Alanyazında farklı teknikleri ve temel ilkeleriyle
öğrenciyi etkin hale getirme, anlamlı öğrenmesini sağlama ve gerçek yaşam
durumları sunmaya dönük yapısı ve öğrenmeye yönelik motivasyonu artıran
özelliği gibi pozitif katkılarıyla sunulan farklılaştırılmış öğretim
yöntemlerinin etkili bir şekilde uygulanmasında, öğretmenin uygulama pratikleri
ve düşünceleri önem taşımaktadır. Çalışmanın amacı öğretmenlerin
farklılaştırılmış öğretim uygulama yetkinliklerini ve bu öğrenim sürecindeki
öğretmen ve öğrenci düşüncelerini incelemektir. Özel durum çalışması kapsamında
yürütülen çalışmanın katılımcılarını farklı devlet okullarında çalışan 6
matematik öğretmeni ve öğretimlerini gerçekleştirdikleri birer sınıfın öğrencileri
oluşturmaktadır. Öğretmenler, farklılaştırılmış öğretim üzerine aldıkları
eğitimin ardından, 6-8 ders saati farklılaştırılmış öğretim etkinliklerini
sınıflarında uygulamışlardır. Öğretmenlerin uygulamaları gözlem formları
aracılığıyla incelenmiş, öğretmen ve öğrenci görüşleri yarı yapılandırılmış
görüşmelerle ve yazılı mülakatlarla alınmıştır. Araştırmanın verileri içerik
analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Bulgular, öğretmenlerin uygulamalarını
farklılaştırılmış öğretim tasarımı ilkelerine uygun olarak
gerçekleştirdiklerini ve öğrenci düşünceleriyle desteklenen görüşlerinde
farklılaştırılmış öğretim üzerine farkındalıklarını yansıtmaktadır. Sonuçların
ileriki çalışmalara öğrenme ortamı bileşenleri kapsamında örnek sunacağı
düşünülmektedir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |