Bu çalışmanın amacı
ilköğretim matematik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin türev tanımını
yorumlama becerilerini ve türev kavramına yönelik yükledikleri anlamları ortaya
çıkarmaktır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına göre planlanan bu
çalışma, 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminin başında gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın katılımcıları, Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki bir devlet üniversitesinin
ilköğretim matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören ikinci (n=31) ve
dördüncü (n=29) sınıf öğrencileridir (n=60). Çalışmanın veri toplama aracı,
araştırmacılar tarafından geliştirilen Türev Anlayış Formudur (TAF). Çalışma
sonucunda öğrencilerin türevin formel tanımını yorumlamakta güçlük yaşadıkları
tespit edilmiştir. Bir noktada türevli fonksiyon kavramına yönelik çoğunlukla
ilgili fonksiyonun o noktada tanımlı, limitli, sürekli olması ve fonksiyon
kuralının türevinin işlemsel olarak alınabilmesi anlamlarını yükledikleri
ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 18 Sayı: 2 |