Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 276 - 285, 28.06.2018

Abstract

References

  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da çok kültürlülük. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 10.
  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da yaşayan etnik grupların nüfusu ve oranı. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 14.
  • Aydın, S. (1999). Kimlik Sorunu Ulusallık ve Türk Kimliği, Öteki Yayınevi, Ankara,ss.54.
  • Baum, W. K. (1987). Oral history for the local historical society (3. basım). Kaliforniya: Altamira Press.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek, kültür ve kimlik. Milli Folklor, 11, 159.
  • Çavuş, A. (2014). Kültürel miras olarak Köprübaşı ilçesine (Trabzon) geleneksel tahta kaşık üretimi. Marmara coğrafya dergisi, 29 (Ocak), 425.
  • Dündar, S. (2009). Kürtler ve Azınlık Tartışmaları. Doğan Kitap, İstanbul, 19.
  • Fıeldhouse, P. (1996). Community Shared Agriculture. Agriculture and Human Values, 13, 43-47.
  • Fırat, M. (2014). Yemeğin ideolojisi ya da ideolojinin yemeği: Kimlik bağlamında yemek kültürü. Folklor/Edebiyat. 20(80), 137.
  • Güler, S. (2010). Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26. 25.
  • K. Açıcı, F., Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2017). Sürdürülebilir Turizm: Kültür Turizmi ve Kültürel Miras, Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3 (1), 52-66, S.65.
  • Kwon, D.Y. (2015). What is ethnic food?. Journal of Ethnic Foods, 2, 1.
  • Küçük, O.(2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. basım). Ekin Basım Yayın.
  • Özlem, D. (2012). Kültür felsefesi, Kültür bilimleri ve kültür felsefesi, İstanbul, 158.
  • Özlem, D. (2012). Doğalcı ve insancı yaklaşımlar altında kültür kavramı. Kültür bilimleri ve kültür felsefesi. İstanbul, 218.
  • Şahin, H.İ. (2009). Dalyan ve Köyceğiz çevresinde gelenek, turizm ve folklorizm. Milli folklor, 21. 52.
  • Thompson, P. (2000). The voice of the past (3. basım). New York: Oxford University Press.
  • Uggıonı, P.L.; Proenca, R.P.C.; Zenı, L.A.Z.R. (2010). Assessment of gastronomic heritage quality in traditional restaurants. Campinas, 23. 7-18, 8.
  • Yılmaz, H. (Ed.). (2016). Kültürel miras olarak gastronomi. Bir iletişim biçimi olarak gastronomi 1. Baskı, Ankara, Detay yayıncılık, 2.
  • www.adatavir.com (Erişim Tarihi: 25.12.2017).
  • www.bitkiler.gen.tr (Erişim Tarihi: 28.01.2018).
  • www.turkishcuisine.org (Erişim Tarihi: 14.01.2018).
  • www.wikizero.info (Erişim Tarihi: 20.01.2018).

Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları

Year 2018, Volume: 5 Issue: 1, 276 - 285, 28.06.2018

Abstract

Yeme içme
kültürü insanların yaşam amacını oluşturmaktadır. İnsanların yeme içme
ihtiyacını karşılaması, yaşadıkları yörenin, bölgenin, ülkenin coğrafi
koşullarından etkilenmektedir. Böylelikle her yörede yaşayan insanlar, o yörede
yetişen toprağın, iklimin, suyun yiyeceklere de etki yapması sonucu yöresel
yemeklerin oluşmasına katkı sağlamaktadır. Yöresel yemekler de, bir ülkede bir
şehir de ya da yörede insanların uzun yıllar birlikte yaşayarak ve bir olay
sonucunda gelenek haline getirip herkes tarafından benimsenmesi sonucunda
ortaya çıkan yöre yemekleridir. Bu çalışmada Sakarya ilinde yaşayıp; göç
neticesinde ülkemize gelen etnik grupların yemek kültürleri araştırılmıştır.
Araştırmanın amacı Sakarya ilinin sahip olduğu çok kültürlülükten beslenmiş
olan zengin mutfak kültürüne dikkat çekerek bu yöre mutfağını kültürel miras
olarak ortaya çıkarmak ve korumaya çalışmaktır. Sakarya da yaşayan bu etnik
grupların yemek kültürleri ve özel günlerdeki yemek merasimleri aktarılacaktır.
Bu bağlamda nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılarak Sakarya
halkının yapmış olduğu hamur işlerinin, ara sıcak yemeklerinin, sebze ve ot
yemeklerinin, et yemeklerinin ve tatlılarının neler olduğu, nasıl yapıldığı ve
sunulduğu çalışmamızın ana konusunu oluşturmaktadır.

