Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

PİYANO EĞİTİMİNDE POLİRİTMİK ÇALMA VE DİNAMİKLERİN UYGULANMASININ GELİŞİMİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA ÖNERİSİ: EROLGRAF

Yıl 2021, Cilt: 7 Sayı: 13, 139 - 149, 27.01.2021

Öz

Piyano eğitimi uzun ve sabır gerektiren bir süreçtir. Bu süreçte teknik ve müzikal gelişimin sağlanması amaçlanmaktadır. Süreç içerisinde teknik gelişimin sağlanması ve yaşanan problemlerin ortadan kaldırılmasında çeşitli egzersiz ve etütler önemli bir yer tutmaktadır. Bu çalışmada piyano eğitiminde sağ ve sol el koordinasyonunun geliştirilmesine yönelik ritmik bağımsızlık ve dinamiklerin uygulanması üzerine Erolgraf notasyon sisteminin kullanılmasına yönelik inceleme yapılmıştır. Araştırmanın dayanak noktasını oluşturan Erolgraf grafik notasyon sistemi; Soundpainting dilinin Amerika’lı besteci Etienne Rolin tarafından grafik notasyona dönüştürülmüş halidir. Çalışma, poliritmik çalabilme ve dinamikleri uygulayabilme konularında yeni bir çalışma önerisi getirdiği için dikkate değer bir çalışma olup önem taşımaktadır. Araştırmada, veriler kaynak tarama yolu ile ele edilmiştir. Araştırma sonunda, Erolgraf grafik notasyon sisteminin piyano eğitiminde poliritmik çalma becerisinin geliştirilmesinde ve dinamiklerin doğru bir şekilde uygulanmasında etkili ve yeni bir çalışma yöntemi sunduğu sonucuna varılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Piyano Eğitimi, Sağ El- Sol El Koordinasyonu, Erolgraf, Grafik Notasyon.

Kaynakça

  • Bilgin, Y. ve Coşkuner, S. (2017). “Soundpainting Uygulamalarının Öğrencilerin Özgüveni Üzerindeki Etkileri”. Educational Research And Reviews. Sayı 12 Volume 4 ss. 92-110.
  • Coşkuner, Ö. (2020). Mithat Fenmen’in Sanat Yaşamı Ve Piyano Eğitimine Katkıları Üzerine Bir Araştırma. (Sanatta Yeterlik Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Coşkuner, S. (2017). Yaylı Çalgılar İçin Grafik Notasyon Yoluyla Doğaçlama Oyunları. (1. Baskı). İstanbul: Pan Yayıncılık.
  • Coşkuner, S. (2018). “Perceptions of Audience on Soundpainting Performance”. Journal of Educational and Training Studies, Sayı 6, ss. 142-147.
  • Eyüpoğlu, E. B. (2016). F. Chopin’in Op.10 No.2 Kromatik Etüdünün Piyano Tekniğine Etkileri. (Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir. Huseynova, E., Eğilmez, H. O., Engur, D. (2019). “Effect Of Piano Education On The Attention Skills Of 7-12 Year Old Children”. Educational Research And Reviews. Sayı 14 Volume 10, ss. 327-339.
  • Işıkdemir, T. (2019). 5-6 Yaş Çocukların Piyano Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar Ve Eğitimci Görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Rolin, E. (2016). Erolgraph’s- Graphic Palettes as a Composition Tool. Bordeaux: Question de Tampéraments.
  • Harris, M., Thompson, W. (2017). Soundpainting A Language Of Creativity For Music Educators. SPing Books.
  • Thompson, W. (2015) Soundpainting Workbook I. New York.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Özgün Coşkuner 0000-0003-3569-1676

Yayımlanma Tarihi 27 Ocak 2021
Kabul Tarihi 31 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Coşkuner, Ö. (2021). PİYANO EĞİTİMİNDE POLİRİTMİK ÇALMA VE DİNAMİKLERİN UYGULANMASININ GELİŞİMİNE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA ÖNERİSİ: EROLGRAF. Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, 7(13), 139-149.
Dergimiz batı müziği (müzik), sahne sanatları, Türk sanat müziği, müzik eğitimi, müzikoloji ve müzik ile bağlantılı multidisipliner çalışmaları kabul etmektedir.