BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Teachers and Students About Use of Smart Board in Mathematics Courses

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 72 - 97, 04.03.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.78901

Öz

The current study aims at identifying the opinions of the math teachers and secondary students on the use of smart board in the mathematics courses and to suggest the reflections of the smart board use by observing these courses. The study involved four math teachers working at an Anatolian High School in a city and four 12th grade students studying in this school. The data of the present study was collected using the semi-structured interview and non-structured observation techniques. In the data analysis, content analysis technique was used and four categories were created. As a result of the analysis, evidence was found out that the teachers and the students did not have any difficulties in using the smart board technically and the smart board was effective in creating different figures and drawings in especially geometry courses. On the other hand, it was determined that the teachers could not use the smart board relevant to the purpose due to the intensive curriculum and exam-based education system and the smart board had adverse effects on the note-taking of the students and caused noise sometimes.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. ve Sarıçayır, H. (2011). Akıllı tahta ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457-471.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31.
  • Bilici, A. (2011). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri cihazlarının eğitsel bağlamda kullanımına ve eğitimde fatih projesine yönelik görüşleri: Sincan İl Genel Meclisi İ.Ö.O. Örneği. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. 22-24 Eylül, Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Bulut, İ. ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Campbell, C. and Kent, P. (2010). Using interactive whiteboards in pre- service teacher education: examples from two Australian universities. Australasian Journal of Educational Technology. 26( special issue 4), 447-463.
  • Costa, F. A. (2007). Educational technologies: Analysis of master dissertation carried out in Portugal. Educational Sciences Journal, 3, 7-24
  • Çoklar, N. ve Tercan, İ. (2014). Akıllı tahta kullanan öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 13(1), 48‐61.
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik öğretimi-II: hesap makinesinin matematik etkinliklerinde kullanılması. İlköğretim Online, 2(2), 35-60.
  • Glover, D., Miller, D., Averis, D., and Door, V. (2007). The evolution of an effective pedagogy for teachers using the interactive whiteboard in mathematics and modern languages: an emprical analysis from the secondary sector. Learning Media and Technology, 32(1), 5–20.
  • Hall, I. and Higgins, S. (2005). Primary school students’ perception of interactive whiteboards. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 102-117.
  • Kaya, H. ve Aydın, F. (2011). Sosyal bilgiler dersindeki coğrafya konularının öğretiminde akıllı tahta uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Kennewell, S. and Beauchamp, G. (2007). The features of interactive White boards and their influence on learning. Learning, Media and Technology, 32(3), 227-241.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Lee, M. (2010). Interactive whiteboards and schooling: the context. Technology, Pedagogy and Education, 19(2), 133–141.
  • McMillan, J. H. and Schumacher, S. (2010). Research in education: evidence-based inquiry (6th Edition). Boston: Pearson.
  • Mercer, N., Warwick, P., Kershner, R. and Staarman, J. K. (2010). Can the interactive whiteboard help to provide ‘dialogic space’ for children’s colloborative activity? Language and education, 24(5), 367-384.
  • Mercer, N., Hennessy, S., & Warwick, P. (2010). Using interactive whiteboards to orchestrate classroom dialogue. Technology, Pedagogy and Education, 19(2), 195-209.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber, (Çev. Edi.: S.Turan), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Lmt. Şti.
  • Mihalca, L. and Miclea, M. (2007). Current trends in educational technology research. Cognition, Brain, Behavior, 11, 115-129.
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB (2013). FATİH eğitimde geleceğe açılan kapı. 30 Eylül 2013 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6 adresinden erişilmiştir.
  • Murcia, K. and Sheffield, R. (2010). Talking about science in interactive whiteboard classrooms. Australasian Journal of Educational Technology, 26(4), 417-431.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K. and Miller, J. (2005). Interactive whiteboards: boon or bandwagon? A crical review of literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 91-101.
  • Sünkür, M., Arabacı İ. B. ve Şanlı, Ö. (2011). Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya ili örneği). 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. 22-24 Eylül, Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y. ve Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 439-458.
  • Tataroğlu, B. ve Erduran, A. (2010). Matematik dersinde akıllı tahtaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 233-250.
  • Tekerek, M., Altan, T. ve Gündüz, İ. (2014). FATİH Projesinde tablet PC kullanımına yönelik öğrenci tutumlarının incelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7(2), 21-27.
  • Torff, B. and Tirotta, R. (2010). Interactive whiteboards produce small gains in elementary students’ self-reported motivation in mathematics. Computers & Education, 54(2), 379–383
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Wall, K., Higgins, S. and Smith, H. (2005). The visual helps me understandthe complicated things: pupil views of teaching and learning withinteractive whiteboards. British Journal of Educational Technology, 36(5), 851–867.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızhan, Y. H. (2013). Temel eğitimde akıllı tahtanın matematik başarısına etkisi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 110-120.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
  • Yuan, Y. and Yi Lee, C. (2012). Elementary school teachers’ perceptions toward ict: the case of using magic board for teaching mathematics. The Turkish Online Journal of Technology, 11(4), 108-118.
  • Zevenbergen, R. and Lerman, S. (2008). Learning environments using interactive whiteboards: new learning spaces or reproduction of old technologies? Mathematics Education Research Journal, 20(1), 108-126.

