BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - , 27.08.2015
https://doi.org/10.17860/efd.47476

Öz

The purpose of this study has been to examine the learning stations method and the contextbased teaching technique, which is contained in the basic structure of the high school physics instruction program in Turkey's high schools, in terms of their effects on student achievement and retention related to basic knowledge on the nature of physics. The study group for the research comprised of 84 students enrolled in three separate 9th grade classes at a public high school. The research used a pretest-posttest and control group quasi-experimental model; the Learning Stations Group (n=28) and the Context-Based Teaching Group (n=28) formed the two study groups while a Traditional Learning Group (n=28) was also included in the study as a control. Data collection for the research was performed using a "Nature of Physics Unit Traditional Test" set up to measure academic achievement with regard to the basic knowledge offered in the unit on "The Nature of Physics." At the end of the research, it was concluded that the achievement scores of the students in the learning stations group were significantly higher than in the other two groups and that all three groups were able to retain their knowledge; the groups showed no significant difference in terms of learning retention

Kaynakça

  • Açıkgöz K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Ayvacı, H.Ş. (2010). Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli yaklaşım hakkındaki görüşleri. Dicle
  • Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 42-51. Bakaç, M., Kumru, M. N., ve Doğan, Y. (1994). Fen bilimleri eğitimi ve öğretiminde laboratuvar uygulamalarının önemi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İzmir.
  • Bakaç, M., ve Kumru, M. N. (1998). Fen eğitiminde amaçların belirlenmesi. III. Ulusal Fen
  • Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi. Batdı, V., ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Uluslararası Hakemli
  • Dergi-Internatıonal Refereed Journal), 1 (1), 190-203. Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van. Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1993). In Search of Understanding, The Case for Constructivist
  • Classrooms. VA: Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria. Bulunuz, N. (2006). Understanding of earth and space science concepts: strategies for concept building in elementary teacher preparation. Unpublished Phd Thesis, Georgia State University, USA.
  • Bulunuz, N., & Jarrett, O. S. (2009). Understanding of earth and space science concepts: strategies for concept-building in elementary teacher preparation. School Science and Mathematics, 109 (5), 276-289.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Creswell, J.W. (2003). Research design qualitative, quantitative, and mixed methods approachers. (Thousand Oaks, London, New Delhi). London: Sage Publications.
  • Çakır, N. K., Ballıel, B., ve Sarıkaya, M. (2013). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fene karşı tutumlarına etkisinin araştırılması.
  • Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (2), 1-15. Çalışkan, S., Sezgin Selçuk, G. ve Erol, M. (2005). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin fizik laboratuvar başarısı ve tutumu üzerindeki etkileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 320, 23
  • Demir, M.R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Demirörs, F. (2007). Lise 1. sınıf öğrencileri için Ohm yasası konusunda öğrenme istasyonlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Doğan, N. (2010). Farklı liselerde okuyan 11. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki bakış açılarının karşılaştırılması. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 533-560.
  • Doğan Bora, N. (2005). Türkiye’deki ortaöğretim fen branşı öğretmen ve öğrencilerinin bilimin doğası hakkında görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fishbane, P. M., Gasiorowicz, S., & Thornton, S. T. (2003). Temel Fizik –Cilt I. (Çeviren:
  • Cengiz Yalçın). Ankara: Arkadaş Yayınevi. Foster, T. M. (2000). The development of students’ problem-solving skill from instruction emphasizing qualitative problem solving. Unpublished Doctoral Dissertation, The University of Minnesota.
  • Furutani, S. S. (2007). How does one successfully implement learning centers at the third grade level. Unpublished Ma Thesis, Pacific Lutheran University.
