İkincil Konut Sahiplerinin Yiyecek Tercihleri
Year 2021,
Volume: 8 Issue: 1, 167 - 180, 15.06.2021
Havva Gözgeç
,
Cevdet Avcıkurt
Abstract
Bu çalışmanın amacı; ikincil konut sahiplerinin
gastronomik kişilik özelliklerinin, yiyecek tercihlerinin, bu tercihler altında
yatan sebeplerin ve de yiyecek tercihlerinde aile etkisinin belirlenmesidir. Erdek yöresi 10 ikincil konut sahibi
araştırma örneklemini oluşturmaktadır. Alan
yazın taraması sonucunda yarı-yapılandırılmış mülakat soru formu
hazırlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi ve betimsel
analiz uygulanan çalışmada derinlemesine görüşme tekniği ile katılımcılardan
veriler toplanmıştır. Verilere analizler MAXQDA Analytics Pro programı üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğunluğunun deniz mahsullerini, zeytinyağlı sebzeleri ve beyaz-kırmızı etleri tercih ettikleri,
bu tercihlerinde özellikle sağlık,
tazelik ve lezzet faktörünün etkili olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca
katılımcılarda neofobik ve neofilik kişilik özelliklerine
rastlanmıştır.
References
- Aslan, Z., Güneren, E. & Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
- Bayrakçı, S. & Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96 – 110.
- Beerli, A. & Martin, J.D. (2004). Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research, 31, 657-681.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 25. Baskı. Ankara: Pegem Yayınları.
- Chang, R. C. Y., Kivela, J. & Mak, A. H. N. (2010). Food Preferences of Chinese Tourists, Annals of Tourism Research, 4, 989-1011.
- Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in Tourism: Attraction and Impediment, Annals of Tourism Research, 31(4), 755–778.
- Crompton, J. L. (1979). Motivation for Pleasure Vacation, Annals of Tourism Research, 6(4), 408-424.
- Fischler, C. (1988). Food, Self and Identify, Social Science Information, 27, 275–292.
- Gezimanya (T.y.). Erdek Mutfağı, https://gezimanya.com/turkiye/erdek-mutfagi Erişim tarihi: 26.09.2018.
- Girgin, G.Y. (2018). Yerel Gıdaların Tüketilmesine Yönelik Turist Motivasyonlarının Ölçülmesi: Antalya’da Bir Uygulama, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 793-810.
- Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a Model of Local Food Consumption on Trips and Holidays: A Grounded Theory Approach, International Journal of Hospitality Management, 28 (3), 423-431.
- Kozak, M. & Duman, T. (2011). İkinci Konutların Turizm Sektörüne Kazandırılması: Muğla İli Datça İlçesi Örneği, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (2), 226-242.
- Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book, California: Sage.
- Nebioğlu, O. (2018). Turistlerin Yemek Tüketim Davranışları Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme, Turizm Akademik Dergisi, 5 (1), 124-136.
- Neuman, W.L. (2007). Basics of Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches. 2. Baskı, Allyn and Bacon: Boston.
- Prescott, J., Young, O., O’Neill, L., Yau, N. J. N. & Stevens, R. (2002). Motives for Food Choice: A Comparison of Consumers from Japan, Taiwan, Malaysia and New Zealand. Food Quality and Preference, 13, 489–495.
- Randall, E. & Sanjur, D. (1981). Food Preferences: Their Conceptualisation and Relationship to Consumption, Ecology of Food and Nutrition, 11(3), 151–161.
- Rozin, P. & Vollmecke, T. A. (1986). Food Likes and Dislikes, Annual Review of Nutrition, 6, 433–456.
- Semerci, H. & Akbaba, A. (2018). Bodruma Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi, International Journal of Contemporary Tourism Research, 1, 41 – 57.
- Sparks, B., Bowen, J. & Klag, S. (2003). Restaurants and The Tourist Market, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (1), 6-13.
- Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı.
- Şener, S., Bahçeci, V., Doğru, H., Sel, G., Ertaş, M., Songür, S. & Tütüncü, Ö. (2017). Turizm Alanındaki Nitel Araştırmaların Güvenirlik ve Geçerlik Ölçütleri Kapsamında Değerlendirilmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 28(1), 7 – 26.
- Quan, S. & Wang, N. (2004). Towards a Structural Model of the Tourist Experience: An Illustration from Food Experience in Tourism, Tourism Management, 25(3), 297–305.
- Wolcott, H. F. (1994). Transforming Qualitative Data: Description, Analysis and Interpretation, Newbury Park, CA: Sage.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Zağralı, E. & Akbaba, A. (2015). Turistlerin Destinasyon Seçiminde Yöresel Yemeklerin Rolü: İzmir Yarımadası’nı Ziyaret Eden Turistlerin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 10 (40), 6633-6644.
