Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Öğretmenlerinin Okul Öncesi Dönemde İngilizce Eğitim Almaya Başlayan Öğrencilerin Dil Edinim Süreçlerine İlişkin Görüş ve Önerileri

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 960 - 984, 27.09.2025
https://doi.org/10.18039/ajesi.1664112

Öz

İngilizce’nin çok küçük yaşlardaki öğrencilere öğretimi, giderek daha fazla araştırılan bir alan olarak, dünya genelinde uzun yıllardır geniş çapta tartışılmaktadır. Türkiye’de, okul öncesi eğitim bağlamında İngilizce öğretimi ile ilgili pek çok çalışma, materyal tasarımı, öğretim araçları, etkili öğretim yöntemleri ve sınıf yönetimi üzerine yoğunlaşmıştır. Ancak, bu sürecin sonuçlarına dair literatürde bir boşluk bulunmaktadır—özellikle, okul öncesi dönemde verilen İngilizce öğretiminin ilkokul öğrencileri üzerindeki etkilerine dair sınırlı sayıda araştırma mevcuttur. Öğretmenin rolü, etkili İngilizce dil öğretiminin temel bir unsuru olduğundan, bu çalışma, okul öncesi eğitimde İngilizce öğretimi hakkında ilkokul İngilizce öğretmenlerinin bakış açılarını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu nitel araştırmada, 36 İngilizce öğretmeni yarı yapılandırılmış görüşmelere katılmış ve elde edilen veriler içerik analiziyle incelenmiştir. Bulgular, hizmet içi ilkokul İngilizce öğretmenlerinin genellikle erken yaşta İngilizce öğretiminin kritik öneme sahip olduğunu kabul ettiklerini ortaya koymaktadır. Ancak, öğretmenler, Türkiye’deki okul öncesi eğitimdeki düzensiz ve yetersiz İngilizce öğretim uygulamalarından kaynaklanan zorlukları da dile getirmişlerdir. Ayrıca, okul öncesi eğitimde İngilizce öğretiminin zorunlu hale getirilmesi gerektiğini önermektedirler.

