Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının
öğretmenlik uygulaması dersine ilişkin algılarını metafor aracılığıyla ortaya
koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Mardin Artuklu Üniversitesinde
2016-2017 öğretim yılında eğitim gören toplam 68 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veriler, öğretmen adaylarına “Öğretmenlik Uygulaması Dersi ... gibidir, çünkü
... ” cümlesi yöneltilerek elde edilmiştir. Verilerin analizinde ve
yorumlanmasında içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Bu kategoriler “tecrübe”,
“gözlem-taklit”, “zorluklar”, “uyum”, “ilişki” ve “başlangıç” olarak
isimlendirilmiştir. Araştırmada en çok “tecrübe” ve “gözlem-taklit” vurgularına
yer verildiği görülmüştür. Araştırmada Öğretmenlik Uygulaması Dersine ilişkin
elde edilen metaforlardan “zorluklar” kategorisine ilişkin olumsuz metaforlar
üretilirken diğer kategorilere ilişkin metaforların olumlu olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 15, 2018 |
Submission Date | January 10, 2019 |
Acceptance Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 4 |