Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin çevreye
yönelik tutumlarına dönüşümsel öğrenme kuramı uygulamalarının etkisinin
incelenmesi olarak belirlenmiştir. Çalışmada kontrol gruplu ön test- son test
yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018
eğitim öğretim yılında Ege bölgesindeki bir ilin merkez ilçesinde yer alan bir
devlet okulunun 5. sınıflarında öğrenim görmekte olan 34 öğrenci oluşturmuştur.
Deney grubunda yer alan 18 öğrenci ile dönüşümsel öğrenme kuramına dayalı ders
işlenirken, kontrol grubunda yer alan 16 öğrenciyle ise dersler fen bilimleri dersi
öğretim programı doğrultusunda yürütülmüştür. Dönüşümsel öğrenme kuramının
uygulaması 5. sınıf fen bilimleri dersi “İnsan ve Çevre” ünitesi “İnsan ve
Çevre İlişkisi” konusunda, toplam 11 ders saatinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak; Atasoy (2005) tarafından geliştirilmiş
olan Çevre Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde Mann Whitney
U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma
sonucunda, deney grubu öğrencilerinin çevre tutum ölçeği son test puanlarının
kontrol grubu öğrencilerinin çevre tutum ölçeği son test puanlarına göre
anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Elde edilen bulgular
doğrultusunda önerilere yer verilmiştir.
Çevreye Yönelik Tutum Dönüşümsel Öğrenme Fen Bilimleri Dersi 5. Sınıf Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 |