  • Gök, Ö., Doğan, A., Doymuş, K., ve Karaçöp, A. (2009). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve fene olan tutumlarına etkileri. Gazi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1) 193-209. Günel, M., Memiş, E. K., ve Büyükkasap, E. (2010). Yaparak yazarak bilim öğrenimi. YYBÖ yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 35 (155), 49-62.
  • Güneş, E. (2009). Fen ve Teknoloji dersinde istasyon tekniği ile yapılan öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Gürses, A., Doğar, Ç., ve Yalçın, M. (2005). Bilimin doğası ve yükseköğrenim öğrencilerinin bilimin doğasına dair düşünceleri. Milli Eğitim Dergisi, 33(166), 68-76.
  • Hestenes, D. (1987). Toward a Modeling Theory of Physics Instruction. American Journal of Physics, 55(5), 440-454.
  • İnan, D. (1988). Fizik I-Devinim. (2. Basım). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları-Öztek Matbaacılık
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Khishfe, R. F. (2004). Relationship between students’ understanding of nature of science and instructional context. Unpublished Doctoral Dissertation, Graduate College of The İllinois İnstitute of Technology, Chicago, Illinois.
  • Kılıç, K., Sungur, S., Çakıroğlu, J., ve Tekkaya, C. (2005). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin bilimsel bilginin doğasını anlama düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 127-133.
  • Köseoğlu, P., Soran, H. & Storer, J. (2009). Developing learning stations for the purification of waste water. Procedia Social And Behavioral Sciences, 1, 210–214.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., ve Üstün, U. (2010). Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi
  • Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 129-163. Maden, S., ve Durukan, E. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR), 28, 299-312.
  • Manuel, B. (1974). How to Build a Learning Station: Everything a Teacher Should Know.
  • Chelmsford, Massachusetts: Merrimack Education Center. (Ed 088442).
  • Mergen, H. H. (2011). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi. Ocak, G. (2010). The Effect of learning stations on the level of academic success and retention of elementary school students. The New Educational Review, 21 (2), 146-156.
  • Özdemir, M., ve Aras, E. (2012). 9. sınıf fizik konu anlatımı. Ankara: Esen Yayınları.
  • Özkan, G. (2013). Kavramsal değişim metinleri ve yaşam temelli öğrenmenin öğrencilerin fizik öğrenme yaklaşımları ve kavramsal anlamaları üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Sezgin Selçuk, G. (2010). The effects of problem-based learning on pre-service teachers’ achievement, approaches and attitudes towards learning physics. International Journal of the Physical Sciences, 5.
  • Sönmez, S. (2005). İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, birleştirme tekniği ile bilgisayar okur- yazarlığı öğretiminin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek
  • Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Sunar, S. (2013). Öğrenme döngüsü modeli ile desteklenmiş yaşam temelli öğretimin öğrencilerin maddenin halleri konusundaki başarıları ve bilginin kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen
  • Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Taşar, M. (2003). Teaching history and the nature of science in science teacher education programs. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 13, 30-42.
  • Tekbıyık, A. (2010). Bağlam temelli yaklaşımla ortaöğretim 9. sınıf enerji ünitesine yönelik 5e modeline uygun ders materyallerinin geliştirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Telli, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., ve Yalçın, N. (2004). A study on the effect of use of experimental method in teaching the topic of simple machines on 7th grade primary school students’ achievement.Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 291-30
  • Ünal, G., ve Ergin, Ö. (2006). Buluş yoluyla fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenme yaklaşımlarına ve tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (1), 36-52.
  • Yalçın, F. A. ve Bayrakçeken, S. (2010). The effect of 5E learning model on pre-service science teachers’ achievement of acids-bases subject. International Online Journal of
  • Educational Sciences, 2, 508-531. Yeşilyurt, S., ve Gül, Ş. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprağının öğrenci başarısına etkisi (Pilot Uygulama). Uludağ Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, 24 (1), 247-261.

