Bu çalışmanın amacı, öğretmen yetiştirme
sürecinde etkileşimli tahta teknolojisin kullanımına yönelik öğretim
elemanlarının ve öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlemek ve bu görüşler
doğrultusunda etkileşimli tahta kullanımıyla daha etkili ve verimli bir
öğretmen yetiştirme süreci için önerilerde bulunmaktır. Çalışmada betimsel
tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcıları, 2015 yılında Anadolu’daki
bir üniversitenin eğitim fakültesinde çalışmakta olan 35 öğretim elemanı ve
kayıtlı 969 öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcıların etkileşimli
tahtalarla bir yıllık deneyimlerinin ardından, her iki grubun deneyimlerine
yönelik veri toplanmıştır. Öğretim elemanlarının ve öğretmen adaylarının bir
yıllık etkileşimli tahta kullanma deneyimleri sonrasında kendilerinden elde
edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda öğretim elemanlarının ve öğretmen
adaylarının etkileşimli tahta ile ilgili görüşlerinin genel olarak olumlu
olduğu söylenebilir. Öğretim elemanlarının etkileşimli tahtaları daha çok sunum
yapmak için kullandıkları ve bu kullanımlarda daha çok etkileşimli tahtaların
yazılımsal ve donanımsal sorunlarından rahatsız oldukları görülmüştür. Hem
öğretim elemanlarının hem de öğretmen adaylarının etkileşimli tahta kullanımı
konusunda kendilerini yeterli görmedikleri ve bu konuda eğitimlere ihtiyaçları
olduğu sonucuna varılmış ve bu doğrultuda hem uygulayıcılara hem de
araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
The
aim of this study is to determine the opinions of the teacher trainers and
teacher trainees for the use of interactive white board technology in the
teacher training process and to make suggestions for a more effective and
efficient teacher training process by using the interactive white board in line
with these opinions. Descriptive survey model was used in the study.
Participants of the study consisted of 35 teaching trainers and 969 registered
teacher trainees of the education faculty of a university in Anatolia in 2015.
After one year experiences of the participants' with interactive white boards,
data were collected about the experiences of both groups. It can be said that
the interpretation of the data obtained from the teacher trainers and the teacher
trainees after their experiences of using the interactive white board for one
year is generally positive towards the use of interactive white boards in the
educational process. It has been seen that teacher trainers mostly use
interactive white boards to make presentations and are mostly disturbed by
software and hardware problems with interactive white boards. It was concluded
that both the teacher trainers and the teacher trainees did not see themselves
adequately about the interactive white board use and they needed trainings in
this regard, and suggestions were made to both practitioners and researchers in
this direction.
teacher training use of IWB teacher trainees teacher trainers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 9 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 |