 2017, Volume: 13 Issue: 1, 379 - 398, 01.06.2017

Abstract

The discrimination between native and non-native English speaking teachers is reported in favor of native speakers in literature. The present study examines the linguistic insecurity of non-native English speaking teachers (NNESTs) and investigates its influence on learners' productive skills by using SPSS software. The eighteen teachers participating in this research study are from different countries, mostly Asian, and they all work in a language institute in Ankara, Turkey. The learners who participated in this work are 300 intermediate, upper-intermediate and advanced English learners. The data related to teachers' linguistic insecurity were collected by questionnaires, semi-structured interviews and proficiency tests. Pearson Correlation and ANOVA Tests were used and the results revealed that NNESTs' linguistic insecurity, neither female nor male teachers, is not significantly correlated with the learners' writing and speaking scores.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA33MV89UG
Journal Section Research Article
Authors

Giti Ehtesham Daftari This is me

Zekiye Müge Tavil This is me

Publication Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 13 Issue: 1

Cite

APA Daftari, G. E., & Tavil, Z. M. (2017). The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(1), 379-398.
AMA Daftari GE, Tavil ZM. The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills. Journal of Language and Linguistic Studies. June 2017;13(1):379-398.
Chicago Daftari, Giti Ehtesham, and Zekiye Müge Tavil. “The Impact of Non-Native English teachers’ Linguistic Insecurity on learners’ Productive Skills”. Journal of Language and Linguistic Studies 13, no. 1 (June 2017): 379-98.
EndNote Daftari GE, Tavil ZM (June 1, 2017) The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills. Journal of Language and Linguistic Studies 13 1 379–398.
IEEE G. E. Daftari and Z. M. Tavil, “The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills”, Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 13, no. 1, pp. 379–398, 2017.
ISNAD Daftari, Giti Ehtesham - Tavil, Zekiye Müge. “The Impact of Non-Native English teachers’ Linguistic Insecurity on learners’ Productive Skills”. Journal of Language and Linguistic Studies 13/1 (June 2017), 379-398.
JAMA Daftari GE, Tavil ZM. The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13:379–398.
MLA Daftari, Giti Ehtesham and Zekiye Müge Tavil. “The Impact of Non-Native English teachers’ Linguistic Insecurity on learners’ Productive Skills”. Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 13, no. 1, 2017, pp. 379-98.
Vancouver Daftari GE, Tavil ZM. The impact of non-native English teachers’ linguistic insecurity on learners’ productive skills. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13(1):379-98.