Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of Museum Activities Based on Games to the Student Achievement and Their Attitude Towards Art Classes

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 3, 687 - 699, 30.12.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.440804

Öz

The aim of the
research is to state the results that would be gained after benefiting from
the museums with this educational games method, which is different from the
activities included in the curriculum of the 6th grades for Art
classes at schools, and the suggestions that would be developed accordingly.
The research has been conducted on the 6th grade students at Namık
Kemal Primary School in the fall semester of 2011-2012 Educational Year. As
Pretest-Posttest
Control Group Experimental Design
was used in the research. Scope of research, the
achievement test and attitude test were applied as pretest to the experimental
(6-A, n=29) and control groups (6-B, n=28) before the treatment.
The control group, students in the program of Visual Arts Course activities implemented in the classroom, for the students of the experimental group
students was taken to the Ankara State Museum
of
Painting and Sculpture museum
activities, the museum and the museum, the students were
developed the based on the game.
The same tests were applied as posttest after the treatment and as the
follow up test after four (4) weeks of strip of art history. According to the
data obtained from the research, it is found that the inclusion of the
activities based on games in Ankara Government Art and Sculpture Museum in
addition to the activities included in the curriculum is effective in
increasing student achievement and the attitude of the students towards the
Art classes of experimental group.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif Öğrenme. (5.Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Arı, Ç. (2010). Müze Bilinci Öğrenme Alanı Etkinliklerinin Gerçekleşebilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aykaç, N. (2005). Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Ankara: Naturel Yayınları.
  • Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Buyurgan, S. (2006). Müze Eğitimi. Sanat Sokağı Üç Aylık Kültür ve Sanat Dergisi. Mayıs/Haziran/Temmuz.
  • Buyurgan, S. (2009a). Görme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerine Yönelik Programlı Bir Müze Ziyareti. Milli Eğitim Dergisi. Bahar 38 (182). 214-231.
  • Buyurgan, S. (2009b). Görme Yetersizliği Olan Üniversite Öğrencilerinin Müzelerden Beklentileri. Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 9 (3). 1167-1204.
  • Buyurgan, S. ve Bingöl, M. (2012). Müzede Öğrenme ve Çocuk Müzeleri. İ. San (Yayına Hazırlayan). Çocuk Müzeleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Çoban, B. (2006). Ortaöğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
  • Gartenhaus, A.R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. (Çev.R.Mergenci ve B.Onur). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
  • Gökçe, E. (2004). İlköğretimde Aktif Öğrenmenin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Kongresi, I, 213-232.
  • Greenhill, E.H. (1999). Müze ve Galeri Eğitimi. (Çev. Meltem Örge Evren ve Emine Gül Kapçı). Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No4.
  • Güler, A. (2009). Programlı ve Etkili Bir Müze Gezisi İçin Geliştirilen Müze Eğitim Paketinin Etkinliğinin Ölçülmesi (Ankara İli İlköğretim I.Kademe 3.Sınıf Sanat Etkinlikleri Dersi Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küçükahmet, L.(1997). Eğitim Programları ve Eğitim-Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Gazi Kitabevi
  • San, İ. (2007). Eğitim ve Müze. Uluslararası Eğitim ve Müze Semineri 18-19-20-21 Ekim 2007. Ankara: Uluslararası Eğitim ve Müze Semineri Kitabı, Cilt 1:20-22.
  • Seidel, S. and Hudson, K. (1999). Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik. (Çev.B.Ata). Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları No:1.
  • Topçu, A.K. (2008). Görsel Sanatlar Eğitiminde Bir Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.

OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 19 Sayı: 3, 687 - 699, 30.12.2018
https://doi.org/10.17679/inuefd.440804

