Bu araştırmanın amacı, etkinlik temelli
öğretim yaklaşımının ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin matematiksel
kavramları öğrenme düzeylerine etkisini belirlemektir. Kontrollü ön-test
son-test deneysel desen modeli kullanılan ve beş haftada tamamlanan bu araştırmaya
47 birinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Bunlardan 22’si deney grubunda olup
etkinlik temelli matematik öğretimine tabi tutulurken, 25’si kontrol grubunda
yer almış ve öğretim programının öngördüğü şekilde öğretime devam edilmiştir.
Bu çalışmada veri toplama aracı olarak çocukların matematiksel kavram
bilgilerini ölçmek için Bracken Temel Kavramlar Testi ön-test ve son-test
olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde ANCOVA kullanılmıştır. Sonuçlar,
deney grubunda bulunan öğrencilerin matematiksel kavramları öğrenme düzeyi
ortalamalarının kontrol grubundaki öğrencilere göre daha yüksek olduğunu,
kovaryans analizi sonuçları da bu farkın deney grubu lehine bir fark olduğunu
ortaya koymuştur.
Matematiksel kavramlar etkinlik temelli öğretim ilkokul birinci sınıf Bracken Temel Kavramlar Testi
The main goal of this study is to
determine the effects of activity- based teaching approach on students’
learning mathematical concepts at the 1st grade of primary school. Controlled
pre-test and post-test experimental design used in this study was completed
five weeks and a total of 47 1st grade primary school students was
participated. 22 participants were in the experiment group and exposed to
activity-based mathematics teaching, while the rest 25 students took place in
the control group and exposed to traditional teaching approach. In the study
Bracken Basic Concept Scale was used as a pre-test and post-test so as to
evaluate mathematical concept knowledge of students. The data were analyzed by
the use of ANCOVA. The findings revealed that the averages in the mathematical
concept learning levels of the students in the experiment group were pretty
higher than the ones in the control group. The results of covariance analysis
revealed that this difference was in favor of the experimental group.
Mathematical concepts activity-based education primary school- first class Bracken Basic Concept Scale
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Google Scholar