Bu araştırmanın amacı; yabancılara Türkçe
öğretiminde çağrışım tekniği kullanımının yazma becerisi üzerindeki etkisini
belirlemektir. Araştırmada, öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu
seçkisiz desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Mersin il merkezindeki bir devlet okulunda 11. sınıfta öğrenim
gören ve B2 düzeyinde Türkçe dersleri alan 20 Suriyeli erkek öğrenci
oluşturmaktadır. Öğrenciler yazma becerisi öntest puanlarına göre deney (n=10)
ve kontrol (n=10) gruplarına seçkisiz olarak atanmıştır. Sontestten önce deney
grubunda kavram ağı oluşturma etkinliği yoluyla çağrışım tekniği uygulanırken
kontrol grubunda herhangi bir işlem yapılmamıştır. İki grubun öntest ve sontest
puanları arasında deney grubu lehine anlamlı farkın olup olmadığı bağımsız
gruplar t-testi ile belirlenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; deney ve
kontrol gruplarının öntest puanları arasında anlamlı bir fark (p>0.5)
bulunmazken sontest puanları arasında anlamlı bir fark (p<0.5) görülmüştür.
Buna göre çağrışım tekniğinin yabancılara Türkçe öğretiminde yazma becerisi
üzerinde olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 26, 2019 |
Submission Date | March 15, 2019 |
Acceptance Date | May 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 17 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.