Bu çalışmanın amacı AÖL (Anadolu Öğretmen Liseleri) inde uygulanan İngilizce eğitim programları hakkında bu okullardaki öğrenci ve öğretmenlerinin görüşlerine, İngilizce diline ait algıların ve İngilizce öğretmenliğine yönelik düşüncelerine ait veriler elde etmektir. Anadolu öğretmen liselerinde öğrenim görmekte olan 3168 öğrenciden araştırmacı tarafından geliştirilen anket yoluyla 38 öğretmenden ise yüz yüze görüşmeyle veri toplanmıştır. Katılımcıların uygulanan İngilizce eğitim programına karşı tutumları olumsuzdur. İngilizce dersinden korktuklarını dolayısıyla İngilizce öğretmeni olmak istemediklerini belirtmişlerdir. "Uzlaşmacı" (deliberate) bir yaklaşımla geliştirilen bir eğitim programının öğretmenlerin ve öğrencilerin de katkıları ile daha verimli sonuçlara ulaşabileceği savlanmaktadır.
The aim of this study is to report on the Anatolian Teacher High School EFL learners' perceptions of the English language curriculum and their attitudes towards English language teaching. Methods: 3618 students studying atAnatolianTeacherHigh Schoolsand 38 English teachers participated in the study. Their attitude towards the English language program implemented and becoming an English teacher was negative. Based on the findings of this study it was concluded that deliberate curriculum making need to be employed to ensure sustainable effect and efficient EFL teaching and learning.
Other ID | JA43PJ23VC |
---|---|
Journal Section | Review Article |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2016 |
Published in Issue | Year 2013 Volume: 21 Issue: 4 |