BibTex RIS Cite

Türkçe Öğretmenlerinin Meslekî Tükenmişlik Düzeyi - Burnout Levels Of Turkish Teachers

Year 2013, Volume: 5 Issue: 8, 184 - 193, 29.07.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere (cinsiyet, medeni durum, yaş, mesleki kıdem, mezun olunan fakülte türü, kaç yıldır aynı okulda çalışıldığı) göre incelenerek belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Burdur il merkezinde görev yapmakta olan 35 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kişisel Bilgi Formu” ve “Maslach Tükenmişlik Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde Kolmogorov-Smirnov ve Shapiro-Wilk testleri ile Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda bazı değişkenlere bağlı olarak, Türkçe öğretmenlerinin duygusal tükenme, duyarsızlaşma e kişisel başarı duyusunda azalma boyutlarında değişen ağırlıklarla tükenmişlik yaşadıkları belirlenmiştir. 

Year 2013, Volume: 5 Issue: 8, 184 - 193, 29.07.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Hasan Bağcı

Sedat Karagül

Publication Date July 29, 2013
Submission Date July 5, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 5 Issue: 8

Cite

APA Bağcı, H., & Karagül, S. (2013). Türkçe Öğretmenlerinin Meslekî Tükenmişlik Düzeyi - Burnout Levels Of Turkish Teachers. Mehmet Akif Ersoy University Journal of Social Sciences Institute, 5(8), 184-193. https://doi.org/10.20875/sb.69313