Kaynakça

  • Akdoğan, S. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bir çözüm önerisi olarak yabancı dil okullarına yönelik öğretmen ve öğretim elemanlarının görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Al-Yaseen, W. S. (2021). Teaching English to young children as an innovative practice: Kuwaiti public kindergarten teachers’ beliefs. Cogent Education, 8(1), 1930492. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1930492
  • Aslan, N. (2008). Dünyada erken yaşta yabancı dil öğretimi uygulamaları ve Türkiye’deki durum. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(35), 1–10.
  • Arslan, M. (2009). Türkiye’de yabancı dil edinim sorunu ve yabancı dil olarak Türkçe. In 1st International Symposium on Sustainable Development (s. 9–10).
  • Borg, S. (2003). Teacher cognition in language teaching: A review of research on what language teachers think, know, believe, and do. Language Teaching, 36(2), 81–109. https://doi.org/10.1017/S0261444803001903
  • Borg, S. (2006). Teacher cognition and language education: Research and practice. Continuum.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Cameron, L. (2003). Challenges for ELT from the expansion in teaching children. ELT Journal, 57(2), 105–112. https://doi.org/10.1093/elt/57.2.105
  • Cameron, L. (2003). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.
  • Canbulat, M., & İşgören, O. Ç. (2005). Yabancı dil öğretimine başlamada en uygun yaşın ne olduğuna ilişkin dilbilimsel yaklaşımlar ve öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 123–139.
  • Celce-Murcia, M., & Hilles, S. (1988). Techniques and resources in teaching grammar. Oxford University Press.
  • Collins, M. F. (2010). ELL preschoolers’ English vocabulary acquisition from storybook reading. Early Childhood Research Quarterly, 25(1), 84–97. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2009.07.009
  • Contesse, C. A. (2009). Age and critical period hypothesis. ELT Journal, 63(2), 170–172. https://doi.org/10.1093/elt/ccn072
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Pearson Education Inc.
  • Curtain, H., & Dahlberg, C. (2010). Languages and children: Making the match: New languages for young learners (4th ed.). Pearson.
  • Çakır, İ. (2004). Designing activities for young learners in EFL classrooms. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
  • Çelik, S., & Işık, A. (2019). İlkokullarda yabancı dil öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 1–11.
  • Degirmenci-Uysal, N., & Yavuz, F. (2015). Teaching English to very young learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 19–22. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.042
  • Demirezen, M. (2003). Yabancı dil ve anadil öğreniminde kritik dönemler. Dil Dergisi, 118. TÖMER, Ankara Üniversitesi.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press.
  • Dursun, B. (2023). A qualitative research technique: Interview. Journal of Interdisciplinary Educational Research, 7(14), 100–113. https://doi.org/10.57135/jier.1245193
  • Ekuş, B., & Babayiğit, Ö. (2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimine verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher, 1(1), 40–49.
  • Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. Oxford University Press.
  • Ellis, G. (2014). “Young learners”: Clarifying our terms. ELT Journal, 68(1), 75–78. https://doi.org/10.1093/elt/cct062
  • Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115.
  • Eyres, I. (2007). English for primary and early years. SAGE.
  • Farrell, T. S., & Guz, M. (2019). ‘If I wanted to survive I had to use it’: The power of teacher beliefs on classroom practices. The Electronic Journal for English as a Second Language, 22(4), 1–17.
  • Güngör, B., & Ramazan, O. (2017). The prospective early childhood and English language teachers' views on teaching English in early years. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(48), 479–492.
  • Ilter, B. G., & Er, S. (2007). Erken yaşta yabancı dil öğretimi üzerine veli ve öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 21–30.
  • Koydemir, F. (2001). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi [Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kozikoğlu, İ., & Arkalı, Y. (2024). İlkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta yabancı dil öğretiminde yaşadıkları zorluklar. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 7(1), 17–39.
  • Krashen, S. D. (1973). Lateralization, language learning and their critical period: Some new evidence. Language Learning, 23, 63–73.
  • Krashen, S. D. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Pergamon Press.
  • Kubanç, Y., & Selvi, B. (2022). İngilizce ve sınıf öğretmenlerinin ilkokulda yabancı dil öğretimine yönelik görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 1257–1275. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1210081
  • Malik, H., Humaira, M. A., Komari, A. N., Fathurrochman, I., & Jayanto, I. (2021). Identification of barriers and challenges to teaching English at an early age in Indonesia: An international publication analysis study. Linguistics and Culture Review, 5(1), 217–229. https://doi.org/10.21744/lingcure.v5n1.1485
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education (Rev. & expanded ed.). Jossey-Bass.
  • Mirici, İ. H. (2001). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Gazi Yayınevi.
  • Mirici, İ. H. (2015). Contemporary ELT practices across Europe and in Turkey. International Journal of Language Academy, 3(4), 1–8.
  • Moon, J. (2000). Children learning English. Macmillan Heinemann.
  • Mooney, C. G. (2000). Theories of childhood: An introduction to Dewey, Montessori, Erikson, Piaget & Vygotsky (5th ed.). Redleaf Publishing.
  • Moore, R. J. L. (2010). Utah kindergarten teachers’ challenges and concerns about teaching kindergarten [Unpublished master’s thesis, Utah State University].
  • Murphy, V. A., & Evangelou, M. (2016). Early childhood education in English for speakers of other languages. British Council.
  • Mutlu, V. (2017). İlkokul öğretmenlerinin İngilizce derslerindeki sorunları ve bu sorunların çözümleri: Çocuklara yabancı dil öğretimi dersinin etkileri ve yararları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54), 747–756.
  • Nikolov, M. (2009). Early learning of modern foreign languages: Processes and outcomes. Multilingual Matters.
  • Patton, M. Q. (1980). Qualitative evaluation methods. Sage.
  • Phillips, S. (2001). Young learners. Oxford University Press.
  • Piaget, J. (1970). The science of education and the psychology of the child (D. Coltman, Trans.). Orion.
  • Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford University Press.
  • Reilly, V., & Ward, S. M. (2003). Very young learners (8th ed.). Oxford University Press.
  • Reynolds, B. L., Liu, S., Milosavljevic, M., Ding, C., & McDonald, J. (2021). Exploring pre-service pre-primary EFL teacher beliefs about teaching English to very young learners: A Macau case study. Sage Open, 11(4), 21582440211052932. https://doi.org/10.1177/21582440211052932
  • Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. Saravi, Z. G., Rashtchi, M., & Keyvanfar, A. (2023). Teaching English to very young learners: A case study of two three-year-old twins. Language Related Research, 14(5), 83–108.
  • Solak, E., & Bayar, A. (2015). Current challenges in English language learning in Turkish EFL context. Online Submission, 2(1), 106–115. Stakanova, E., & Tolstikhina, E. (2014). Different approaches to teaching English as a foreign language to young learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 146, 456–460. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.08.154
  • Şad, S. N., & Sarı, M. (2019). İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta İngilizce öğretimine ilişkin yeterlilik düzeyleri (Kütahya ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(12), 142–161.
  • Şevik, M. (2009). İlköğretim birinci kademede dil öğretimi ve sınıf öğretmenleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 377–401.
  • Tarakçıoğlu, A. Ö., & Tunçarslan, H. K. (2014). The effect of short stories on teaching vocabulary to very young learners (aged 3–4 years): A suggested common syllabus. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(2), 0–84.
  • Tavil, Z. M., & İşisağ, K. U. (2009). Teaching vocabulary to very young learners through games and songs. Ekev Academic Review, 13(38), 299–308.
  • Tavil, Z. M., & Söylemez, A. S. (2008). Vocabulary teaching through storytelling to very young learners in kindergartens. Ekev Academic Review, 12(35), 371–382.
  • Vartuli, S. (1999). How early childhood teacher beliefs vary across grade level. Early Childhood Research Quarterly, 14(4), 489–514.
  • Vygotsky, L. (1962). Thought and language. MIT Press.
  • Wallace, M. J. (1991). Training foreign language teachers: A reflective approach. Cambridge University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Seçkin Publishing.
  • Yıldız, I. G. (2012). 10-11 yaş grubuna yönelik yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde etkinliklerin çocuklara uygunluk bağlamında incelenmesi [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıldız, G. R., & Savaşçı, M. (2024). Navigating Turkish EFL teachers’ perceived challenges with very young learners. Language Teaching and Educational Research (LATER), 7(1), 37–50. https://doi.org/10.35207/later.1356067

