Our journal aims to contribute to academic life and science by giving place to scientific studies prepared in various disciplines in the field of economic and administrative sciences.
Our journal, publish studies written in the fields of; Business, Economics, Public Administration, International Relations, Finance, Labour Economics and Industrial Relations, International Trade and Logistics, Econometrics, Social Services, Health Management and Tourism.
Turkish and English language research articles, book critiques, compilations and book summaries are included in our journal.
These studies are evaluated by blind referee technique after going through the preflight and editorial control stages.
Studies that referees find suitable for publication are published in our journal.
No fee is charged for the works to be published.
ÖRNEK MAKALE ŞABLONU
Sayın yazar, çalışmalarınızı yazım kuralları ve sayfa yapısına göre hazırlanmış aşağıdaki şablona kopyalayarak düzenleyiniz. Şablon yazarların herhangi bir sayfa ayarı yapmamaları için hazırlanmıştır.
MAKALE ŞABLONU İÇİN TIKLAYINIZ...
Çalışmanızın kopyalama işlemini sayfaların tümünü seçerek değil paragraf paragraf kopyalayarak yapınız. Aksi takdirde şablon formatı bozulabilmektedir. Şablona uyulmadan yüklenen çalışmalar değerlendirmeye alınmamaktadır.
YAZIM KURALLARI
Çalışmalarda, başlık, yazar(ların) adı soyadı, öz, anahtar kelimeler, jel kodlar, abstract, key words, jel classification, dipnotta yazar(lar)ın bilgileri (unvan, çalıştığı kurum, e-posta, orcid) gibi bilgiler eksiksiz olarak verilmelidir. Çalışmalarda yer alacak bölümlerde olması gereken kriterler açık bir şekilde ifade edilmiştir.
SAYFA YAPISI
Yazılar Microosft Word programında (en az office 10) Times New Roman karakteri ve 11 punto olmak üzere bir buçuk satır aralıkla yazılmalı ve yazıların uzunluğu A4 25 sayfayı (ya da 10.000 sözcüğü) geçmemelidir.Sayfa yapısı; üst 3,5 cm, alt 2,5 cm, sağ 2,5 cm, sol 2,5 cm, cilt payı 0 olmalıdır. Sayfalara numara vermeyiniz, dizgi tarafından ayarlanacaktır.
ÇALIŞMA BAŞLIĞI
Yazının başlığı metnin en üstünde 11 punto, kalın, tek satır aralıklı ve ortalayarak yazılmalıdır. (örnek şablonda başlık sekmesinde ANA BAŞLIK adıyla otomatik hazırlanmıştır). Çalışma başka bir yerde sunulmuş ya da başka bir çalışmadan türetilmiş ise BAŞLIK'ın *(yıldız) dipnotu ile açıkça yazılmalıdır. (Bu durum örnek şablonda gösterilmiştir)
YAZAR BİLGİLERİ
Yazar(lar)ın, unvan içermeyen ad(lar)ı, başlığın hemen altında ve başlıktan 6 nk aşağıda, sayfanın sağına yaslanmış biçimde, normal, soyad(lar) büyük olarak verilmelidir.
Öz
Türkçe özet başlığı 10 Punto kalın ve italik olarak Öz diye yazılmalıdır. Metin ise 10 Punto ve 1.5 satır aralığı ile (Önce; 6nk – Sonra; 6nk aralığı ile) yazılmalıdır. Anahtar kelimeler Türkçe özetin hemen altında 10 Punto, normal ve sola hizalı yazılmalı ve en fazla 5 adet olmalıdır. Özetler 150 sözcüğü geçmemelidir.
Anahtar Kelimeler : Kelime 1, Kelime 2, Kelime 3, … (10 punto ve italik)
Jel Kodları : Jel 1, Jel 2, ... (10 punto ve italik)
ÇALIŞMANIN İNGİLİZCE BAŞLIĞI
İngilizce başlık, Türkçe Öz’den ve Anahtar Kelimeler’den sonra, İngilizce Öz’ün üstünde yer almalıdır. Başlık 11 punto, kalın, tek satır aralıklı ve ortalayarak yazılmalıdır. (örnek şablonda başlık sekmesinde ANA BAŞLIK adıyla otomatik hazırlanmıştır)
Key Words : Word 1, Word 2, Word 3, ... (10 punto ve italik)
Jel Classification : Jel 1, Jel 2, ... (10 punto ve italik)
METİN ANA BÖLÜMÜ
Ana metin, 11 punto ve 1.5 satır aralığı ile, iki yana yaslanmış şekilde yazılmalıdır. Paragrafların başında, soldan 1 cm boşluk bırakılmalıdır. (Şablonda otomatik olarak ayarlanmıştır)
Paragraflar arası boşluk, 1,5 satır aralığı ile (Önce; 6nk – Sonra; 6nk aralığı ile) olacak şekilde yazılmalıdır.
BÖLÜM BAŞLIKLARI
Bölüm başlıkları, tümü büyük harfle, koyu yazılır ve 1., 2., 3., şeklinde numaralandırılır. Alt başlıklar, tümü koyu, her kelimenin ilk harfi büyük biçimde, 1.1, 1.2, 1.1.1. biçiminde numaralandırılır.
