Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Resimli Çocuk Kitaplarında Yer Alan Olumsuz Duygular Ve Karakterlerin Kullandığı Baş Etme Stratejileri

Yıl 2017, Cilt: 17 Sayı: 2, 914 - 931, 29.06.2017
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326606

Öz

Bu
çalışmanın amacı; 3-6 yaş grubu çocuklar için hazırlanan resimli çocuk
kitaplarında yer alan olumsuz duyguların sıklıkla hangileri olduğunu tespit
ederek kitapta yer alan karakterlerin bu duygularla hangi yöntem ve
stratejileri kullanarak baş ettiklerini incelemektir. Araştırmanın amacı
doğrultusunda ölçüt örnekleme yoluyla, ulusal yayınevlerinden ulaşılabilen 61
resimli çocuk kitabı, resimli çocuk kitaplarında yer alan olumsuz duygular ve
karakterlerin, bu duygularla başa çıkmada kullandıkları stratejiler açısından
incelenmiştir. Veriler, Parrot’un yapmış olduğu duygu sınıflamasına göre öfke,
üzüntü ve korku olmak üzere üç ana kategoriye ayrılarak işlenmiş; başa çıkma
stratejileri ise araştırmacılar tarafından hazırlanan Olumsuz Duygularla Başa
Çıkma Stratejileri Ölçüt Listesi’ne göre değerlendirilmiştir. İncelenen 61
resimli çocuk kitabında en sık rastlanan olumsuz duygu durumunun üzüntü olduğu
ve bunu sırasıyla korku ve öfke duygularının izlediği görülmektedir. İncelenen resimli çocuk kitaplarında
karakterlerin olumsuz duygularla başa çıkmada çoğunlukla işlevsel stratejiler
kullandıkları ve kitapların çok azında işlevsel olmayan stratejilere yer
verildiği görülmüştür. En sık görülen işlevsel başa çıkma stratejisi akran ya
da yetişkin desteği arama olarak belirlenmiştir. 

Kaynakça

  • KAYNAKÇA
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayça Ülker Erdem Bu kişi benim

Emine Hande Aydos Bu kişi benim

Aysel Çoban

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 4 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ülker Erdem, A., Aydos, E. H., & Çoban, A. (2017). Resimli Çocuk Kitaplarında Yer Alan Olumsuz Duygular Ve Karakterlerin Kullandığı Baş Etme Stratejileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 914-931. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2017.17.30227-326606