Bu araştırmanın amacı, Perry, Fantuzzo ve Munis (1997,
2002) ve Fantuzzo, Tighe ve Childs
(2000) tarafından geliştirilen Aile Katılım Ölçeğini (AKÖ) Türkçeye
uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini
yapmaktır. Araştırma verileri İstanbul il merkezinde bulunan okul
öncesi eğitim kurumlarına devam eden, yaş ortalaması 60.38 (SS= 9.98)
olan 442 çocuğun annesinden toplanmıştır. İlk adım olarak, AKÖ dil ve
kültürel açıdan Türkçeye uyarlanmıştır. Daha sonra AKÖ’nün yapı geçerliği için
Doğrulayıcı Faktör Analizleri (DFA) yapılmış ve ölçeğin orijinal ölçekteki
gibi üç faktörlü bir yapıya sahip olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar AKÖ’nün ayırt
edici özelliğe sahip olduğunu göstermiştir. Analizler sonucunda üç alt ölçek
bulunmuştur: Ev-Okul İşbirliği Temelli Katılım (α= 0.88), Ev Temelli Katılım (α=
0.77) ve Okul Temelli Katılım (α= 0.84). Bu analizler doğrultusunda Aile
Katılım ölçeğinin; geçerli, güvenilir ve Türk ebeveynlerine uygun olduğu kabul
edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 1 |