The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools

Yıl 2025, Cilt: 15 Sayı: 3, 960 - 984, 27.09.2025
https://doi.org/10.18039/ajesi.1664112

Öz

As an increasingly researched field, the teaching of English to very young learners has been widely discussed globally for many years. In Turkey, numerous studies have focused on material design, teaching instruments, effective teaching methods, and classroom management within the context of English language teaching in preschool education. However, a gap exists in the literature regarding the outcomes of this process—specifically, the effects of early childhood English language teaching on primary school students. Since the role of the teacher is a key component of effective English language instruction, this study explores the perspectives of primary school English as a Foreign Language (EFL) teachers regarding English instruction in preschool education. In this qualitative study, 36 EFL teachers participated in semi-structured interviews, and the data was analyzed using content analysis. The findings reveal that in-service primary school EFL teachers generally acknowledge the critical importance of English language instruction at an early age. However, they also identified challenges stemming from unsystematic and insufficient English language teaching practices in preschool education in Turkey. Additionally, they suggested that English language teaching should be made compulsory in preschool education.

Kaynakça

  • Akdoğan, S. (2010). Türkiye’de yabancı dil öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve bir çözüm önerisi olarak yabancı dil okullarına yönelik öğretmen ve öğretim elemanlarının görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Al-Yaseen, W. S. (2021). Teaching English to young children as an innovative practice: Kuwaiti public kindergarten teachers’ beliefs. Cogent Education, 8(1), 1930492. https://doi.org/10.1080/2331186X.2021.1930492
  • Aslan, N. (2008). Dünyada erken yaşta yabancı dil öğretimi uygulamaları ve Türkiye’deki durum. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(35), 1–10.
  • Arslan, M. (2009). Türkiye’de yabancı dil edinim sorunu ve yabancı dil olarak Türkçe. In 1st International Symposium on Sustainable Development (s. 9–10).
  • Borg, S. (2003). Teacher cognition in language teaching: A review of research on what language teachers think, know, believe, and do. Language Teaching, 36(2), 81–109. https://doi.org/10.1017/S0261444803001903
  • Borg, S. (2006). Teacher cognition and language education: Research and practice. Continuum.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Yayıncılık.
  • Cameron, L. (2003). Challenges for ELT from the expansion in teaching children. ELT Journal, 57(2), 105–112. https://doi.org/10.1093/elt/57.2.105
  • Cameron, L. (2003). Teaching languages to young learners. Cambridge University Press.
  • Canbulat, M., & İşgören, O. Ç. (2005). Yabancı dil öğretimine başlamada en uygun yaşın ne olduğuna ilişkin dilbilimsel yaklaşımlar ve öğretmen görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 123–139.
  • Celce-Murcia, M., & Hilles, S. (1988). Techniques and resources in teaching grammar. Oxford University Press.
  • Collins, M. F. (2010). ELL preschoolers’ English vocabulary acquisition from storybook reading. Early Childhood Research Quarterly, 25(1), 84–97. https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2009.07.009
  • Contesse, C. A. (2009). Age and critical period hypothesis. ELT Journal, 63(2), 170–172. https://doi.org/10.1093/elt/ccn072
  • Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Pearson Education Inc.
  • Curtain, H., & Dahlberg, C. (2010). Languages and children: Making the match: New languages for young learners (4th ed.). Pearson.
  • Çakır, İ. (2004). Designing activities for young learners in EFL classrooms. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(3).
  • Çelik, S., & Işık, A. (2019). İlkokullarda yabancı dil öğretimi ile ilgili öğretmen görüşleri. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 1–11.
  • Degirmenci-Uysal, N., & Yavuz, F. (2015). Teaching English to very young learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 197, 19–22. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.042
  • Demirezen, M. (2003). Yabancı dil ve anadil öğreniminde kritik dönemler. Dil Dergisi, 118. TÖMER, Ankara Üniversitesi.
  • Dörnyei, Z. (2007). Research methods in applied linguistics. Oxford University Press.
  • Dursun, B. (2023). A qualitative research technique: Interview. Journal of Interdisciplinary Educational Research, 7(14), 100–113. https://doi.org/10.57135/jier.1245193
  • Ekuş, B., & Babayiğit, Ö. (2013). İlkokul 2. sınıftan itibaren yabancı dil eğitimine verilmesine ilişkin sınıf ve İngilizce öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Researcher, 1(1), 40–49.
  • Ellis, R. (2008). The study of second language acquisition. Oxford University Press.
  • Ellis, G. (2014). “Young learners”: Clarifying our terms. ELT Journal, 68(1), 75–78. https://doi.org/10.1093/elt/cct062
  • Elo, S., & Kyngäs, H. (2008). The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107–115.
  • Eyres, I. (2007). English for primary and early years. SAGE.
  • Farrell, T. S., & Guz, M. (2019). ‘If I wanted to survive I had to use it’: The power of teacher beliefs on classroom practices. The Electronic Journal for English as a Second Language, 22(4), 1–17.
  • Güngör, B., & Ramazan, O. (2017). The prospective early childhood and English language teachers' views on teaching English in early years. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(48), 479–492.
  • Ilter, B. G., & Er, S. (2007). Erken yaşta yabancı dil öğretimi üzerine veli ve öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 21–30.
