Problem durumu:Tekrar, düzeltme ile başarı ve erişi arasında anlamlı bir ilişki vardır. Öğrenmede tekrarın etkisini bağlaşımcılar ve düzeltmenin etkisini Bloom savunmuştur. Yapılan pek çok araştırma bunların erişi ve başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.
Araştırmanın amacı ve soruları: İngilizce’de tekrar ve düzeltme yapılan grubun erişisiyle, yapılmayan grubun erişisi arasında anlamlı bir fark var mıdır?
Yöntem: Bu araştırmada hem nitel, hem de nicel yaklaşım birlikte kullanılmıştır. Ayrıca deneysel yöntemin random yoluyla saptanan ön test son test kontrol gruplu deseni işe koşulmuştur. Deney yapılan grubun birinde tekrar ve düzeltme yapılmış, diğerinde ise buna yer verilmemiştir. Yenimahalle İsmet Kurtuluş ilköğretim okulu sekizinci sınıflarından random yoluyla iki şube alınmış ve yine random yoluyla biri deney, diğeri kontrol grubu olarak atanmıştır.
Bulgular: Tekrar ve düzeltme yapılan grubun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Öneriler: Eğitim ortamında tekrar ve düzeltmeye yer verilmelidir. Daha geniş bir örneklem üzerinde deneysel araştırmalar yapılabilir.
Problem durumu:Tekrar, düzeltme ile başarı ve erişi arasında anlamlı bir ilişki vardır.
Öğrenmede tekrarın etkisini bağlaşımcılar ve düzeltmenin etkisini Bloom savunmuştur.
Yapılan pek çok araştırma bunların erişi ve başarıyı olumlu yönde etkilediğini göstermiştir.
Araştırmanın amacı ve soruları: İngilizce’de tekrar ve düzeltme yapılan grubun erişisiyle,
yapılmayan grubun erişisi arasında anlamlı bir fark var mıdır?
1. Tekrar ve düzeltme yapılan ve yapılmayan grupların her birinin kendi içinde ön test son
test toplam puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark var mıdır?
2. Tekrar ve düzeltme yapılan ve yapılmayan grupların toplam erişi ortalaması arasında
anlamlı bir fark var mıdır?
Yöntem: Bu araştırmada hem nitel, hem de nicel yaklaşım birlikte kullanılmıştır. Ayrıca
deneysel yöntemin random yoluyla saptanan ön test son test kontrol gruplu deseni işe
koşulmuştur. Deney yapılan grubun birinde tekrar ve düzeltme yapılmış, diğerinde ise buna
yer verilmemiştir. Yenimahalle İsmet Kurtuluş ilköğretim okulu sekizinci sınıflarından
random yoluyla iki şube alınmış ve yine random yoluyla biri deney, diğeri kontrol grubu
olarak atanmıştır.
Bulgular: Tekrar ve düzeltme yapılan grubun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
Öneriler: Eğitim ortamında tekrar ve düzeltmeye yer verilmelidir. Daha geniş bir örneklem
üzerinde deneysel araştırmalar yapılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 2 Issue: 2 |