Öğretmenler öğrenme yaşantılarını eğitim programlarına göre
düzenlemek durumundadırlar. Bu nedenle eğitim programı öğretmenler tarafından
doğru algılanmalı ve doğru uygulanmalıdır. Eğitim programı; hedef, içerik,
öğrenme- öğretme süreçleri ve değerlendirme olarak dört ana boyutta ele
alınmaktadır. Eğitim programı okuryazarlığı da bu dört boyutu anlama,
yorumlama, dört boyutun birbiri ile olan ilişkini analiz etme, senteze varma,
uygulama ve uyarlama olarak tanımlanabilir. Öğretmen eğitiminde niteliğin artırılması
çabasının devam ettiği günümüzde öğretmen adaylarının sahip olması gereken
becerilerden biri de eğitim programı okuryazarlığıdır. Bu araştırmada da
öğretmen adaylarının eğitim programı okuryazarlığının incelenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın yöntemi betimsel tarama yöntemine dayanmaktadır.
Araştırma Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi, Fen Bilgisi
Eğitimi, Matematik Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi Anabilim dallarında öğrenim
gören 3. ve 4. sınıf öğretmen adayları üzerinde yürütülmüştür. Veriler Bolat
(2017) tarafından geliştirilen Eğitim Programı Okuryazarlığı Ölçeği (EPOÖ) ile
toplanmıştır. Araştırma bulgularından elde edilen sonuca göre öğretmen
adaylarının eğitim programı okuryazarlık düzeylerinin yeterli olduğu tespit
edilmiştir. Ayrıca araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının
öğrenim gördükleri sınıf düzeyine göre eğitim programı okuryazarlık düzeyleri
4. sınıfların lehine anlamlı farklılık göstermektedir. Öğretmen adaylarının
eğitim programı okuryazarlık düzeyi öğrenim gördükleri anabilim dalına göre
incelendiğinde ise Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğretmen
adaylarının Matematik Eğitimi ve Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dallarında
öğrenim gören öğretmen adaylarına göre eğitim programı okuryazarlık düzeyinin
daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2019 |
Acceptance Date | June 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 38 Issue: 1 |