Bilim ve teknolojide yaşanan baş döndürücü gelişmeler her alanda etkisini göstermiş, birey ve toplumun ihtiyaçlarını ve beraberinde bireylerden beklenen rolleri değiştirmiştir. Dolayısıyla içinde bulunduğumuz dijital çağda, bilgiyi hazır alan değil bilgiyi üreten ve kullanabilen, problem çözebilen, araştıran, sorgulayan, eleştirel düşünen, güçlü iletişim becerilerine sahip, girişimci ve üretken bireyler yetiştirmek bir ihtiyaç haline gelmiştir. Bu doğrultuda birçok ülke yeni eğitim reformları gerçekleştirmiş; Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik (STEM/FeTeMM) eğitimi bu reformlarla birlikte öne çıkmıştır. Türkiye’de de bu doğrultuda çalışmalar başlamış ve 2018 Fen Bilimleri Öğretim Programında 4. sınıftan itibaren “Fen, Mühendislik ve Girişimcilik Uygulamaları” şeklinde çatı üniteye yer verilmiştir. Bu bağlamda çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Fen, Mühendislik ve Girişimcilik uygulamaları kapsamında gerçekleştirilen STEM etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2019-2020 öğretim yılında bir devlet ilkokulunun dördüncü sınıfında öğrenim gören 22 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmış, içerik analizi tekniği ile değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre öğrencilerin STEM etkinlikleri hakkında olumlu görüşlere sahip olduğu ve etkinliklerin fen bilimleri dersine ve beceri gelişimine önemli katkılar sağladığı belirlenmiştir. Öğrencilerin genel olarak etkinlikleri eğlenceli olarak değerlendirdiği; gerçekleştirilen etkinliklerin fen bilimleri dersine yönelik ilgi ve motivasyonu artırdığı tespit edilmiştir. Etkinliklerin öğrencilerde ekip çalışması ve işbirliği becerileri başta olmak üzere el becerileri ve düşünme becerileri gibi beceri gelişimlerine katkı sağladığı belirlenmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin tasarım ve ürün oluşturma, malzeme seçimi gibi süreçlerde zorlandıkları tespit edilmiştir.
Fen öğretimi STEM/FeTeMM eğitimi fen mühendislik ve girişimcilik uygulamaları ilkokul öğrencileri
This study aimed to determine the opinions of primary school fourth grade students about STEM activities carried out within the scope of Science, Engineering and Entrepreneurship practices. Participants of the study were a total of 22 students, 7 of them male and 15 of them were female, studying in the fourth grade of a public primary school in the 2019-2020 academic year. The case study method, one of the descriptive research methods, was used and data were collected through a semi-structured interview form prepared by the researchers; Content analysis technique was used to analyze the data. According to the findings of the study, the participant students had positive opinions about STEM activities and the activities contributed significantly to the science lesson and skill development. Participants generally consider the activities fun; it was determined that the activities carried out increased the interest and motivation for the science lesson. Also, the findings showed that the activities contributed to the development of skills such as hand skills and thinking skills, especially teamwork and cooperation skills. However, it was found that students have difficulties in processes such as design and product creation, and material selection.
Science teaching STEM education science engineering and entrepreneurship applications primary school students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 14 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Google Scholar