This paper focuses on the issues of run-on and stringy sentences. They are thought to be significant ill formed structures formed by writers of English language. Initially, they are defined with examples. Later, various correct forms are presented. In order to see the ways of correcting run-on and stringy sentences in actual class environment, a micro-teaching lesson is given. In this micro-teaching lesson, there are different parts like warm-up and motivation, review of the previous material, present the new items and give examples, give the rule, do exercises, make a summery and give an assignment. The paper ends with conclusion including a final wrap-up. This way, both writers of English language are aimed to be informed on run-on and stringy sentences and these structures are tried to be prevented in writing, and teachers are expected to help their learners on this matter.
Bu makale bağsız ve dizili cümleler üzerinde durmaktadır. Bu cümleler İngilizce yazmada yapılan dikkate değer hatlar olarak düşünülmektedir. İlk olarak, bu cümleleri tanımlamayı amaçlayan örnekler verilmektedir. Daha sonra bu cümlelerin çeşitli yollarla düzeltilmiş halleri okuyuculara sunulmuştur. Bağsız ve dizili cümlelerin gerçek sınıf ortamında nasıl düzeltilebileceğini ve önleneceğini göstermek amacıyla bir mini ders planına yer verilmiştir. Bu ders planı, öğrencileri derse motive etme ve ısındırma, daha önce öğrenilen konunun tekrarı, yeni konunun sunumu ve örneklendirilmesi, kuralın verilmesi, alıştırma yapılması, özet verilmesi ve ödev bölümlerini içermektedir. Makale, genel bir toparlamanın yapıldığı sonuç bölümü ile noktalanmaktadır. Böylelikle hem İngilizce yazma ile ilgilenenlerin bağsız ve dizili cümleler üzerine bilgilendirilmesi ve hatalarını düzelmeleri amaçlanmakta hem de İngilizce öğretmenlerin öğrencilerine bu konuda daha faydalı olabilmeleri umulmaktadır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2007 |
Published in Issue | Year 2007 Volume: 3 Issue: 1 |