Bu çalışmada, argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ)
yaklaşımının ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin maddenin tanecikli yapısı
ünitesindeki konulara yönelik kavramsal anlamalarına ve öğrencilerin fendeki
gösterimleri kullanmayla ilgili görüşlerine etkisi incelenmiştir. Basit
deneysel yöntemin uygulandığı çalışmaya 37 öğrenci katılmıştır. Çalışmada veri
toplama araçları olarak iki aşamalı kavram başarı testi ve gösterim anketi
kullanılmıştır. Kavram başarı testi ve gösterim anketinden elde edilen veriler
ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilirken, erkek ve kız
öğrencilerin kavram başarı testi ve gösterim anketinden elde edilen sonuçları
için ANCOVA yapılmıştır. Çalışma sonucunda, öğrencilerin kavramsal başarıları
ve gösterimle ilgili görüşleri son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir
farklılık göstermiştir. Kız ve erkek öğrencilerin ön ve son test kavramsal
başarıları ve gösterimle ilgili görüşleri incelendiğinde, ön testlerde kız
öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık bulunurken, son testlerde cinsiyetler
açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ayrıca,
birden çok gösterim kullandıklarında bilgileri daha iyi öğrendikleri ve daha kolay
hatırladıkları, fikirleri daha etkili bir şekilde organize ettikleri için
öğrencilerin çoklu gösterimleri kullanmayı tercih ettikleri ortaya çıkmıştır. Aynı
zamanda çoklu gösterimlerin fikirlerin daha doğru iletilmesine ve başkaları
tarafından anlaşılmasına yardımcı olduğu için öğrenciler tarafından tercih
edildiği belirlenmiştir.
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme (ATBÖ) yaklaşımı; gösterim ;kavramsal anlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 1 |