Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 135 - 148, 09.08.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.334978

Öz

Bu araştırmanın amacı Adnan
Menderes Üniversitesi Sultanhisar Meslek Yüksek Okulu İnsan Kaynakları Programı
derslerinden Çalışma İlişkileri ders programını Metfessel-Michael program
değerlendirme modeli çerçevesinde değerlendirmektir. Nitel araştırma
yaklaşımına dayalı fenomenolojik araştırmada derse yönelik paydaş deneyimleri,
görüşleri ve önerileri görüşme ve gözlemler aracılığıyla toplanmıştır. Elde
edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Çalışmaya 15 öğrenci,
bir yönetici ve iki öğretim elemanı katılmıştır. Çalışma kapsamında
araştırmanın yapıldığı programa ilişkin ülkemizde mevcut durum analiz edilerek dersin
içeriği, gerekliliği ve günümüz iş yaşantısı ile uygunluğu, mesleki gelişime katkısı;
öğrenme-öğretme durumları ile ölçme değerlendirme süreçlerine ilişkin bulgulara
yer verilmiştir. Sonuçlar dersin yer aldığı programa ait çıktıları etkileyen
önemli bir ders olduğunu, öğrenme-öğretme sürecinde aksaklıkların yer aldığını,
derslerde genellikle anlatım tekniğinin kullanıldığını, konuların teorik
olmasının farklı tekniklerle dersin işlenmesini engellediğini ve ölçme
değerlendirmede yalnızca sınavlara yer verildiğini göstermektedir. Çalışmada bu
bulgulara yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Adnan Menderes Üniversitesi, Sultanhisar Meslek Yüksekokulu, İnsan Kaynakları Programı, Çalışma İlişkileri Dersi Bilgi Formu (2017). http://www.akademik.adu.edu.tr/myo/sultanhisar/default.asp?idx=333430 adresinden 12.05.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of social research (2nd ed.). New York: The Free Press. Biçerli, M.K., Şişman, Y., Uçkan, B., Kaya, P.A., Koçak, H., Kağnıcıoğlu, D., 2013. Çalışma ilişkileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Coffey, A. & Atkinson, P. (1996) Making sense of qualitative data: Complementary research strategies, Newbury Park, CA: Sage.
  • Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research methods in education (4th ed.). London: Routledge.
  • Çakıcı, Z. (2010). Mesleki eğitim merkezlerinde uygulanmakta olan erkek berberliği eğitim programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Davras, G. M. ve Bulgan, G. (2012). Meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO turizm ve otel işletmeciliği örneği, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227 - 238.
  • Fırat, T. (2010). Eğitilebilir zihin engelli öğrencilere yönelik hazırlanan ilköğretim sosyal bilgiler dersi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. MS thesis. İnönü Üniversitesi.
  • Kocabatmaz, H. (2011). Teknoloji ve tasarım öğretim programının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Maviş, İ. E. (2010).Avrupa Birliği uyum sürecinde teknoloji ve tasarım eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative researcti interviewing. Thousand Oaks: SAGE.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi (ss. 126-149). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Patton, Q. M. (1987). How to use qualitative methods in evaluation . London: Sage Pub.
  • Patton, Q. M. (1990) Qualitative evaluation and research methods (2nd ed.). Newbury Park, CA, Sage Press.
  • Ria, G., Evaluation Models, (E.T :26.02.2017). https://www.academia.edu/16519988/EVALUATION_MODELS
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2015), Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme – Süreçler, yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yakar, A.,ve Saracaloğlu, A. S. (2016). 2013 Ortaokul 5. Sınıf Bilim Uygulamaları Dersi Öğretim Programının Metfessel-Michael. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(3), 769-796.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2014). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 2, 135 - 148, 09.08.2017
https://doi.org/10.30803/adusobed.334978