Matematik Derslerinde Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 2, 72 - 97, 04.03.2015
https://doi.org/10.17984/adyuebd.78901

Öz

Bu çalışmanın amacı, matematik öğretmenlerinin ve lise öğrencilerinin matematik derslerinde akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşlerini belirlemek ve bu derslerin gözlemlenerek akıllı tahta kullanımının yansımalarını ortaya koymaktır. Araştırma, bir ildeki Anadolu Lisesinde görev yapan dört matematik öğretmeni ve bu okulun bir 12. sınıfında öğrenim gören dört öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme ve yapılandırılmamış gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz tekniği kullanılarak dört kategori oluşturulmuştur. Yapılan analizler sonucunda, öğretmenlerin ve öğrencilerin matematik dersinde akıllı tahtayı teknik anlamda kullanmada sıkıntı yaşamadıkları ve akıllı tahtanın özellikle geometri derslerinde farklı şekil ve çizimler oluşturmada etkili olduğu tespit edilmiştir. Öte yandan, öğretmenlerin müfredat yoğunluğu ve sınav odaklı öğretimden dolayı akıllı tahtayı amacına uygun olarak kullanamadıkları, akıllı tahtanın öğrencilerin not tutmalarını olumsuz yönde etkilediği ve zaman zaman gürültüye yol açtığı belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2010). İlköğretim okullarında öğretim teknolojilerinin durumu ve sınıf öğretmenlerinin bu teknolojileri kullanma düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 1-17.
  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. ve Sarıçayır, H. (2011). Akıllı tahta ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 457-471.
  • Baki, A. (2001). Bilişim teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31.
  • Bilici, A. (2011). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri cihazlarının eğitsel bağlamda kullanımına ve eğitimde fatih projesine yönelik görüşleri: Sincan İl Genel Meclisi İ.Ö.O. Örneği. 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. 22-24 Eylül, Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Bulut, İ. ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Campbell, C. and Kent, P. (2010). Using interactive whiteboards in pre- service teacher education: examples from two Australian universities. Australasian Journal of Educational Technology. 26( special issue 4), 447-463.
  • Costa, F. A. (2007). Educational technologies: Analysis of master dissertation carried out in Portugal. Educational Sciences Journal, 3, 7-24
  • Çoklar, N. ve Tercan, İ. (2014). Akıllı tahta kullanan öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleri. İlköğretim Online, 13(1), 48‐61.
  • Ersoy, Y. (2003). Teknoloji destekli matematik öğretimi-II: hesap makinesinin matematik etkinliklerinde kullanılması. İlköğretim Online, 2(2), 35-60.
  • Glover, D., Miller, D., Averis, D., and Door, V. (2007). The evolution of an effective pedagogy for teachers using the interactive whiteboard in mathematics and modern languages: an emprical analysis from the secondary sector. Learning Media and Technology, 32(1), 5–20.
  • Hall, I. and Higgins, S. (2005). Primary school students’ perception of interactive whiteboards. Journal of Computer Assisted Learning, 21(2), 102-117.
  • Kaya, H. ve Aydın, F. (2011). Sosyal bilgiler dersindeki coğrafya konularının öğretiminde akıllı tahta uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Kennewell, S. and Beauchamp, G. (2007). The features of interactive White boards and their influence on learning. Learning, Media and Technology, 32(3), 227-241.
  • Kurbanoğlu, S. ve Akkoyunlu, B. (2001). Öğrencilere bilgi okuryazarlığı becerilerinin kazandırılması üzerine bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 81-88.
  • Lee, M. (2010). Interactive whiteboards and schooling: the context. Technology, Pedagogy and Education, 19(2), 133–141.
  • McMillan, J. H. and Schumacher, S. (2010). Research in education: evidence-based inquiry (6th Edition). Boston: Pearson.
