Bireylerde anlamlı ve kalıcı öğrenmenin sağlanabilmesi, onların öğretim sürecinde karşılaştıkları kavramları günlük yaşamlarındaki durumlarla ilişkilendirebilmeleriyle ilişkilidir. Fen derslerinde öğrenciler; öğrendikleri kavramların günlük yaşamlarındaki örneklerini öğrenme sürecinde kullanamaması sebebiyle bu kavramları anlamada zorlanmaktadır. Fen bilimleri eğitiminde, özellikle kavram öğretiminde, öğrencilerin öğrendikleri bilgileri günlük yaşamla ilişkilendirmesinin öğretmenler ve araştırmacılar için büyük önem arz ettiği bilinen bir gerçektir. Yapılan araştırmalar, anlamlı öğrenmeden ziyade ezbere dayalı bir öğretimin uygulanmasının bu duruma neden olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf ders programında “Su Kimyası ve Su Arıtımı” konusu ile ilgili öğrenilen kavramları öğrencilerin günlük yaşamdaki olaylarla ilişkilendirme durumlarının ortaya çıkarılmasıdır. Öğrencilerin bu kavramlara ilişkin bilgi ve düşüncelerinin detaylı bir şekilde açıklamalarını sağlamaya yönelik açık uçlu sorulardan oluşan bir test kullanılmıştır. Sorularda su kimyası ve su arıtımı ile ilgili günlük yaşamda öğrencilerin karşılaştıkları olay ve durumlara yer verilerek, öğrencilerden bu sorulara fen ve teknoloji ders programının içeriğine uygun bilimsel açıklamalar getirmesi istenmiştir. Öğrencilerin testteki açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar literatürdeki kategorilendirmeye uygun olarak sınıflandırılmıştır. Araştırma kapsamında “Su Kimyası ve Su Arıtımı” konusuna ilişkin öğrenilen kavramları öğrencilerin günlük yaşamdaki olaylarla ilişkilendirme durumlarının yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür.
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari Lisansı ile lisanslanmıştır.