Mevcut çalışma yabancı dil öğretimi alanında öğrencilerin yapılandırmacılığa uygun olarak bağlamsal kelime
öğretimi hakkındaki görüşlerine ışık tutabilmeyi amaçlayan niceliksel bir araştırmadır. Bu sebeple, çalışma
dördüncü sınıf üniversite öğrencilerinin yapılandırmacılığa uygun olarak bağlamsal kelime öğretimi hakkındaki
tutumları ile bireysel farklılıkları ve başarı notları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını incelemektedir. Bu
anlamada çalışmanın amacına uygun olarak vakaya özgü bir tutum ölçeği geliştirilmiştir. Sonuçlar, literatürde
yer alan önceki çalışmalarla karşılaştırıldığında yapılandırmacılığa uygun olarak bağlamsal kelime öğretiminin
yabancı dil öğretimi açısından yeni faydalar sağlayabileceğini işaret etmektedir.
The current study is a quantitative research that aims to throw light on the place of students’ views on contextual vocabulary teaching in conformity with Constructivism (CVTC) in the field of foreign language teaching. Hence, the study investigates whether any significant correlation exists between the fourth year university students’ attitudes concerning CVTC in terms of their individual differences and their achievement scores. In this sense, a case-specific attitude scale was also developed for the purpose of the study. The results juxtaposed with the previous findings in the literature indicate that CVTC would serve new benefits for the interests of foreign language teaching.
Other ID | JA69PS29FJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 2 |