Öz

Kaynakça

  • Adnan Menderes Üniversitesi, Sultanhisar Meslek Yüksekokulu, İnsan Kaynakları Programı, Çalışma İlişkileri Dersi Bilgi Formu (2017). http://www.akademik.adu.edu.tr/myo/sultanhisar/default.asp?idx=333430 adresinden 12.05.2017 tarihinde indirilmiştir.
  • Bailey, K. D. (1982). Methods of social research (2nd ed.). New York: The Free Press. Biçerli, M.K., Şişman, Y., Uçkan, B., Kaya, P.A., Koçak, H., Kağnıcıoğlu, D., 2013. Çalışma ilişkileri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Coffey, A. & Atkinson, P. (1996) Making sense of qualitative data: Complementary research strategies, Newbury Park, CA: Sage.
  • Cohen, L. and Manion, L. (1994). Research methods in education (4th ed.). London: Routledge.
  • Çakıcı, Z. (2010). Mesleki eğitim merkezlerinde uygulanmakta olan erkek berberliği eğitim programının değerlendirilmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Davras, G. M. ve Bulgan, G. (2012). Meslek yüksekokulu (MYO) öğrencilerinin İngilizce hazırlık eğitimine yönelik tutumları: Isparta MYO turizm ve otel işletmeciliği örneği, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 13 (2), 227 - 238.
  • Fırat, T. (2010). Eğitilebilir zihin engelli öğrencilere yönelik hazırlanan ilköğretim sosyal bilgiler dersi programının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi. MS thesis. İnönü Üniversitesi.
  • Kocabatmaz, H. (2011). Teknoloji ve tasarım öğretim programının değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Maviş, İ. E. (2010).Avrupa Birliği uyum sürecinde teknoloji ve tasarım eğitimi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Kvale, S. (1996). Interviews: An introduction to qualitative researcti interviewing. Thousand Oaks: SAGE.
  • Özdemir, S. M. (2009). Eğitimde program değerlendirme ve Türkiye’de eğitim programlarını değerlendirme çalışmalarının incelenmesi (ss. 126-149). Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Patton, Q. M. (1987). How to use qualitative methods in evaluation . London: Sage Pub.
  • Patton, Q. M. (1990) Qualitative evaluation and research methods (2nd ed.). Newbury Park, CA, Sage Press.
  • Ria, G., Evaluation Models, (E.T :26.02.2017). https://www.academia.edu/16519988/EVALUATION_MODELS
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F.G. (2015), Örnekleriyle Eğitimde Program Değerlendirme, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Uşun, S. (2012). Eğitimde program değerlendirme – Süreçler, yaklaşımlar ve modeller. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yakar, A.,ve Saracaloğlu, A. S. (2016). 2013 Ortaokul 5. Sınıf Bilim Uygulamaları Dersi Öğretim Programının Metfessel-Michael. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 12(3), 769-796.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A. Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yüksel, İ. ve Sağlam, M. (2014). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kerim Gündoğdu

Mustafa Kemal Koç Bu kişi benim

Sinan Bayık

Soner Arpat Bu kişi benim

Ümit Gözel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 9 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 12 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gündoğdu, K., Koç, M. K., Bayık, S., Arpat, S., vd. (2017). İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 135-148. https://doi.org/10.30803/adusobed.334978
AMA Gündoğdu K, Koç MK, Bayık S, Arpat S, Gözel Ü. İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. ADUSOBIED. Eylül 2017;4(2):135-148. doi:10.30803/adusobed.334978
Chicago Gündoğdu, Kerim, Mustafa Kemal Koç, Sinan Bayık, Soner Arpat, ve Ümit Gözel. “İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4, sy. 2 (Eylül 2017): 135-48. https://doi.org/10.30803/adusobed.334978.
EndNote Gündoğdu K, Koç MK, Bayık S, Arpat S, Gözel Ü (01 Eylül 2017) İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4 2 135–148.
IEEE K. Gündoğdu, M. K. Koç, S. Bayık, S. Arpat, ve Ü. Gözel, “İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”, ADUSOBIED, c. 4, sy. 2, ss. 135–148, 2017, doi: 10.30803/adusobed.334978.
ISNAD Gündoğdu, Kerim vd. “İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 4/2 (Eylül 2017), 135-148. https://doi.org/10.30803/adusobed.334978.
JAMA Gündoğdu K, Koç MK, Bayık S, Arpat S, Gözel Ü. İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. ADUSOBIED. 2017;4:135–148.
MLA Gündoğdu, Kerim vd. “İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi”. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, c. 4, sy. 2, 2017, ss. 135-48, doi:10.30803/adusobed.334978.
Vancouver Gündoğdu K, Koç MK, Bayık S, Arpat S, Gözel Ü. İnsan Kaynakları Programı Çalışma İlişkileri Dersinin Metfessel–Michael Program Değerlendirme Modeline Göre Değerlendirilmesi. ADUSOBIED. 2017;4(2):135-48.

Adnan Menderes University Institute of Social Sciences Journal’s main purpose is to contribute to the social sciences at national and international level, to create a respected academic ground where scientists working in dis field can share the unique and remarkable works.