BibTex RIS Cite

The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity

Year 2017, Volume: 13 Issue: 2, 43 - 52, 01.12.2017

Abstract

Foreign language anxiety (FLA) has been mainly associated with adult language learners. Although FLA forms a serious problem in the foreign language learning process for all learners, the effects of FLA on children have been mainly overlooked. The underlying reason is that there is a lack of an appropriate measurement tool for FLA among children. In addition, FLA studies have included mostly the adult learners into research. Therefore, the current study intends to present the tests of reliability and validity for the Children's Foreign Language Anxiety Scale (CFLAS) and to report on the reliability, validity and factor structure of the scale. Results show that CFLAS is a reliable and valid tool to measure the levels of FLA among children aged 7-12 who learn English as a foreign language (EFL) in the Turkish EFL context.

Çocuklarda yabancı dil kaygı ölçeği: Geçerlilik ve güvenilirlik

Year 2017, Volume: 13 Issue: 2, 43 - 52, 01.12.2017

Abstract

Yabancı dil kaygısı, çoğunlukla yetişkin dil öğrencileri ile ilişkilendirilmiştir. Yabancı dil kaygısının, tüm
yabancı dil öğrencileri için öğrenme sürecindeki ciddi bir sorun oluşturmasına rağmen, kaygının çocuklar
üzerindeki etkileri yeterince dikkate alınmamıştır. Bunun altında yatan nedenlerden birisi, çocuklar arasında
yabancı dil kaygısı ölçmek için uygun bir ölçme aracının eksikliğidir. Ek olarak, çalışmalar, çoğunlukla
yetişkinler üzerine odaklanmaktadır. Bu nedenle mevcut çalışma, Çocuklarda Yabancı Dil Kaygı Ölçeği
kullanılarak yapılan ölçümlere dayalı olarak; ölçeğin geçerlilik, güvenilirlik ve faktör yapısı hakkında bulgulara
erişmeyi amaçlamaktadır. Sonuçlar, Çocuklarda Yabancı Dil Kaygı Ölçeğinin ülkemiz yabancı dil öğrenme
sürecinde olan 7-12 yaş grubundaki çocuklar arasındaki olası kaygı düzeylerini ölçmek için geçerli ve güvenilir
bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA34UR87AC
Journal Section Research Article
Authors

Selami Aydın

Leyla Harputlu This is me

Özgehan Uştuk This is me

Serhat Güzel

Şeyda Savran Çelik This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Aydın, S., Harputlu, L., Uştuk, Ö., Güzel, S., et al. (2017). The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity. Journal of Language and Linguistic Studies, 13(2), 43-52.
AMA Aydın S, Harputlu L, Uştuk Ö, Güzel S, Çelik ŞS. The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity. Journal of Language and Linguistic Studies. December 2017;13(2):43-52.
Chicago Aydın, Selami, Leyla Harputlu, Özgehan Uştuk, Serhat Güzel, and Şeyda Savran Çelik. “The children’s Foreign Language Anxiety Scale: Reliability and Validity”. Journal of Language and Linguistic Studies 13, no. 2 (December 2017): 43-52.
EndNote Aydın S, Harputlu L, Uştuk Ö, Güzel S, Çelik ŞS (December 1, 2017) The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity. Journal of Language and Linguistic Studies 13 2 43–52.
IEEE S. Aydın, L. Harputlu, Ö. Uştuk, S. Güzel, and Ş. S. Çelik, “The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity”, Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 13, no. 2, pp. 43–52, 2017.
ISNAD Aydın, Selami et al. “The children’s Foreign Language Anxiety Scale: Reliability and Validity”. Journal of Language and Linguistic Studies 13/2 (December 2017), 43-52.
JAMA Aydın S, Harputlu L, Uştuk Ö, Güzel S, Çelik ŞS. The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13:43–52.
MLA Aydın, Selami et al. “The children’s Foreign Language Anxiety Scale: Reliability and Validity”. Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 13, no. 2, 2017, pp. 43-52.
Vancouver Aydın S, Harputlu L, Uştuk Ö, Güzel S, Çelik ŞS. The children’s foreign language anxiety scale: Reliability and validity. Journal of Language and Linguistic Studies. 2017;13(2):43-52.