Yaşam Temelli Öğretim ve Öğrenme İstasyonları Yönteminin 9. Sınıf Fizik Ders Başarısı ve Kalıcılığa Etkileri

Yıl 2015, Cilt: 11 Sayı: 2, 0 - , 27.08.2015
https://doi.org/10.17860/efd.47476

Öz

Bu araştırmada, öğrenme istasyonları yöntemi ile Türkiye’de lise düzeyi fizik öğretim programının temel yapısında yer verilen yaşam temelli öğretim yönteminin, öğrencilerin fiziğin doğası ile ilgili temel bilgilere yönelik ders başarıları ve kalıcılık üzerindeki etkilerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, bir devlet lisesinde 9. Sınıf düzeyinde üç ayrı sınıfta öğrenim gören 84 öğrenciden oluşmuştur. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmış; araştırma, Öğrenme İstasyonları Grubu (n=28) ve Yaşam Temelli Öğretim Grubu (n=28) olarak iki deney, Geleneksel Öğretim Grubu olarak bir kontrol grubu (n=28) üzerinde yürütülmüştür. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak “Fiziğin Doğası” ünitesindeki temel bilgilere yönelik ders başarılarını ölçmek amacıyla “Fiziğin Doğası Ünitesi Klasik Sınavı” kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrenme istasyonları grubundaki öğrencilerin başarı puanlarının diğer iki gruba göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu; her üç grupta da öğrencilerin kalıcı öğrenmeler gerçekleştirdikleri ve gruplar arasında öğrenmelerin kalıcılıkları bakımından anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Açıkgöz K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Kanyılmaz Matbaası.
  • Ayvacı, H.Ş. (2010). Fizik öğretmenlerinin bağlam temelli yaklaşım hakkındaki görüşleri. Dicle
  • Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 42-51. Bakaç, M., Kumru, M. N., ve Doğan, Y. (1994). Fen bilimleri eğitimi ve öğretiminde laboratuvar uygulamalarının önemi. I. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İzmir.
  • Bakaç, M., ve Kumru, M. N. (1998). Fen eğitiminde amaçların belirlenmesi. III. Ulusal Fen
  • Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Trabzon: KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi. Batdı, V., ve Semerci, Ç. (2012). Derslerde istasyon tekniği uygulamasının yansıtıcı sorgulaması. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Uluslararası Hakemli
  • Dergi-Internatıonal Refereed Journal), 1 (1), 190-203. Benek, İ. (2012). İstasyonlarda öğrenme tekniğinin ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yüzüncü
  • Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Van. Brooks, J. G., & Brooks, M. G. (1993). In Search of Understanding, The Case for Constructivist
  • Classrooms. VA: Association for Supervision and Curriculum Development, Alexandria. Bulunuz, N. (2006). Understanding of earth and space science concepts: strategies for concept building in elementary teacher preparation. Unpublished Phd Thesis, Georgia State University, USA.
  • Bulunuz, N., & Jarrett, O. S. (2009). Understanding of earth and space science concepts: strategies for concept-building in elementary teacher preparation. School Science and Mathematics, 109 (5), 276-289.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Creswell, J.W. (2003). Research design qualitative, quantitative, and mixed methods approachers. (Thousand Oaks, London, New Delhi). London: Sage Publications.
  • Çakır, N. K., Ballıel, B., ve Sarıkaya, M. (2013). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarılarına, bilgilerinin kalıcılığına ve fene karşı tutumlarına etkisinin araştırılması.
  • Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2 (2), 1-15. Çalışkan, S., Sezgin Selçuk, G. ve Erol, M. (2005). İşbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin fizik laboratuvar başarısı ve tutumu üzerindeki etkileri. Çağdaş Eğitim Dergisi, 320, 23
  • Demir, M.R. (2008). İstasyonlarda öğrenme modelinin hayat bilgisi dersindeki üst düzey beceri erişisine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Demirörs, F. (2007). Lise 1. sınıf öğrencileri için Ohm yasası konusunda öğrenme istasyonlarının geliştirilmesi ve uygulanması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Doğan, N. (2010). Farklı liselerde okuyan 11. sınıf öğrencilerinin bilimin doğası hakkındaki bakış açılarının karşılaştırılması. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (2), 533-560.
  • Doğan Bora, N. (2005). Türkiye’deki ortaöğretim fen branşı öğretmen ve öğrencilerinin bilimin doğası hakkında görüşlerinin araştırılması. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Fishbane, P. M., Gasiorowicz, S., & Thornton, S. T. (2003). Temel Fizik –Cilt I. (Çeviren:
  • Cengiz Yalçın). Ankara: Arkadaş Yayınevi. Foster, T. M. (2000). The development of students’ problem-solving skill from instruction emphasizing qualitative problem solving. Unpublished Doctoral Dissertation, The University of Minnesota.
  • Furutani, S. S. (2007). How does one successfully implement learning centers at the third grade level. Unpublished Ma Thesis, Pacific Lutheran University.
  • Gök, Ö., Doğan, A., Doymuş, K., ve Karaçöp, A. (2009). İşbirlikli öğrenme yönteminin ilköğretim öğrencilerinin akademik başarılarına ve fene olan tutumlarına etkileri. Gazi
  • Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (1) 193-209. Günel, M., Memiş, E. K., ve Büyükkasap, E. (2010). Yaparak yazarak bilim öğrenimi. YYBÖ yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen akademik başarısına ve fen ve teknoloji dersine yönelik tutumuna etkisi. Eğitim ve Bilim, 35 (155), 49-62.
  • Güneş, E. (2009). Fen ve Teknoloji dersinde istasyon tekniği ile yapılan öğretimin erişiye ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Gürses, A., Doğar, Ç., ve Yalçın, M. (2005). Bilimin doğası ve yükseköğrenim öğrencilerinin bilimin doğasına dair düşünceleri. Milli Eğitim Dergisi, 33(166), 68-76.
  • Hestenes, D. (1987). Toward a Modeling Theory of Physics Instruction. American Journal of Physics, 55(5), 440-454.
  • İnan, D. (1988). Fizik I-Devinim. (2. Basım). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları-Öztek Matbaacılık
  • Karasar, N. (2000). Bilimsel Araştırma Yöntemi (10. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Khishfe, R. F. (2004). Relationship between students’ understanding of nature of science and instructional context. Unpublished Doctoral Dissertation, Graduate College of The İllinois İnstitute of Technology, Chicago, Illinois.
  • Kılıç, K., Sungur, S., Çakıroğlu, J., ve Tekkaya, C. (2005). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin bilimsel bilginin doğasını anlama düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 127-133.
  • Köseoğlu, P., Soran, H. & Storer, J. (2009). Developing learning stations for the purification of waste water. Procedia Social And Behavioral Sciences, 1, 210–214.
  • Köseoğlu, F., Tümay, H., ve Üstün, U. (2010). Bilimin doğası öğretimi mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmen adaylarına uygulanması ile ilgili tartışmalar. Ahi
  • Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi, 129-163. Maden, S., ve Durukan, E. (2010). İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi. Türklük Bilimi Araştırmaları (TÜBAR), 28, 299-312.
  • Manuel, B. (1974). How to Build a Learning Station: Everything a Teacher Should Know.
  • Chelmsford, Massachusetts: Merrimack Education Center. (Ed 088442).
  • Mergen, H. H. (2011). İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrenme istasyonları uygulamasının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans
  • Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi. Ocak, G. (2010). The Effect of learning stations on the level of academic success and retention of elementary school students. The New Educational Review, 21 (2), 146-156.
  • Özdemir, M., ve Aras, E. (2012). 9. sınıf fizik konu anlatımı. Ankara: Esen Yayınları.
  • Özkan, G. (2013). Kavramsal değişim metinleri ve yaşam temelli öğrenmenin öğrencilerin fizik öğrenme yaklaşımları ve kavramsal anlamaları üzerindeki etkileri. Yayınlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir. Sezgin Selçuk, G. (2010). The effects of problem-based learning on pre-service teachers’ achievement, approaches and attitudes towards learning physics. International Journal of the Physical Sciences, 5.
  • Sönmez, S. (2005). İşbirliğine dayalı öğrenme yöntemi, birleştirme tekniği ile bilgisayar okur- yazarlığı öğretiminin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek
  • Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Sunar, S. (2013). Öğrenme döngüsü modeli ile desteklenmiş yaşam temelli öğretimin öğrencilerin maddenin halleri konusundaki başarıları ve bilginin kalıcılığına etkisinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen
  • Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Taşar, M. (2003). Teaching history and the nature of science in science teacher education programs. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1, 13, 30-42.
  • Tekbıyık, A. (2010). Bağlam temelli yaklaşımla ortaöğretim 9. sınıf enerji ünitesine yönelik 5e modeline uygun ders materyallerinin geliştirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon. Telli, A., Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö., ve Yalçın, N. (2004). A study on the effect of use of experimental method in teaching the topic of simple machines on 7th grade primary school students’ achievement.Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24 (3), 291-30
  • Ünal, G., ve Ergin, Ö. (2006). Buluş yoluyla fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenme yaklaşımlarına ve tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3 (1), 36-52.
  • Yalçın, F. A. ve Bayrakçeken, S. (2010). The effect of 5E learning model on pre-service science teachers’ achievement of acids-bases subject. International Online Journal of
  • Educational Sciences, 2, 508-531. Yeşilyurt, S., ve Gül, Ş. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı hazırlanan çalışma yaprağının öğrenci başarısına etkisi (Pilot Uygulama). Uludağ Üniversitesi Eğitim
  • Fakültesi Dergisi, 24 (1), 247-261.
Toplam 48 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serim Korsacılar Bu kişi benim

Serap Çalışkan

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Korsacılar, S., & Çalışkan, S. (2015). Yaşam Temelli Öğretim ve Öğrenme İstasyonları Yönteminin 9. Sınıf Fizik Ders Başarısı ve Kalıcılığa Etkileri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2). https://doi.org/10.17860/efd.47476

Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.