Bu
çalışmanın amacı Farabi Değişim Programı’na katılan öğretmen adaylarının bu
programa yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma nitel araştırma
yöntemlerinden “olgu bilim” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu 2013-2014 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nde
Farabi Değişim Programı kapsamında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmada amaçlı örnekleme çeşitlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bu
çerçevede araştırmanın örneklemini 2013-2014 öğretim yılında Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi’nin farklı Anabilim Dalları’nda öğrenim gören (6 kız, 6 erkek) 12 öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış ve
yönlendirici olmayan görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşme sorularının analizinde
içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Görüşme sorularının analizi iki farklı
araştırmacı tarafından ayrı ayrı kodlanmış, kodlardan yola çıkılarak temalar
oluşturulmuştur. İçerik analizinde biri birine benzeyen veriler, belirli
kavramlar ve temalar çerçevesinde bir araya getirilerek kodlar oluşturulmuş ve
düzenlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının farklı sebeplerden
dolayı Farabi Değişim Programına katıldıkları ortaya çıkmıştır. Öğretmen
adaylarının Farabi Değişim Programı’nı tercih etme nedenlerinin başında; burs
imkânı, farklı üniversitelerin sosyal etkinliklerinden yararlanma, öğrenim
görülen kente alışılamaması gelmektedir. Bununla birlikte, öğretmen adaylarının Farabi Değişim Programı kapsamında öğrenim görmek
istedikleri üniversiteleri tercih ederken eğitim ve yaşam kalitesini göz önünde
bulundurdukları ortaya çıkmıştır. Farabi Değişim Programının kişisel ve sosyal
gelişimlerine katkıda bulunduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğretmen adaylarının
Farabi Değişim Programı sürecinde çeşitli sorunlarla karşılaştıklarını ifade ettikleri
görülmektedir
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.