Bu
çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının bilgiye ulaşma ve bilgiyi
işleme becerilerini belirlemektir. Bu amaçla katılımcıların deney tasarlama,
verileri kaydetme, grafik çizme ve değişkenleri belirleme beceri düzeyleri
incelenmiştir. Ayrıca katılımcıların bu becerileri cinsiyet, bilgisayara sahip
olma durumu ve sınıf düzeyi sosyodemografik değişkenleri açısından da
incelenmiştir. Araştırma Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği
programında 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında I., II., III. ve
IV. sınıflarda öğrenim gören 121 öğrenciyle
yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak kişisel bilgi formu
ile birlikte açık uçlu maddelerden oluşan bir Bilimsel Süreç Becerileri Testi kullanılmıştır. Bu araştırmada
ölçeğin Cronbach-Alfa güvenirlik katsayısı 0.95 olarak hesaplanmıştır. Veriler
SPSS 20.0 paket programı ile uygun istatistiksel teknikler kullanılarak analiz
edilmiştir. Analizler sonucu; öğrencilerin deney tasarlama, verileri kaydetme,
grafik çizme ve değişkenleri belirleme beceri düzeyleri açısından başarı
yüzdesinin %30,00 olduğu belirlenmiştir. Çalışmada, bu beceriler içerisinde
öğretmen adaylarının değişkenleri belirleme ve hipotez kurma becerisinde başarı
oranının en yüksek (% 65,55), grafik çizme becerisinde ise en düşük (% 9,54)
düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların bilgiye ulaşma ve
bilgiyi işleme becerilerinin cinsiyet ve bilgisayara sahip olma durumu
değişkenleri açısından anlamlı fark göstermediği, ancak sınıf düzeyi değişkenine
göre anlamlı fark olduğu saptanmıştır.
Fen bilgisi öğretmen adayları bilgiye ulaşma ve bilgiyi işleme becerileri bilimsel süreç becerileri fen eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 47 Sayı: 47 |