BibTex RIS Cite

MEHMET EMİN ERİŞİRGİL’İN “TERBİYE VE FELSEFE” ADLI MAKALESİNDEN HAREKETLE GÜNÜMÜZDE EĞİTİM-FELSEFE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Year 2016, Volume: 5 Issue: 2, 630 - 642, 22.10.2016

Abstract

Düşünce tarihinde çok yönlü kimliği ve çalışmalarıyla iz bırakan Mehmet Emin Erişirgil’in felsefe alanında yaptığı çeviri, kitap ve makaleleri dikkat çekicidir. Bu makaleleri arasında Erişirgil’in Cumhuriyet’in ilk yıllarında Osmanlıca olarak kaleme aldığı “Terbiye ve Eğitim” adlı çalışmasındaki eğitim, felsefe ve eğitim felsefesi konularındaki açıklamaları günümüzde de güncelliğini korumaktadır. Bu çalışmada Erişirgil’in eğitim ve felsefe arasındaki sıkı ilişkiyi içeren yazısını incelemeden önce, geçmişten günümüze eğitim kavramı ve felsefenin eğitim üzerindeki etkisi hakkında düşünceleriyle, Türkiye’de ve dünyada eğitim felsefesi geleneğinin şekillenmesinde etkili olan isimlerin görüşlerinden kısaca bahsedilecektir.

References

  • Alkan, C. (1983). Eğitim Felsefesi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Bilhan, S. (1991). Eğitim Felsefesi: Kavram Çözümlemesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Büyükdüvenci, S. (2001). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Cevizci, A. (2003). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Durmaz, N. (2012). Mehmet Emin Erişirgil'in Hayatı ve Felsefesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergün, M. (2011). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erişirgil, M. E. (1340 ). Terbiye ve Felsefe. İlk Terbiye ve Tedrisat Mecmuası, 60-64.
  • Erişirgil, M. E. (2010). Bildiklerim. (M. B. Varlık, Dü.) Ankara: Mülkiyeliler Birlikiği Vakfı.
  • Gökalp, Z. (1964). Milli Terbiye ve Maarif Meselesi. Ankara: Ankara Basımevi.
  • Gultek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. (N. Kale, Çev.) Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kafadar, O. (5-8 Ekim 1994). Türk Eğitim Sisteminde Pragmatik
  • Yaklaşımlar ve Mehmet Emin Erişirgil. I. Eğitim Felsefesi Kongresi. 26. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.
  • Phenix, P. H. (1962). Philosophia of Education. NewYork, London: John Wiley & Sans: Second Education.
  • Rousseau, J. J. (2009). Emile. (İ. Yerguz, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Rousseau, J. J. (2009). İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı. (R. N. İleri, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Soykan, Ö. N. (1996). Eğip Bükmeyen Bir Eğitim Nasıl Olanaklıdır?
  • Türkiye 2. Eğitim Felsefesi Kongresi. Van: Yüzüncü Yıl Basımevi.
  • Sönmez, V. (Ankara). Eğitim Felsefesi. 1998: Anı Yayıncılık.
  • Şen, B. (2006). Mehmet Emin Erişirgil ve Türk Toplumunun Değişimi Üzerine Düşünceler. Sosyoloji Dergisi, 3(12), 131-150.
  • Ünder, H. (2006). Akademik Bir Disiplin Olarak Eğitim Felsefesinde
  • Yaklaşımlar ve Türkiye'de Eğitim Felsefesi. S. Büyükdüvenci, & V. Taşdelen içinde, Felsefe, Eğitim, Sanat: Saffet Bilhan Armağanı (s. 121-143). Ankara: Hece Yayınları.
Year 2016, Volume: 5 Issue: 2, 630 - 642, 22.10.2016

Abstract

References

  • Alkan, C. (1983). Eğitim Felsefesi. Bursa: Uludağ Üniversitesi Basımevi.
  • Bilhan, S. (1991). Eğitim Felsefesi: Kavram Çözümlemesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Büyükdüvenci, S. (2001). Eğitim Felsefesine Giriş. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Cevizci, A. (2003). Felsefe Terimleri Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Durmaz, N. (2012). Mehmet Emin Erişirgil'in Hayatı ve Felsefesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Ergün, M. (2011). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Erişirgil, M. E. (1340 ). Terbiye ve Felsefe. İlk Terbiye ve Tedrisat Mecmuası, 60-64.
  • Erişirgil, M. E. (2010). Bildiklerim. (M. B. Varlık, Dü.) Ankara: Mülkiyeliler Birlikiği Vakfı.
  • Gökalp, Z. (1964). Milli Terbiye ve Maarif Meselesi. Ankara: Ankara Basımevi.
  • Gultek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. (N. Kale, Çev.) Ankara: Pegem Yayınları.
  • Kafadar, O. (5-8 Ekim 1994). Türk Eğitim Sisteminde Pragmatik
  • Yaklaşımlar ve Mehmet Emin Erişirgil. I. Eğitim Felsefesi Kongresi. 26. Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Yayınları.
  • Phenix, P. H. (1962). Philosophia of Education. NewYork, London: John Wiley & Sans: Second Education.
  • Rousseau, J. J. (2009). Emile. (İ. Yerguz, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Rousseau, J. J. (2009). İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı. (R. N. İleri, Çev.) İstanbul: Say Yayınları.
  • Soykan, Ö. N. (1996). Eğip Bükmeyen Bir Eğitim Nasıl Olanaklıdır?
  • Türkiye 2. Eğitim Felsefesi Kongresi. Van: Yüzüncü Yıl Basımevi.
  • Sönmez, V. (Ankara). Eğitim Felsefesi. 1998: Anı Yayıncılık.
  • Şen, B. (2006). Mehmet Emin Erişirgil ve Türk Toplumunun Değişimi Üzerine Düşünceler. Sosyoloji Dergisi, 3(12), 131-150.
  • Ünder, H. (2006). Akademik Bir Disiplin Olarak Eğitim Felsefesinde
  • Yaklaşımlar ve Türkiye'de Eğitim Felsefesi. S. Büyükdüvenci, & V. Taşdelen içinde, Felsefe, Eğitim, Sanat: Saffet Bilhan Armağanı (s. 121-143). Ankara: Hece Yayınları.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Review Articles
Authors

Seval Yinilmez Akagündüz

Publication Date October 22, 2016
Submission Date August 8, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Yinilmez Akagündüz, S. (2016). MEHMET EMİN ERİŞİRGİL’İN “TERBİYE VE FELSEFE” ADLI MAKALESİNDEN HAREKETLE GÜNÜMÜZDE EĞİTİM-FELSEFE İLİŞKİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Turkish History Education Journal, 5(2), 630-642. https://doi.org/10.17497/tuhed.279941



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT