The study aimed to analyze ELT students’ reflections on reading and writing course at preparatory class. Case study design and convenient sampling technique were used. 15 ELT students participated in the focus group interviews voluntarily in which semi-structured interview form was used. The data were analyzed using content analysis. The students’ reflections were grouped into four themes as objectives and outcomes, content and materials, learning experiences and evaluation process. The findings of the study indicated that the outcomes of the instruction in preparatory class mostly met the students’ expectations and the objectives of the course were reached. The majority of them were satisfied with the content. Each student had unique learning experiences. The students expressed their satisfaction with the classroom atmosphere. They were also satisfied with the evaluation process. The research findings were discussed in the light of the literature, and recommendations were made for curriculum/syllabus designers, instructors and researchers.
ELT students preparatory class prospective teachers of English reading and writing course reflection.
The author declares no conflicts of interest for the study.
The author didn’t get any financial support for the study.
Bu çalışmanın amacı, İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencilerinin hazırlık sınıfındaki okuma yazma dersine ilişkin düşüncelerini incelemektir. Durum çalışması deseni ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tekniği kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formunun kullanıldığı odak grup görüşmelerine 15 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Öğrencilerin görüşleri, öğrenme hedef ve çıktıları, içerik ve materyaller, öğrenme deneyimleri ve değerlendirme süreci olmak üzere dört tema altında gruplanmıştır. Araştırmanın bulguları, hazırlık sınıfındaki öğrenme çıktılarının çoğunlukla öğrencilerin beklentilerini karşıladığını ve dersin hedeflerine ulaşıldığını göstermiştir. Öğrencilerin çoğunluğu içerikten memnun olduklarını belirtmiştir. Her öğrenci kendine özgü öğrenme deneyimlerine sahiptir. Öğrenciler sınıf ortamından ve değerlendirme sürecinden memnun olduklarını ifade etmişlerdir. Araştırma bulguları literatür ışığında tartışılmış ve program/izlence tasarımcılarına, öğretim görevlilerine ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
İngilizce Öğretmenliği bölümü öğrencileri hazırlık sınıfı İngilizce öğretmen adayları okuma ve yazma dersi görüş.
The author didn’t get any financial support for the study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İkinci Bir Dil Olarak İngilizce, Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 17 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Sayı: 49 |