BibTex RIS Cite

THE DETERMINATION OF STUDENTS’ PROBLEM AREAS IN ELEMENTARY AND SECONDARY SCHOOLS (Erzurum City Sample)

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 235 - 248, 01.05.2010

Abstract

The aim of this study is to determine what kind of problems students
experience at the primary and secondary schools. This study has conducted
with 3941 students studying in the primary and secondary schools in Erzurum.
Frequencies and percentages were used in the data analysis. At the end of this
process, it is determined that students studying at the primary and secondary
schools in Erzurum have major problems in the areas of health, school, family,
lecture, identity, occupation, future and social relationships.

İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ALANLARININ TESPİTİ (Erzurum İli Örneği)

Year 2010, Volume: 40 Issue: 186, 235 - 248, 01.05.2010

Abstract

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındakiöğrencilerin eğitim-öğretimle ilgili ne tür problemler yaşadıklarını tespit etmektir. Bu çalışma, Erzurum il merkezindeki ilköğretim ve ortaöğretim okullarındaokuyan toplam 3941 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmada elde edilenverilerin analizinde frekans ve yüzdelik değerler kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören öğrencilerin sağlık, okul, aile, ders, kişilik, meslek, gelecek, toplumsal ilişkiler alanlarında önemli oranda problemlerinin olduğu saptanmıştır

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA66AY98EF
Journal Section Research Article
Authors

Fahri Sezer This is me

İsa Yücel İşgör This is me

Publication Date May 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 40 Issue: 186

Cite

APA Sezer, F., & İşgör, İ. Y. (2010). İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDAKİ ÖĞRENCİLERİN PROBLEM ALANLARININ TESPİTİ (Erzurum İli Örneği). Milli Eğitim Dergisi, 40(186), 235-248.