Bu
araştırma, öğretmen
adaylarının güvengenlik düzeylerinin; duygu durumları, cinsiyet, yaş, bölüm,
aile tipi, doğum sırası, arkadaşları ile algıladıkları iletişim düzeylerine
göre, farklılık gösterip göstermediğini incelemek amacıyla
gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim
Fakültesinde öğrenim gören toplam 465 dördüncü sınıf öğretmen adayı
oluşturmaktadır. Araştırmada
veri toplama aracı olarak,
öğretmen adayları ile ilgili bilgi almak amacıyla Kişisel Bilgi Formu, öğretmen
adaylarının güvengenlik
düzeylerini belirlemek amacıyla Voltan Acar Kendini Belirleme Envanteri (Voltan
Acar & Öğretmen, 2007) öğretmen adaylarının duygu durumlarını belirlemek
için ise Yüz İfadeleri Formu (Thayer ve Schiff, 1969) kullanılmıştır. Elde edilen
verilerin analizinde; Kolmogorov-Smirnoff (K-S) normallik testi sonucunda, normal
dağılım gösteren gruplarda, gruplar arası farklılık incelenirken bağımsız
örneklemler t testi ve Tek Faktörlü Anova, normal dağılım göstermeyen gruplarda
ise, gruplar arası farklılık incelenirken Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H
Testi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda, öğretmen
adaylarının güvenlik düzeyleri ile yaşları, öğretmenlik alanları, aile tipleri, iletişim
türleri ve duygu durumları ile anlamlı bir farklılık olduğu; güvengenlik
düzeyleri ile cinsiyetleri ve doğum sıraları arasında anlamlı farklılık
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study was
conducted to examine and determine if teacher candidates’ assertiveness levels
differ in terms of their moods, gender, age, department, family type, birth
order and perceived communication level with their friends. The study sample
consisted of 465 4th year classroom teacher candidates attending
Afyon Kocatepe University, Education Faculty in the 2017-2018 academic year.
The data collection instruments of the study were the Personal Information Form designed to get information about the
participant teacher candidates, the Voltan
Acar Assertiveness Scale (Voltan Acar & Öğretmen, 2007) administered to
assertiveness levels of the participant teacher candidates and the Facial Expressions Form (Thayer &
Schiff, 1969) so as to specify the participant teacher candidates moods.
Considering the results of Kolmogorov-Smirnoff normality test, the data which
displayed a normal range was analyzed with independent samples t-test and One
Way Anova was used. For the groups that did not display a normal range, Mann
Whitney U and Kruskal Wallis H Test was used. To the study results, there was a
meaningful difference between teacher candidates’ assertiveness levels and
their ages, departments, family types, communication styles and moods; no
statistically significant difference was found between their assertiveness
levels and their genders and birth orders.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: UBEK-2018 |