Bu
araştırmada Wang (2005) tarafından geliştirilen “Anasınıfı ve Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerine İlişkin Algı
Düzeyleri Ölçeği”nin Türk kültürüne uyarlanması amaçlanmıştır. Türkçe form,
eşdeğerlik sınamasının ardından Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki resmi
ilkokullarda görevli 222 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenlerin %88’i kadın,
%12’si erkektir. Araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin %34’ü anasınıfında,
%19,5’i birinci, %13,3’ü ikinci, %12,8’i üçüncü ve %20,5’i dördüncü sınıfta
görevlidir. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla Açımlayıcı Faktör
Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmış, güvenirliğini
belirlemek amacıyla ise Cronbach Alfa İç Tutarlık Katsayısı hesaplanmıştır.
Analizler sonucunda, Türkçeye uyarlanan ölçeğin 30 madde ve 5 alt boyuttan
oluştuğu görülmüştür. Ölçeğin alt boyutlarından elde edilen puanların iç
tutarlılık değerleri .95 ile .98 arasında değişmektedir. Araştırma sonuçları,
Türkçeye uyarlanan ölçeğin, öğretmenlerin mesleki yeterliklerine ilişkin
algılarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı
olduğunu göstermektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 1 |
Once articles are published in the journal, the publishing rights belong to the journal. All articles published in the journal are licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0) license, which permits sharing by others.