Year 2021,
Volume: 8 Issue: 1, 167 - 180, 15.06.2021
Havva Gözgeç
,
Cevdet Avcıkurt
References
- Aslan, Z., Güneren, E. & Çoban, G. (2014). Destinasyon Markalaşma Sürecinde Yöresel Mutfağın Rolü: Nevşehir Örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (4), 3-13.
- Bayrakçı, S. & Akdağ, G. (2016). Yerel Yemek Tüketim Motivasyonlarının Turistlerin Tekrar Ziyaret Eğilimlerine Etkisi: Gaziantep’i Ziyaret Eden Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(1), 96 – 110.
- Beerli, A. & Martin, J.D. (2004). Factors Influencing Destination Image, Annals of Tourism Research, 31, 657-681.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2018). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 25. Baskı. Ankara: Pegem Yayınları.
- Chang, R. C. Y., Kivela, J. & Mak, A. H. N. (2010). Food Preferences of Chinese Tourists, Annals of Tourism Research, 4, 989-1011.
- Cohen, E. & Avieli, N. (2004). Food in Tourism: Attraction and Impediment, Annals of Tourism Research, 31(4), 755–778.
- Crompton, J. L. (1979). Motivation for Pleasure Vacation, Annals of Tourism Research, 6(4), 408-424.
- Fischler, C. (1988). Food, Self and Identify, Social Science Information, 27, 275–292.
- Gezimanya (T.y.). Erdek Mutfağı, https://gezimanya.com/turkiye/erdek-mutfagi Erişim tarihi: 26.09.2018.
- Girgin, G.Y. (2018). Yerel Gıdaların Tüketilmesine Yönelik Turist Motivasyonlarının Ölçülmesi: Antalya’da Bir Uygulama, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(Özel Sayı), 793-810.
- Kim, Y. G., Eves, A. & Scarles, C. (2009). Building a Model of Local Food Consumption on Trips and Holidays: A Grounded Theory Approach, International Journal of Hospitality Management, 28 (3), 423-431.
- Kozak, M. & Duman, T. (2011). İkinci Konutların Turizm Sektörüne Kazandırılması: Muğla İli Datça İlçesi Örneği, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (2), 226-242.
- Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Source Book, California: Sage.
- Nebioğlu, O. (2018). Turistlerin Yemek Tüketim Davranışları Üzerine Kavramsal Bir Değerlendirme, Turizm Akademik Dergisi, 5 (1), 124-136.
- Neuman, W.L. (2007). Basics of Social Research Methods Qualitative and Quantitative Approaches. 2. Baskı, Allyn and Bacon: Boston.
- Prescott, J., Young, O., O’Neill, L., Yau, N. J. N. & Stevens, R. (2002). Motives for Food Choice: A Comparison of Consumers from Japan, Taiwan, Malaysia and New Zealand. Food Quality and Preference, 13, 489–495.
- Randall, E. & Sanjur, D. (1981). Food Preferences: Their Conceptualisation and Relationship to Consumption, Ecology of Food and Nutrition, 11(3), 151–161.
- Rozin, P. & Vollmecke, T. A. (1986). Food Likes and Dislikes, Annual Review of Nutrition, 6, 433–456.
- Semerci, H. & Akbaba, A. (2018). Bodruma Gelen Uluslararası Ziyaretçilerin Yerel Yemek Tüketimindeki Motivasyon Faktörlerinin Değerlendirilmesi, International Journal of Contemporary Tourism Research, 1, 41 – 57.
- Sparks, B., Bowen, J. & Klag, S. (2003). Restaurants and The Tourist Market, International Journal of Contemporary Hospitality Management, 15 (1), 6-13.
- Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2014). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı.
- Şener, S., Bahçeci, V., Doğru, H., Sel, G., Ertaş, M., Songür, S. & Tütüncü, Ö. (2017). Turizm Alanındaki Nitel Araştırmaların Güvenirlik ve Geçerlik Ölçütleri Kapsamında Değerlendirilmesi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 28(1), 7 – 26.
- Quan, S. & Wang, N. (2004). Towards a Structural Model of the Tourist Experience: An Illustration from Food Experience in Tourism, Tourism Management, 25(3), 297–305.
- Wolcott, H. F. (1994). Transforming Qualitative Data: Description, Analysis and Interpretation, Newbury Park, CA: Sage.
- Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 10. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
- Zağralı, E. & Akbaba, A. (2015). Turistlerin Destinasyon Seçiminde Yöresel Yemeklerin Rolü: İzmir Yarımadası’nı Ziyaret Eden Turistlerin Görüşleri Üzerine Bir Araştırma, Journal of Yasar University, 10 (40), 6633-6644.