Öz
Günümüzde küresel boyutlu tüketim kültürünün yaygınlaşmasıyla oluşan yaşam tarzlarındaki
değişim, bireylerin tüketim alışkanlıklarını da etkilemektedir. Türkiye’de bu kültürün belirleyicisi
olan unsurlardan biri de giyim tüketimidir. Giyim tüketimine yönelik genel kabul gören algı ise
özellikle kadınların satın alma davranışlarına yöneliktir. Tüm mecralarda kadınların giyim
tüketimine eğilimli oldukları sunulmaktadır. Bu çalışmada, kadınların giyim alışverişlerine yönelik
satın alma süreçlerindeki belirleyici olan karar verme tarzları saptanarak giyim markalarını tercih
etme nedenleri ve bu tercihlerini etkileyen faktörlerin neler olduğu tespit edilmeye çalışılmıştır.
Tüketici karar verme tarzları bir alan araştırması olarak betimsel türde bir çalışmadır. Uygunluk
örneklemi ile seçilen 150 kişiye anket uygulanmıştır. Çalışmanın sonucunda; kadınların
karar verme süreçlerinde ve giyim markalarına yönelik tercihlerinde farklılıklar olduğu tespit
edilmiştir.