Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin prizma konusuna yönelik matematiksel alan bilgilerini incelemektir. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu araştırma, farklı hizmet süresine sahip ortaokullarda görev yapan altı matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenlerin seçiminde amaçlı örnekleme yöntemi esas alınmış, veri toplama süreci 2013-2014 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler, yarı-yapılandırılmış görüşme, yarı-yapılandırılmış gözlem ve doküman incelemesi teknikleri ile toplanarak veri üçlemesi (üçgenleme) yapılmıştır. Uygulama boyunca yapılan görüşmeler ile gözlemlerin tamamı ses kaydına alınmış, üç öğretmenin ders anlatımları da video kaydına alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, içerik ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Ayrıca elde edilen verilerin analizinde Nvivo 8 paket programı kullanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmenlerin genelde, prizma kavramını tanımlamada, temel elemanlarını belirlemede ve küpün farklı yüzey açınımlarını tanıma konusunda sıkıntı yaşadıkları tespit edilmiştir.
Matematiksel alan bilgisi prizma ortaokul matematik öğretmenleri
The purpose of the present study was to examine the Mathematical Content Knowledge (MCK) of Middle School Mathematics Teachers (MSMT) on prism concept. The purposive sampling strategy was used in the study with the design of case study. The participants were composed of six MSMT having different number of experienced years. The triangulation was made by using the techniques of semi-structured interviews, semi-structured observation and document analysis. In the data collection process, the interviews and observations were recorded by audio recordings and the lessons of three teachers were recorded by video camera. The data were analyzed by the techniques of qualitative data. In the analysis of data obtained, content and descriptive analysis techniques were used. The packet program of Nvivo 8 was used in the analysis of MCK. At the end of the study, it was determined that teachers often had difficulties about defining the concept of prism, to identify the key elements and the recognition of the different surface development of the cube.
Mathematical content knowledge prism middle school mathematics teachers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 16 Sayı: 2 |