Son yıllarda oldukça popüler olan STEM entegrasyonunun etkili bir şekilde yürütülmesi aşamasında öğrenci katılımı önem arz etmektedir. Çünkü öğrencilerin derse aktif katılımları STEM başarılarında kilit rol oynamaktadır. Bu nedenle öğrencilerin fen bilimleri ve matematik derslerine katılımlarının belirlenmesi önem arz etmektedir. Buradan hareketle bu çalışma ile ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri ve matematik derslerine katılımlarını belirlemek ve bazı değişkenler açısından incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden tekil tarama ve nedensel-karşılaştırma araştırması kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Fen Bilimleri ve Matematik Derslerine Katılım Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek öğrenci katılımını; duyuşsal katılım, bilişsel katılım, davranışsal katılım ve sosyal katılım boyutlarında çok boyutlu olarak ölçmektedir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri ve matematik derslerine katılım düzeylerinin yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca hem fen bilimleri hem de matematik derslerinde öğrencilerin tüm boyutlarda katılım düzeylerinde cinsiyet açısından kızların lehine anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen diğer bir sonuç ise sosyal katılım dışında tüm katılım boyutlarında proje tasarlama konusunda kendilerini yeterli gören öğrencilerin anlamlı bir şekilde katılımlarının görmeyen öğrencilere göre yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur.
Öğrenci Katılımı Ortaokul Öğrencileri Fen Bilimleri Eğitimi Matematik Eğitimi
Student engagement is important for the effective implementation of STEM integration. Because the active engagement of students plays a key role in STEM success. Therefore, it is important to determine the participation of students in science and maths. For that reason, this study aimed to determine the engagement levels of secondary school students in science and mathematics classes and to examine them in terms of some variables. The research was carried out by using descriptive and causal-comparative research methods. In the research, “The Math and Science Engagement Scales” were used as data collection tool. This scale includes student engagement; cognitive engagement, behavioral engagement, social participation, and emotional engagement. According to the results obtained from the study, it was determined that secondary school students' engagement levels in science and maths lessons were high. In addition, it was determined that there is a significant difference in favor of girls in terms of gender in terms of engagement levels of students in both science and maths lessons. Another result obtained from the study is that students who consider themselves competent in designing projects in dimensions of engagement except for social engagement, have higher engagement at significant level. Suggestions were made in line with the results of the study.
Student Engagement Secondary School Students Science Education Maths Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 1 |
KSÜ Sosyal Bilimler Dergisi ULAKBİM-TR Dizin tarafından dizinlenen hakemli ve bilimsel bir dergidir.