Bu
araştırmada Wang (2005) tarafından geliştirilen “Anasınıfı ve Sınıf Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliklerine İlişkin Algı
Düzeyleri Ölçeği”nin Türk kültürüne uyarlanması amaçlanmıştır. Türkçe form,
eşdeğerlik sınamasının ardından Ankara ilinin Çankaya ilçesindeki resmi
ilkokullarda görevli 222 öğretmene uygulanmıştır. Öğretmenlerin %88’i kadın,
%12’si erkektir. Araştırmaya dâhil edilen öğretmenlerin %34’ü anasınıfında,
%19,5’i birinci, %13,3’ü ikinci, %12,8’i üçüncü ve %20,5’i dördüncü sınıfta
görevlidir. Ölçeğin yapı geçerliğini belirlemek amacıyla Açımlayıcı Faktör
Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) yapılmış, güvenirliğini
belirlemek amacıyla ise Cronbach Alfa İç Tutarlık Katsayısı hesaplanmıştır.
Analizler sonucunda, Türkçeye uyarlanan ölçeğin 30 madde ve 5 alt boyuttan
oluştuğu görülmüştür. Ölçeğin alt boyutlarından elde edilen puanların iç
tutarlılık değerleri .95 ile .98 arasında değişmektedir. Araştırma sonuçları,
Türkçeye uyarlanan ölçeğin, öğretmenlerin mesleki yeterliklerine ilişkin
algılarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı
olduğunu göstermektedir.
Anasınıfı öğretmeni sınıf öğretmeni mesleki yeterlik algı düzeyi ölçek
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Makaleler dergide yayınlandıktan sonra yayım hakları dergiye ait olur.
Dergide yayınlanan tüm makaleler, diğerleri tarafından paylaşılmasına olanak veren Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası (CC BY-NC-ND 4.0) lisansı altında lisanslanır.