Bu
araştırmanın amacı liselerde görev yapan öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme
eğilimleri ile eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik inanç düzeylerini ve bu
iki değişken arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Nicel araştırma yöntemlerinden
tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın katılımcılarını MEB Ortaöğretim
Genel Müdürlüğü tarafından düzenlenen öğrenme-öğretme kuram ve yaklaşımları ve
öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı konulu hizmet içi eğitim
seminerlerine katılan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 158
Anadolu Lisesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “Yaşam Boyu
Öğrenme Eğilimi Ölçeği” ve “Eğitsel İnternet Kullanımı Öz-Yeterlik Algısı
Ölçeği” ile toplanmıştır. Veriler Mart-Nisan 2016 tarihlerinde toplanmıştır.
Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, t testi ve
varyans analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonunda
öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin yüksek, eğitsel internet
kullanımı öz-yeterlik algılarının yeterli düzeyde olduğu, iki değişken arasında
olumlu orta düzeyde bir ilişki bulunduğu saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin
yaşam boyu öğrenme eğilimleri kadın öğretmenler lehine daha yüksektir. Yaşam
boyu öğrenme eğilimi branş ve kıdeme göre, eğitsel internet kullanımı öz-yeterlik
algısı cinsiyet, branş ve kıdeme göre farklılık göstermemektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 |