  • Koydemir, F. (2001). Erken yaşta yabancı dil öğretiminin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi [Yayınlanmamış doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Kozikoğlu, İ., & Arkalı, Y. (2024). İlkokulda görev yapan İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta yabancı dil öğretiminde yaşadıkları zorluklar. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 7(1), 17–39.
  • Krashen, S. D. (1973). Lateralization, language learning and their critical period: Some new evidence. Language Learning, 23, 63–73.
  • Krashen, S. D. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Pergamon Press.
  • Kubanç, Y., & Selvi, B. (2022). İngilizce ve sınıf öğretmenlerinin ilkokulda yabancı dil öğretimine yönelik görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 1257–1275. https://doi.org/10.33437/ksusbd.1210081
  • Malik, H., Humaira, M. A., Komari, A. N., Fathurrochman, I., & Jayanto, I. (2021). Identification of barriers and challenges to teaching English at an early age in Indonesia: An international publication analysis study. Linguistics and Culture Review, 5(1), 217–229. https://doi.org/10.21744/lingcure.v5n1.1485
  • Merriam, S. B. (1998). Qualitative research and case study applications in education (Rev. & expanded ed.). Jossey-Bass.
  • Mirici, İ. H. (2001). Çocuklara yabancı dil öğretimi. Gazi Yayınevi.
  • Mirici, İ. H. (2015). Contemporary ELT practices across Europe and in Turkey. International Journal of Language Academy, 3(4), 1–8.
  • Moon, J. (2000). Children learning English. Macmillan Heinemann.
  • Mooney, C. G. (2000). Theories of childhood: An introduction to Dewey, Montessori, Erikson, Piaget & Vygotsky (5th ed.). Redleaf Publishing.
  • Moore, R. J. L. (2010). Utah kindergarten teachers’ challenges and concerns about teaching kindergarten [Unpublished master’s thesis, Utah State University].
  • Murphy, V. A., & Evangelou, M. (2016). Early childhood education in English for speakers of other languages. British Council.
  • Mutlu, V. (2017). İlkokul öğretmenlerinin İngilizce derslerindeki sorunları ve bu sorunların çözümleri: Çocuklara yabancı dil öğretimi dersinin etkileri ve yararları. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(54), 747–756.
  • Nikolov, M. (2009). Early learning of modern foreign languages: Processes and outcomes. Multilingual Matters.
  • Patton, M. Q. (1980). Qualitative evaluation methods. Sage.
  • Phillips, S. (2001). Young learners. Oxford University Press.
  • Piaget, J. (1970). The science of education and the psychology of the child (D. Coltman, Trans.). Orion.
  • Pinter, A. (2006). Teaching young language learners. Oxford University Press.
  • Reilly, V., & Ward, S. M. (2003). Very young learners (8th ed.). Oxford University Press.
  • Reynolds, B. L., Liu, S., Milosavljevic, M., Ding, C., & McDonald, J. (2021). Exploring pre-service pre-primary EFL teacher beliefs about teaching English to very young learners: A Macau case study. Sage Open, 11(4), 21582440211052932. https://doi.org/10.1177/21582440211052932
  • Richards, J. C., & Rodgers, T. S. (2014). Approaches and methods in language teaching (3rd ed.). Cambridge University Press. Saravi, Z. G., Rashtchi, M., & Keyvanfar, A. (2023). Teaching English to very young learners: A case study of two three-year-old twins. Language Related Research, 14(5), 83–108.
  • Solak, E., & Bayar, A. (2015). Current challenges in English language learning in Turkish EFL context. Online Submission, 2(1), 106–115. Stakanova, E., & Tolstikhina, E. (2014). Different approaches to teaching English as a foreign language to young learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 146, 456–460. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.08.154
  • Şad, S. N., & Sarı, M. (2019). İngilizce öğretmenlerinin erken yaşta İngilizce öğretimine ilişkin yeterlilik düzeyleri (Kütahya ili örneği). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(12), 142–161.
  • Şevik, M. (2009). İlköğretim birinci kademede dil öğretimi ve sınıf öğretmenleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 42(1), 377–401.
  • Tarakçıoğlu, A. Ö., & Tunçarslan, H. K. (2014). The effect of short stories on teaching vocabulary to very young learners (aged 3–4 years): A suggested common syllabus. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(2), 0–84.
  • Tavil, Z. M., & İşisağ, K. U. (2009). Teaching vocabulary to very young learners through games and songs. Ekev Academic Review, 13(38), 299–308.
  • Tavil, Z. M., & Söylemez, A. S. (2008). Vocabulary teaching through storytelling to very young learners in kindergartens. Ekev Academic Review, 12(35), 371–382.
  • Vartuli, S. (1999). How early childhood teacher beliefs vary across grade level. Early Childhood Research Quarterly, 14(4), 489–514.
  • Vygotsky, L. (1962). Thought and language. MIT Press.
  • Wallace, M. J. (1991). Training foreign language teachers: A reflective approach. Cambridge University Press.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. baskı). Seçkin Publishing.
  • Yıldız, I. G. (2012). 10-11 yaş grubuna yönelik yabancı dil olarak İngilizce öğretiminde etkinliklerin çocuklara uygunluk bağlamında incelenmesi [Yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü]. YÖK Ulusal Tez Merkezi. https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/
  • Yıldız, G. R., & Savaşçı, M. (2024). Navigating Turkish EFL teachers’ perceived challenges with very young learners. Language Teaching and Educational Research (LATER), 7(1), 37–50. https://doi.org/10.35207/later.1356067
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Çocuk Gelişimi Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hatice Kubra Koç 0000-0003-2483-2330