References

  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da çok kültürlülük. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 10.
  • Aktaş, A. (2011). Sakarya’da yaşayan etnik grupların nüfusu ve oranı. Hemşehri Sakarya Büyükşehir Belediyesi, Şubat, 14.
  • Aydın, S. (1999). Kimlik Sorunu Ulusallık ve Türk Kimliği, Öteki Yayınevi, Ankara,ss.54.
  • Baum, W. K. (1987). Oral history for the local historical society (3. basım). Kaliforniya: Altamira Press.
  • Beşirli, H. (2010). Yemek, kültür ve kimlik. Milli Folklor, 11, 159.
  • Çavuş, A. (2014). Kültürel miras olarak Köprübaşı ilçesine (Trabzon) geleneksel tahta kaşık üretimi. Marmara coğrafya dergisi, 29 (Ocak), 425.
  • Dündar, S. (2009). Kürtler ve Azınlık Tartışmaları. Doğan Kitap, İstanbul, 19.
  • Fıeldhouse, P. (1996). Community Shared Agriculture. Agriculture and Human Values, 13, 43-47.
  • Fırat, M. (2014). Yemeğin ideolojisi ya da ideolojinin yemeği: Kimlik bağlamında yemek kültürü. Folklor/Edebiyat. 20(80), 137.
  • Güler, S. (2010). Türk mutfak kültürü ve yeme içme alışkanlıkları, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 26. 25.
  • K. Açıcı, F., Ertaş, Ş., Sönmez, E. (2017). Sürdürülebilir Turizm: Kültür Turizmi ve Kültürel Miras, Akademia Disiplinlerarası Bilimsel Araştırmalar Dergisi 3 (1), 52-66, S.65.
  • Kwon, D.Y. (2015). What is ethnic food?. Journal of Ethnic Foods, 2, 1.
  • Küçük, O.(2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (1. basım). Ekin Basım Yayın.
  • Özlem, D. (2012). Kültür felsefesi, Kültür bilimleri ve kültür felsefesi, İstanbul, 158.
  • Özlem, D. (2012). Doğalcı ve insancı yaklaşımlar altında kültür kavramı. Kültür bilimleri ve kültür felsefesi. İstanbul, 218.
  • Şahin, H.İ. (2009). Dalyan ve Köyceğiz çevresinde gelenek, turizm ve folklorizm. Milli folklor, 21. 52.
  • Thompson, P. (2000). The voice of the past (3. basım). New York: Oxford University Press.
  • Uggıonı, P.L.; Proenca, R.P.C.; Zenı, L.A.Z.R. (2010). Assessment of gastronomic heritage quality in traditional restaurants. Campinas, 23. 7-18, 8.
  • Yılmaz, H. (Ed.). (2016). Kültürel miras olarak gastronomi. Bir iletişim biçimi olarak gastronomi 1. Baskı, Ankara, Detay yayıncılık, 2.
  • www.adatavir.com (Erişim Tarihi: 25.12.2017).
  • www.bitkiler.gen.tr (Erişim Tarihi: 28.01.2018).
  • www.turkishcuisine.org (Erişim Tarihi: 14.01.2018).
  • www.wikizero.info (Erişim Tarihi: 20.01.2018).
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Tourism (Other)
Journal Section Articles
Authors

Kübra Erbil 0000-0002-9343-4064

Gül Yılmaz 0000-0002-1882-867X

Publication Date June 28, 2018
Submission Date June 13, 2018
Acceptance Date June 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Erbil, K., & Yılmaz, G. (2018). Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi, 5(1), 276-285.
AMA Erbil K, Yılmaz G. Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi. June 2018;5(1):276-285.
Chicago Erbil, Kübra, and Gül Yılmaz. “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”. Turizm Akademik Dergisi 5, no. 1 (June 2018): 276-85.
EndNote Erbil K, Yılmaz G (June 1, 2018) Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi 5 1 276–285.
IEEE K. Erbil and G. Yılmaz, “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”, Turizm Akademik Dergisi, vol. 5, no. 1, pp. 276–285, 2018.
ISNAD Erbil, Kübra - Yılmaz, Gül. “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”. Turizm Akademik Dergisi 5/1 (June 2018), 276-285.
JAMA Erbil K, Yılmaz G. Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5:276–285.
MLA Erbil, Kübra and Gül Yılmaz. “Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları”. Turizm Akademik Dergisi, vol. 5, no. 1, 2018, pp. 276-85.
Vancouver Erbil K, Yılmaz G. Kültürel Miras Bağlamında Sakarya İlinde Yaşayan Etnik Grupların Türk Mutfağına Katkıları. Turizm Akademik Dergisi. 2018;5(1):276-85.