Öz

Araştırmanın amacı, İlköğretim 6. Sınıf Görsel Sanatlar
dersinde, programda yer alan ders etkinliklerinden farklı olarak, bu derste
müzelerden eğitsel oyun yöntemi ile yararlanarak elde edilecek verilere bağlı
olarak geliştirilecek önerileri ortaya koymaktır. Yapılan bu araştırma,
2011–2012 Eğitim ve Öğretim yılı güz döneminde Ankara Elmadağ Namık Kemal
İlköğretim Okulu II. kademe 6. sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında deney (6-A,
n=29) ve kontrol gruplarına (6-B, n=28) hazırlanan erişi testi ve tutum ölçeği,
deneysel işlem öncesi öntest olarak, aynı testler deneysel işlem sonrası
sontest olarak uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine Görsel Sanatlar Dersi
programında yer alan etkinlikler sınıf içinde uygulanmış; deney grubu
öğrencileri için de bu etkinliklere ek olarak öğrenciler Ankara Devlet Resim
Heykel Müzesine götürülmüş ve müzede öğrencilere geliştirilmiş oyuna dayalı
müze etkinlikleri müzede uygulanmıştır. Yapılan sanat tarihi şeridi
çalışmasından dört (4) hafta sonra da, aynı erişi testi ve tutum ölçeği, izleme
testi olarak uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilerden oyuna
dayalı müze etkinliklerinin Ankara Devlet Resim ve Heykel Müzesi’nde
uygulandığı deney grubu öğrencilerinin erişi ve Görsel Sanatlar Dersine yönelik
tutum düzeylerini arttırmada etkili olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Açıkgöz, K.Ü. (2003). Aktif Öğrenme. (5.Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Arı, Ç. (2010). Müze Bilinci Öğrenme Alanı Etkinliklerinin Gerçekleşebilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aykaç, N. (2005). Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Aktif Öğretim Yöntemleri. Ankara: Naturel Yayınları.
  • Buyurgan, S. ve Mercin, L. (2005). Görsel Sanatlar Eğitiminde Müze Eğitimi ve Uygulamaları. Ankara: Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği Yayınları.
  • Buyurgan, S. (2006). Müze Eğitimi. Sanat Sokağı Üç Aylık Kültür ve Sanat Dergisi. Mayıs/Haziran/Temmuz.
  • Buyurgan, S. (2009a). Görme Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerine Yönelik Programlı Bir Müze Ziyareti. Milli Eğitim Dergisi. Bahar 38 (182). 214-231.
  • Buyurgan, S. (2009b). Görme Yetersizliği Olan Üniversite Öğrencilerinin Müzelerden Beklentileri. Eğitim Bilimleri Dergisi. Yaz 9 (3). 1167-1204.
  • Buyurgan, S. ve Bingöl, M. (2012). Müzede Öğrenme ve Çocuk Müzeleri. İ. San (Yayına Hazırlayan). Çocuk Müzeleri ve Yaratıcı Drama. Ankara: Naturel Yayıncılık.
  • Çoban, B. (2006). Ortaöğretimde ve Üniversitelerde Eğitsel Oyunlar. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
  • Gartenhaus, A.R. (2000). Yaratıcı Düşünme ve Müzeler. (Çev.R.Mergenci ve B.Onur). Ankara: Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları.
  • Gökçe, E. (2004). İlköğretimde Aktif Öğrenmenin Öğrenciler Üzerindeki Etkisi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Kongresi, I, 213-232.
  • Greenhill, E.H. (1999). Müze ve Galeri Eğitimi. (Çev. Meltem Örge Evren ve Emine Gül Kapçı). Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No4.
  • Güler, A. (2009). Programlı ve Etkili Bir Müze Gezisi İçin Geliştirilen Müze Eğitim Paketinin Etkinliğinin Ölçülmesi (Ankara İli İlköğretim I.Kademe 3.Sınıf Sanat Etkinlikleri Dersi Örneği), Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Küçükahmet, L.(1997). Eğitim Programları ve Eğitim-Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Gazi Kitabevi
  • San, İ. (2007). Eğitim ve Müze. Uluslararası Eğitim ve Müze Semineri 18-19-20-21 Ekim 2007. Ankara: Uluslararası Eğitim ve Müze Semineri Kitabı, Cilt 1:20-22.
  • Seidel, S. and Hudson, K. (1999). Müze Eğitimi ve Kültürel Kimlik. (Çev.B.Ata). Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Yayınları No:1.
  • Topçu, A.K. (2008). Görsel Sanatlar Eğitiminde Bir Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Süreyya Genç 0000-0001-7733-0006

Serap Buyurgan

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Genç, S., & Buyurgan, S. (2018). OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 687-699. https://doi.org/10.17679/inuefd.440804
AMA Genç S, Buyurgan S. OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. INUEFD. Aralık 2018;19(3):687-699. doi:10.17679/inuefd.440804
Chicago Genç, Süreyya, ve Serap Buyurgan. “OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, sy. 3 (Aralık 2018): 687-99. https://doi.org/10.17679/inuefd.440804.
EndNote Genç S, Buyurgan S (01 Aralık 2018) OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19 3 687–699.
IEEE S. Genç ve S. Buyurgan, “OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”, INUEFD, c. 19, sy. 3, ss. 687–699, 2018, doi: 10.17679/inuefd.440804.
ISNAD Genç, Süreyya - Buyurgan, Serap. “OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/3 (Aralık 2018), 687-699. https://doi.org/10.17679/inuefd.440804.
JAMA Genç S, Buyurgan S. OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. INUEFD. 2018;19:687–699.
MLA Genç, Süreyya ve Serap Buyurgan. “OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ”. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 19, sy. 3, 2018, ss. 687-99, doi:10.17679/inuefd.440804.
Vancouver Genç S, Buyurgan S. OYUNA DAYALI MÜZE ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ ERİŞİ VE GÖRSEL SANATLAR DERSİNE KARŞI TUTUMLARI ÜZERİNE ETKİSİ. INUEFD. 2018;19(3):687-99.

2002 INUEFD  Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.