Yazıda GİRİŞ, SONUÇ ve KAYNAKÇA başlıkları numaralandırılmaz.
TABLOLAR VE ŞEKİLLER
Metinde yer alan tablo ve şekillere başlık ve numara verilmeli, başlıklar tablo, şekil ve grafiklerin üzerinde yer almalı, kaynaklar ise tablo, şekil ve grafiklerin altında yazılmalıdır. Rakamlarda ondalık kesirler nokta ile ayrılmalıdır. Denklemlere verilecek sıra numarası parantez içinde sayfanın sağında yer almalıdır. Denklemlerin türetilişi, yazıda açıkça gösterilmemişse, hakemlerin değerlendirmesi için, türetme işlemi bütün basamaklarıyla ayrı bir sayfada verilmelidir.
Tablolar, metinde sola yaslı ve içeriği 10 punto ile yazılmış şekilde verilmelidir.
Şekiller, tablolar gibi (Şekil 1.) veya grafik ise (Grafik 1. ) şeklinde, koyu, 10 punto ile yazılmış biçimde numaralandırılır ve 10 punto, koyu, düz, her kelimenin ilk harfi büyük olarak başlıklandırılır.
Yazı içeriğinde, başka kaynaklardan yapılan alıntılar, parantez içinde, yazar(lar)ın soyad(lar)ı, eserin yayın yılı ve alıntının yapıldığı sayfa biçiminde, aşağıdaki şekilde yazılmalıdır:
Kaynaklara göndermeler metin içerinde açılacak ayraçlarla yapılmalıdır. Ayraç içindeki sıra şöyle olmalıdır: yazar/yazarların soyadı, kaynağın yılı, sayfa numaraları. Karşılaşılabilecek farklı durumlar şöyle örneklendirilebilir:
…………..belirtilmiştir (Yurtoğlu, 2002: 10-15).
…………..Khanna ve Palepu (2000a: 15-20) ileri sürmektedir.
(La Porta vd., 1982) (ikiden fazla yazar olması halinde)
(Elin ve Agli, 2002; Kleber, 2004)
Metinde gönderme yapılan bütün kaynaklar, kaynakçada belirtilmeli; gönderme yapılmayan kaynaklar, kaynakçaya konmamalıdır. Kaynaklar, ayrı bir sayfada (en sonda) alfabetik sırayla yazılmalıdır. Dergi ve derlemelerdeki makalelerin sayfa numaraları kesinlikle belirtilmelidir. İnternet kaynakları erişim tarihiyle birlikte yer almalıdır.
KAYNAKÇA
Kaynakça başlığı 1. Düzey başlık olup numaralandırma yapılmaz. Kaynakça oluşturulmasına ilişkin Van YYU İİBF Dergisinin formatına ilişkin kullanımlar aşağıda gösterilmiştir.
Kitap
Aygün, M., (2015). Dönem Sonu Muhasebe İşlemleri . Ankara: Gazi Kitabevi.
Kitap Bölümü
Çemberlitaş, İ., Ülker, Y., (2020), Sağlık Kurumlarının Muhasebe İşlemlerinin UFRS Kapsamında Değerlendirilmesi. Sağlık Kurumlarında Güncel Muhasebe ve Finans (pp. 97-108), İstanbul: Kriter Yayınevi.
Makale
Dülek, B., & Saydan, R., (2019). The Impact of Social Media Advertisement Awareness on Brand Awareness, Brand Image, Brand Attıtude and Brand Loyalty: A research on Unıversıty Students. Internatıonal Journal of Contemporary Economıcs and Admınıstratıve Scıences , cilt.9, SA 2, 470-494.
Sevimli Örgün, G., & Kalay, F., (2018). Entelektüel Sermaye: Teorik Bir İnceleme. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.3, sa.6, 94-103.
NOT: BURADA YAZILAN TÜM AYARLAMALAR MAKALE ŞABLONUNDA HAZIRLANMIŞ VEYA GÖSTERİLMİŞTİR.
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, çalışmalarda Committee on Publication Ethics (COPE)’in Editör ve Yazarlar için Uluslararası Standartlarını benimsemiştir. Gönderilen çalışmalar intihal programları ile incelenmektedir. Yayın için kabul edilebilir benzerlik oranı % 20'dir. Çalışmaların dergimize başvuru aşamasında ve yayımlanma aşamasında yazarlardan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.
YAZARLAR İÇİN ETİK İLKELER
6) Yayın için kabul edilebilir benzerlik oranı % 20'dir.
7) Dergimizin 1 sayısında bir yazarın en fazla 1 çalışması yayınlanabilir. Bununla beraber dergimizin ard arda yayımlanan sayılarında herhangi bir yazarın çalışmaları yer alamamaktadır. Aynı yazarın en az 1 sayı ara vermek suretiyle çalışması sayılarda yayımlanır.
8) Etik kurallar çerçevesinde; dergide değerlendirilmesi için Etik Kurul İzni gerektiren araştırmalar aşağıdaki gibidir:
-Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar,
-İnsan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması,
-İnsanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar,
-Hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar,
-Kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışmalar..
Van YYÜ İİBF Dergisi makale gönderimi için ücret talep etmemektedir.