Bu nitel çalışmayla,
Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı’ nın öğrencilere kazandırmayı
hedeflediği matematiksel yeterlilik ve becerilere ilişkin öğretmen görüşleri
belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar
döneminde, Aydın ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan 5 kadın 10 erkek olmak üzere toplam 15
matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmaya ilişkin verilerin
toplanmasında, 14 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış
ve elde edilen veriler betimsel analiz yöntemine uygun olarak çözümlenmiştir. Araştırmanın
sonucunda, programın öğrencilere kazandırmayı hedeflediği matematiksel
yeterlilik ve becerilere ilişkin olarak hali hazırda uygulanan sınav sisteminin,
mevcut öğretim programını yetiştirme zorunluluğunun ve öğrencilerin
hazırbulunuşluk seviyelerinin uygun olmamasının en büyük sıkıntıların başında
geldiği sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kazandırılması hedeflenen bu
becerilerin etkili öğretimine yönelik hizmet-içi eğitimin verilmesi önerilebilir.
Ortaöğretim Matematik Programı Matematiksel yeterlilik Matematiksel beceri Öğretmen görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |
Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.