Yayımlanma Tarihi 27 Eylül 2025
Gönderilme Tarihi 24 Mart 2025
Kabul Tarihi 17 Temmuz 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 15 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Koç, H. K. (2025). The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 15(3), 960-984. https://doi.org/10.18039/ajesi.1664112
AMA Koç HK. The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools. AJESI. Eylül 2025;15(3):960-984. doi:10.18039/ajesi.1664112
Chicago Koç, Hatice Kubra. “The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15, sy. 3 (Eylül 2025): 960-84. https://doi.org/10.18039/ajesi.1664112.
EndNote Koç HK (01 Eylül 2025) The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15 3 960–984.
IEEE H. K. Koç, “The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools”, AJESI, c. 15, sy. 3, ss. 960–984, 2025, doi: 10.18039/ajesi.1664112.
ISNAD Koç, Hatice Kubra. “The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools”. Anadolu Journal of Educational Sciences International 15/3 (Eylül2025), 960-984. https://doi.org/10.18039/ajesi.1664112.
JAMA Koç HK. The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools. AJESI. 2025;15:960–984.
MLA Koç, Hatice Kubra. “The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools”. Anadolu Journal of Educational Sciences International, c. 15, sy. 3, 2025, ss. 960-84, doi:10.18039/ajesi.1664112.
Vancouver Koç HK. The Views/Suggestions of In-service ELT Teachers on Children’s English Language Learning Experiences in Preschools. AJESI. 2025;15(3):960-84.