Book Review
BibTex RIS Cite

2017 TASLAK TARİH 9-10-11, TÜRK KÜLTÜR ve MEDENİYET TARİHİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ ELEŞTİRİSİ

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 140 - 162, 29.05.2017

Abstract

2013 ve 2014’te TUBİTAK merkezli başlanan ve akîm kalan tarih program geliştirme çalışmaları dışında, 2015 yılında başlatılan ve 2016 yılında taslak olarak paylaşılan Tarih Öğretim Programı geliştirilmişti. Ancak program; özellikle dili, bazı uç kazanımları ve 10. sınıftaki aşırı yoğun içerik durumu gibi nedenlerle çok fazla eleştiriye (Şimşek, 2016) uğradığı için geri çekilmiş, MEB’in tabiri caizse “kapalı devre” gerçekleştirdiği “program geliştirme çalıştayları” (daha çok sadeleştirme mi demeli?) neticesinde düzenlenerek bugünkü 2017 Taslak Tarih Programına dönüştürüldüğü görülmüştür.

References

  • Akıncı, M. H. (2011). 9. Sınıf tarih dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Aktekin, S. & Ceylan, D. (2012). 9. sınıf yeni tarih dersi öğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri. Milli eğitim, 194, 253-267.
  • Baykal, A. (2017a). T.C. MEB 2017 müfredat taslağında Türk kültür ve medeniyet tarihi. 13.02.2017 tarihinde www.academia.edu adresinden alınmıştır.
  • Baykal, A. (2017b). 2017 lise tarih 9-11 müfredat taslağı. 13.02.2017 tarihinde www.academia.edu adresinden alınmıştır.
  • Çağdaş Türk ve dünya tarihi dersi öğretim programı (2017). 01.02.2017 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alınmıştır.
  • Dinç, E. (2011). Eski ve yeni ortaöğretim tarih programının amaç ve içerik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2135-2153.
  • Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programları 9-10-11 (2017). 01.02.2017 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alınmıştır.
  • Özkan, G. (2011). 2008-2009 öğretim yılında yürürlüğe giren ortaöğretim 9. sınıf tarih öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, İ. H. (2009). Yeni ortaöğretim tarih programları üzerine eleştirel bir inceleme. I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • Şimşek, A. (2016), Yayın kritiği: taslak tarih öğretim programı (eleştiriler-öneriler). Turkish History Education Journal, 5, (1), 316-331.
  • Turan, R. (2015). Tarih öğretmenlerinin lise tarih derslerinin genel amaçlarının öğrencilere kazandırılma düzeylerine ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği). Turkish Journal of Educational Studies, 2(3), 139-180.
  • Türk kültür ve medeniyet tarihi dersi öğretim programı (2017). 01.02.2017 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alınmıştır.

THE CRITIQUE of DRAFT HIGH SCHOOL HISTORY CURRICULUMS

Year 2017, Volume: 6 Issue: 1, 140 - 162, 29.05.2017

Abstract

2013 ve 2014’te TUBİTAK
merkezli başlanan ve akîm kalan tarih program geliştirme çalışmaları dışında,
2015 yılında başlatılan ve 2016 yılında taslak olarak paylaşılan Tarih Öğretim
Programı geliştirilmişti. Ancak program; özellikle dili, bazı uç kazanımları ve
10. sınıftaki aşırı yoğun içerik durumu gibi nedenlerle çok fazla eleştiriye
(Şimşek, 2016) uğradığı için geri çekilmiş, MEB’in tabiri caizse “kapalı devre”
gerçekleştirdiği “program geliştirme çalıştayları” (daha çok sadeleştirme mi
demeli?) neticesinde düzenlenerek bugünkü 2017 Taslak Tarih Programına
dönüştürüldüğü görülmüştür.

References

  • Akıncı, M. H. (2011). 9. Sınıf tarih dersi yeni öğretim programının öğretmen görüşlerine dayalı olarak değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Aktekin, S. & Ceylan, D. (2012). 9. sınıf yeni tarih dersi öğretim programı ile ilgili öğretmen görüşleri. Milli eğitim, 194, 253-267.
  • Baykal, A. (2017a). T.C. MEB 2017 müfredat taslağında Türk kültür ve medeniyet tarihi. 13.02.2017 tarihinde www.academia.edu adresinden alınmıştır.
  • Baykal, A. (2017b). 2017 lise tarih 9-11 müfredat taslağı. 13.02.2017 tarihinde www.academia.edu adresinden alınmıştır.
  • Çağdaş Türk ve dünya tarihi dersi öğretim programı (2017). 01.02.2017 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alınmıştır.
  • Dinç, E. (2011). Eski ve yeni ortaöğretim tarih programının amaç ve içerik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. Kuram Ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(4), 2135-2153.
  • Ortaöğretim Tarih Dersi Öğretim Programları 9-10-11 (2017). 01.02.2017 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alınmıştır.
  • Özkan, G. (2011). 2008-2009 öğretim yılında yürürlüğe giren ortaöğretim 9. sınıf tarih öğretim programının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Öztürk, İ. H. (2009). Yeni ortaöğretim tarih programları üzerine eleştirel bir inceleme. I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1-3 Mayıs 2009, Çanakkale.
  • Şimşek, A. (2016), Yayın kritiği: taslak tarih öğretim programı (eleştiriler-öneriler). Turkish History Education Journal, 5, (1), 316-331.
  • Turan, R. (2015). Tarih öğretmenlerinin lise tarih derslerinin genel amaçlarının öğrencilere kazandırılma düzeylerine ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği). Turkish Journal of Educational Studies, 2(3), 139-180.
  • Türk kültür ve medeniyet tarihi dersi öğretim programı (2017). 01.02.2017 tarihinde http://mufredat.meb.gov.tr/Programlar.aspx adresinden alınmıştır.
There are 12 citations in total.

Details

Journal Section Review Articles
Authors

Ahmet Şimşek

Publication Date May 29, 2017
Submission Date February 7, 2017
Acceptance Date May 10, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Şimşek, A. (2017). THE CRITIQUE of DRAFT HIGH SCHOOL HISTORY CURRICULUMS. Turkish History Education Journal, 6(1), 140-162.



ANNOUNCEMENTS:

1- APA7 Referencing Style:

As of May 2024, TUHED will follow APA 7 (American Psychological Association) style for referencing and citation. For more information, please refer to the TUHED template and writting guidelines.

2- Early Release:

According to the TUHED's new publication policy, the articles which have completed the evaluation process will be published online-first. It will no longer be necessary for manuscripts to wait until the “next issue”. Early Release articles will receive an international identification code (DOI), and identified page numbers. 

3- Ethics Committee Approval:

In accordance with the ULAKBİM decision of 25 February 2020, Ethics Committee Approval must be obtained for studies on people (without age restrictions), this approval must be specified in the Method section of the article and signed Ethics Committee Approval must be uploaded to the system. Applications that do not meet these requirements will not be considered for publication.

4- New Publication Policy 

Beginning from Spring 2021 issue TUHED will require all Turkish manuscripts to contain a full-text English translation. Manuscripts submitted in Turkish will be requested to have full-text English translation if they are accepted for publication after the review process. 




10829

 Turkish History Education Journal site and its metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license is available at COPYRIGHT