The aim of this research is to investigate the effectiveness of interaction unit with individualized instruction material, which is prepared in a way that teacher’s successive presentation is different in every steps and student gives the same effect to the successive steps using the same skills, on teaching single-digit addition process to mentally retarded students. In this research the method of the changing the places of the sixteen steps at interaction unit has been used. It is thought that instead of using an experiment in which teacher’s successive submission is the same in four steps and student’s response is different in every step, using an adaptation in which teacher’s successive submission is different but student’s response is the same in every step makes the learning easier. The experiment group the study consists of 3 mentally retarded students attending to 6th grade of Hacı Mehmet Zorlu Special Education School. The study was conducted as a multiple probe design with probe session across subject models, which is one of the single subject designs. The findings showed that adapting sixteen steps to interaction unit is an effective way when teaching single digit addition skill to mentally retarded students
Interactive unit math skills students with mental retardation addition teaching
Bu araştırmanın amacı, zihinsel yetersizlik tanısı almış öğrencilere, etkileşim ünitesi yönteminin, öğretmenin sunumunun art arda gelen basamaklarının farklı olması, öğrencinin art arda gelen basamaklarda aynı becerileri kullanarak tepkiyi vermesi şeklinde hazırlanan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin, tek basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı toplama işleminin öğretimi üzerindeki etkililiğini incelemektir. Araştırmada, etkileşim ünitesindeki on altı basamağın yerlerinin değiştirilmesi yoluna gidilmiştir. Öğretmenin art arda dört basamaktaki sunumlarında aynı olması, öğrencinin art arda tepkilerinin farklı olması yerine, öğretmenin art arda dört basamaktaki sunumlarının farklı olması ve öğrencinin art arda dört basamaktaki tepkilerinin aynı olması şeklinde yapılacak bir uyarlamanın, öğrencilerin öğrenmelerini kolaylaştıracağı düşünülmüştür. Araştırmanın deneklerini Hacı Mehmet Zorlu Özel Eğitim Uygulama Merkezinin 6. sınıfına devam eden üç erkek öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada denekler arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılmıştır. Bulgulara göre, zihinsel yetersizlik gösteren bireylere ‘‘tek basamaklı sayı ile tek basamaklı sayıyı toplama’’ becerisinin öğretiminde etkileşim ünitesi yönteminin 16 basamağında uyarlama yapılarak sunumunun etkili olduğuna varılmıştır
Etkileşim ünitesi matematik becerileri zihinsel yetersizliği olan öğrenciler toplama öğretimi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 15 - Özel Sayı |