BibTex RIS Kaynak Göster

İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 1, 23 - 45, 26.02.2016
https://doi.org/10.17984/adyuebd.18078

Öz

Özet

Bu araştırmada, işbirlikli öğrenme yöntemi ile geleneksel öğrenme yönteminin, üniversite öğrencilerinin fen öğretimi laboratuvar dersindeki bilimsel ve sosyal becerileri üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen ve Teknoloji Öğretmenliği 3.sınıfta okuyan 99 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada karma araştırma deseni uygulanmıştır. Araştırma verileri gözlem formu ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Verilerinin analizinde aritmetik ortalama, kullanılmıştır. Görüşmeler ses kayıt cihazıyla, gözlemler ise video kamera ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda işbirlikli öğrenme yönteminin bilimsel ve sosyal beceriler üzerinde olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aydede, M.N., (2006). İlköğretim Altıncı Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Aktif Öğrenme Yaklaşımını Kullanmanın Akademik Başarı, Tutum Ve Kalıcılık Üzerine Etkisi, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Baird, H. J.; Lazarowitz, R.Ve Lazarowitz, R. H. (1992). Academic Achievement And Social Gains Of Differing Status Students Learning Science İn Cooperative Groups. Cooperative Learning. 13 (1): 21-24.
  • Bilgin, G., (2006). ‘‘İşbirlikli Öğrenme’’, (M. Bahar(Ed.), Fen Ve Teknoloji Öğretimi İçinde (S.137-158)), Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Colosi, J. C.Ve Zales, C. R. (1998). Jigsaw Cooperative Learning Improves Biology Lab Courses. Bioscience. Vol 48 (2): 118-124.
  • Conway, R. N. F., & Gow, L. (1988). Mainstreaming Special Class Students With Mild Handicaps Through Group İnstruction [Abstract]. Remedial And Special Education (Rase), 9 (5), 34-40
  • Cooper, J., Mueck, R., (1990). Student İnvolvement İn Learning: Cooperative Learning And College İnstruction, Journal On Excellence İn College Teaching, 1, 68-76.
  • Doğru, M., Kıyıcı, B. F., (2005). Fen Eğitimin Zorunluluğu, (Ed. M. Aydoğdu Ve T. Kesercioğlu), İlköğretimde Fen Ve Teknoloji Öğretimi İçinde(S. 2-8), Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Doymuş, Kemal; Şimşek, Ümit; Şimşek, Ufuk., (2005). “ İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması: I. İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Ve Yöntemle İlgili Çalışmalar”,Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1),Ss.59-83.
  • Gülay, O. (2008). Ortaöğretim 9. Sınıf Beden Eğitimi Dersinde, İşbirlikli Oyunların Öğrencilerin Sosyal Beceri Düzeylerine Ve Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu
  • Heady, J. E. (1993). Teaching Embryology Without Lectures And Without Traditional Laboratories. An Adventure İn Innovation. Journal Of College Science Teaching, 23: 87-91.
  • Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (1984). Cooperative Small-Group Learning [Abstract]. Curriculum Report, 14 (1), 7 Pp. (Ed249625)
  • Koprowski,J.Ve Perigo,N.(2000). Cooperative Learning As A Tool To Teach Vertebrate Anatomy. American Biology Teacher. April. P. 282.
  • Lazarowitz, R. Ve Lazarowitz, Rachel-Hertz, Baird, J. H. (1994). Learning Science İn A Cooperative Setting:Academic Achievement And Affective Outcomes, Journal Of Research İn Science Teaching, 31(10) 1121-1131.
  • Maloof, Joan; White, Venessa K. B., (2005). “Team Study Training İn The College Biology Laboratory” Journal Of Biological Education, 39(3), Pp. 120-124.
  • Okebukola, P. A. (1986). Cooperative Learning And Students’ Attitudes To Laboratory Work. School Science And Mathematics, 86: 582-590.
  • Posner, H. B.& Markstein, J. A. (1994). Cooperative Learning in Introductory Cell and Molecular Biology. Journal Of College Science Teaching. 23: 231-233.
  • Şimşek, Ü., Doymuş ,K., Ve Kızıloğlu N., 2005. Lise Düzeyinde Öğrenim Gören Öğrencilere Grupla Öğrenme Yönteminin Kazandırdığı Bilgi Ve Beceriler, Kastamonu Eğitim Dergisi , 13(1), 67-80.
  • Şimşek, Ümit., Doymuş, Kemal., Şimşek, Ufuk., (2008). “İşbirlikçi Öğrenme Yöntemi Üzerine Derleme Çalışması: Iı. İşbirlikçi Öğrenme Yönteminin Sınıf Ortamında Uygulanması”, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi,10 (1), Ss. 123-142.
  • Tunçel, Z. (2006). İşbirlikli Öğrenmenin Beden Eğitimi Başarısı, Bilişsel Süreçler Ve Sosyal Davranışlar Üzerindeki Etkileri. Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Ünlüsoy, M., 2006. Orta Öğretim Fizik Müfredat Konularından “İmpuls Ve Momentum” Konularındaki Kavram Yanılgılarının Tespiti Ve Düzeltilmesinde İşbirlikli Yaklaşımın Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara
  • Trautwein, S. N.; Racke, A.Ve Hillman, B. (1996-97). Cooperative Learning in The Anatomy Laboratory. Journal Of College Science Teaching. Vol 26.
  • Zales, C., R.Ve Colosi J. C. (1996). Cooperative Learning İn Microbiology Laboratory. Journal On Excellence İn College Teaching, 7:127-161.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayten Arslan

Raşit Zengin

Yayımlanma Tarihi 26 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Arslan, A., & Zengin, R. (2016). İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, 6(1), 23-45. https://doi.org/10.17984/adyuebd.18078
AMA Arslan A, Zengin R. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi. ADYUEBD. Haziran 2016;6(1):23-45. doi:10.17984/adyuebd.18078
Chicago Arslan, Ayten, ve Raşit Zengin. “İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel Ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 6, sy. 1 (Haziran 2016): 23-45. https://doi.org/10.17984/adyuebd.18078.
EndNote Arslan A, Zengin R (01 Haziran 2016) İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 6 1 23–45.
IEEE A. Arslan ve R. Zengin, “İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi”, ADYUEBD, c. 6, sy. 1, ss. 23–45, 2016, doi: 10.17984/adyuebd.18078.
ISNAD Arslan, Ayten - Zengin, Raşit. “İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel Ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences 6/1 (Haziran 2016), 23-45. https://doi.org/10.17984/adyuebd.18078.
JAMA Arslan A, Zengin R. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi. ADYUEBD. 2016;6:23–45.
MLA Arslan, Ayten ve Raşit Zengin. “İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel Ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi”. Adıyaman University Journal of Educational Sciences, c. 6, sy. 1, 2016, ss. 23-45, doi:10.17984/adyuebd.18078.
Vancouver Arslan A, Zengin R. İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Bilimsel ve Sosyal Beceriler Üzerindeki Etkisi. ADYUEBD. 2016;6(1):23-45.

29929 Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.