  • Mercer, N., Warwick, P., Kershner, R. and Staarman, J. K. (2010). Can the interactive whiteboard help to provide ‘dialogic space’ for children’s colloborative activity? Language and education, 24(5), 367-384.
  • Mercer, N., Hennessy, S., & Warwick, P. (2010). Using interactive whiteboards to orchestrate classroom dialogue. Technology, Pedagogy and Education, 19(2), 195-209.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel Araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber, (Çev. Edi.: S.Turan), Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Lmt. Şti.
  • Mihalca, L. and Miclea, M. (2007). Current trends in educational technology research. Cognition, Brain, Behavior, 11, 115-129.
  • Milli Eğitim Bakanlığı-MEB (2013). FATİH eğitimde geleceğe açılan kapı. 30 Eylül 2013 tarihinde http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?id=6 adresinden erişilmiştir.
  • Murcia, K. and Sheffield, R. (2010). Talking about science in interactive whiteboard classrooms. Australasian Journal of Educational Technology, 26(4), 417-431.
  • Smith, H. J., Higgins, S., Wall, K. and Miller, J. (2005). Interactive whiteboards: boon or bandwagon? A crical review of literature. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 91-101.
  • Sünkür, M., Arabacı İ. B. ve Şanlı, Ö. (2011). Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya ili örneği). 5. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. 22-24 Eylül, Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Şimşek, A., Özdamar, N., Becit, G., Kılıçer, K., Akbulut, Y. ve Yıldırım, Y. (2008). Türkiye’deki eğitim teknolojisi araştırmalarında güncel eğilimler. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 439-458.
  • Tataroğlu, B. ve Erduran, A. (2010). Matematik dersinde akıllı tahtaya yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(1), 233-250.
  • Tekerek, M., Altan, T. ve Gündüz, İ. (2014). FATİH Projesinde tablet PC kullanımına yönelik öğrenci tutumlarının incelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7(2), 21-27.
  • Torff, B. and Tirotta, R. (2010). Interactive whiteboards produce small gains in elementary students’ self-reported motivation in mathematics. Computers & Education, 54(2), 379–383
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Wall, K., Higgins, S. and Smith, H. (2005). The visual helps me understandthe complicated things: pupil views of teaching and learning withinteractive whiteboards. British Journal of Educational Technology, 36(5), 851–867.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızhan, Y. H. (2013). Temel eğitimde akıllı tahtanın matematik başarısına etkisi. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 5, 110-120.
  • Yin, R. K. (2011). Qualitative research from start to finish. New York: The Guilford Press.
  • Yuan, Y. and Yi Lee, C. (2012). Elementary school teachers’ perceptions toward ict: the case of using magic board for teaching mathematics. The Turkish Online Journal of Technology, 11(4), 108-118.
  • Zevenbergen, R. and Lerman, S. (2008). Learning environments using interactive whiteboards: new learning spaces or reproduction of old technologies? Mathematics Education Research Journal, 20(1), 108-126.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kani Başıbüyük

Emrullah Erdem

Ömer Şahin

Burçin Gökkurt Bu kişi benim

Yasin Soylu

Yayımlanma Tarihi 4 Mart 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Başıbüyük, K., Erdem, E., Şahin, Ö., Gökkurt, B., vd. (2015). Opinions of Teachers and Students About Use of Smart Board in Mathematics Courses. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 4(2), 72-97. https://doi.org/10.17984/adyuebd.78901

                                                                                             

by-nc-nd.png?resize=300%2C105&ssl=1 Bu eser CC BY-NC-ND Atıf-GayriTicari-Türetilemez ile lisanslanmıştır.