Bu araştırmanın amacı matematik öğretmenlerinin
matematiğin öğretimi ve öğrenimine ilişkin inanışlarını bazı değişkenler
açısından incelemektir. Araştırmada genel tarama yöntemi kullanılmıştır. Bunun
için Afyonkarahisar il merkezinde görev yapan toplam 174 matematik öğretmeni
örnekleme alınmıştır. Verilerin toplanması amacıyla katılımcılara kişisel bilgi
formu ile Kayan, Haser ve Işıksal Bostan (2013) tarafından geliştirilen, 26
maddeden oluşan 5’li likert türü "Matematik Hakkındaki İnanışlar Ölçeği"
uygulanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, bağımsız örneklemler
için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Verilerin
analizi sonucunda matematik öğretmenlerinin yapılandırmacı inanışlarının
geleneksel inanışlarına göre daha ileri düzeyde olmasına rağmen, her iki inanış
düzeyinin de ortanın üstünde bir seviyede olduğu belirlenmiştir. Matematik
öğretmenlerinin matematiğin öğretimi ve öğrenimine ilişkin inanışlarında
cinsiyete göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı tespit
edilmiştir. Benzer şekilde matematik öğretmenlerinin matematiğin öğretimi ve
öğrenimine ilişkin inanışlarında görev yaptıkları okul türüne göre
istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Yapılan tek
yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda matematik öğretmenlerinin matematiğin
öğretimi ve öğrenimine ilişkin inanışlarında kıdeme göre istatistiksel olarak
anlamlı farklılık olmadığı görülmüştür. Benzer şekilde matematik
öğretmenlerinin matematiğin öğretimi ve öğrenimine ilişkin yapılandırmacı
inanışlarında mezun olunan programa göre de istatistiksel olarak anlamlı
farklılık olmadığı tespit edilmiştir. Ancak öğretmenlerin geleneksel
inanışlarında mezun olunan programa göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık
olduğu belirlenmiştir. Bu farklılığın fen edebiyat matematik bölümü mezunu olan
öğretmenler ile ilköğretim matematik öğretmenliği mezunu öğretmenler arasında
olduğu, fen edebiyat matematik bölümü mezunu olan öğretmenlerin geleneksel
inanış düzeylerinin diğerlerine göre daha fazla olduğu görülmüştür.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: -ERTE Özel Sayısı |
Address: Uşak University Graduate Education Institute
Telephone: 0276 221 21 60 Fax: 0276 221 21 61
E-mail: sosyaldergi@usak.edu.tr